اگر در برف گیر کردیم به کجا زنگ بزنیم؟

منبع: مینویسم

80

1399/11/4

17:04


اگر در برف گیر کنیم به کجا زنگ بزنیم

در روزهای زیبای برفی معمولا افراد برای برف بازی و درست کردن آدم برفی به مکان هایی که برف زیاد است و ارتفاعات می روند. ممکن است بعضی از ماشین ها به دلیل نداشتن امکانات در برف گیر کنند. پس بهتر است وقتی در روزهای برفی به ارتفاعات می رویم حتما با تجهیزات کامل برویم تا به مشکل نخوریم و در برف گیر نکنیم. ولی اگر در برف گیر کردید نگران نباشید در زیر به شما می گوییم که چه کارهایی انجام دهید و اگر در برف گیر کردید به کجا زنگ بزنید. در مطالب گذشته درباره مضرات خوردن برف گفتیم که خواندن آن می تواند مفید باشد.

اگر در برف گیر کنیم به کجا زنگ بزنیم؟

زمان گیر کردن در برف چه کنیم

در جواب این سوال که اگر در برف گیر کنیم به کجا زنگ بزنیم ؟ باید گفت به گروه امداد خودرو و نجات باید زنگ زد. پایگاه های امداد خودرو و نجات جاده ای در هلال احمر در همه استان ها و شهرستان آماده فعالیت و کمک هستند. تقریبا در همه ی جاده ها پایگاه امداد خودرو وجود دارد تا به افرادی که دچار حوادث یا سانحه ی رانندگی شده اند کمک برسانند و این پایگاه ها در هر ساعت از شبانه روز آماده کمک رسانی هستند. اگر در برف گیر کردید می توانید با امداد خوردو تماس بگیرید و درخواست کمک کنید آن ها با تجهیزات کامل و سریع ترین زمان خودشان را به شما می رسانند و به شما کمک می کنند. شماره تلفن امداد خودرو 096440 می باشد وقتی با این شماره تماس می گیرید افراد امداد خودرو خودشان را به شما می رسانند حتی اگر در روستاهای دور افتاده در برف گیر کرده باشید. و تا وقتی به شما برای کمک برسند می توانید از مشاوره هایی که به شما می دهند استفاده کنید و کارهایی که می گویند انجام دهید که هم باعث می شود شما آرامش خودتان را حفظ کنید و هم در امان باشید.

بخوانید: ۷ راهکار برای عکاسی در زمستان و هوای سرد و گرفتن تصاویر ماندگار

در متن بالا گفته شد اگر در برف گیر کنیم به کجا زنگ بزنیم، حال به شما می گوییم اگر در برف گیر کردید تا افراد امداد خودرو به شما برسند چه کارهایی انجام دهید.

در صورتی که ماشین شما دارای کارت طلایی یا گارانتی باشد خدمات امداد جاده ای به صورت رایگان می باشد زیرا قطعات شامل گارانتی می شوند در غیر این صورت مبلغی از شما دریافت می شود.

شماره تماس امداد خودرو جاده ای

  • امداد خودرو ایران: ۰۹۶۴۴۰
  • امداد خودرو سایپا: ۰۹۶۵۵۰
  • امداد خودرو کرمان خودرو: ۴۲۷۲۴
  • امداد خودرو خودروسازی بهمن: ۴۸۰۲۷
  • امداد خودرو مدیران خودرو: ۴۷۶۵۱

اگر در برف گیر کردیم چه کار کنیم؟

  1. سعی کنید ماشین را از وسط جاده به کنار ببرید و پارک کنید.

2. چراغ خطر ماشین را روشن کنید یا یک دستمال رنگی به آنتن ماشین وصل کنید که اگر کسی شما را دید به کمک شما بیاید.

3. اصلا پیاده به جایی نروید مگر اینکه یک ساختمان دیدید برای امنیت خودتان به آن جا بروید. فقط حواستان باشد در برف ممکن است فاصله ها واقعی نباشد.

4. برای اینکه در سرما بدنتان گرم بماند هر یک ساعت بخاری و موتور را به مدت 10 الی 15 دقیقه روشن کنید.

5. وقتی موتور ماشین را روشن می کنید یکی از پنجره ها را در جهت باد برای تهویه باز کنید و برف داخل اگزوز را حتما پاک کنید تا گاز سمی کربن منو اکسید شما را مسموم نکند.

6. حتما تا وقتی که امداد نجات برسند نخوابید. اگر چند نفر هستید تا وقتی گروه نجات برسند نوبتی بخوابید.

7. حتما داخل ماشین بمانید تا از خطر سرما زدگی و حمله حیوانات وحشی در امان باشید.

8. اگر کیسه خواب همراه دارید آن را داخل ماشین بپوشید.

9. اگر گروه امداد نجات دیر به شما رسیدند و سوخت ماشین شما تمام شد اگر لاستیک زاپاس دارید آن را آتش بزنید تا هم علامت دود آن نشانه ای برای کمک به شما باشد و هم خودتان را با آتش گرم کنید. برای روشن کردن لاستیک می توانید از روغن موتور استفاده کنید.

و در آخر وقتی در برف گیر کردید اصلا نترسید و آرامش خود را حفظ کنید و با گروه امداد خودرو تماس بگیرید و صبور باشید تا آن ها برسند و شما را نجات دهند. کارهایی که می گویند را انجام دهید تا گروه نجات بیایند و به شما کمک کنند.

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو