در سفر با خانواده چه نکاتی مفید است؟

منبع: همگردی

86

1399/11/4

17:16


در سفر با خانواده چه نکاتی مفید است؟

سفر خانوادگی یکی از لذت بخش ترین و خاطره انگیزترین سفرهایی است که همه ما آن را در مسیرهای دور و نزدیک تجربه کرده ایم.

امکان استفاده از محیط لذت بخش پیرامون در کنار خانواده و کسانی که از صمیم قلب آنها را دوست داریم باعث می شود تا روحیه ای تازه به زندگی ما تزریق شده و استرس ها و فشارهای زندگی را بی اثر کند. اتفاقی که اگر مرتب برای آن برنامه ریزی کرده و در فواصل زمانی مشخص از مزایای آن بهره مند شویم، به زودی تأثیر فوق العاده ای روی زندگی ما خواهد گذاشت.

در این مقاله فلایتیو سعی دارد شما را با نکاتی آشنا کند که می تواند این سفرها را برای شما لذت بخش تر کرده و خاطرات خوش تر و بهتری برای شما رقم بزند.

بودجه خود را برای سفر خانوادگی تقسیم بندی کنید

همه هزینه ها به دوش خود شما است. هیچ فرد دیگری قرار نیست از بیرون هزینه سفرهای خانوادگی شما را بپردازد. از این رو بایستی قبل از سفر برنامه ریزی دقیقی روی هزینه ها داشته باشید؛ به این معنی که شما نمی توانید تمام بودجه خود را صرف هزینه محل اقامت خود کرده و یا آن را برای هزینه بلیط هواپیما بپردازید.

مکان درستی برای مسافرت انتخاب کنید

یکی دیگر از نکات مربوط به سفر خانوادگی انتخاب مکان درست است. اگر زمان بیشتری برای سفر دارید می توانید از سفر با هواپیما برای این منظور استفاده نمایید.

در این مواقع باید شهرها و مکان هایی را انتخاب کنید که امکان مسافرت با هواپیما به آنها وجود داشته باشد. اگر قصد سفر با خودرو شخصی را دارید نیز باید فضایی را انتخاب کنید که امکان مسافرت با خودرو به آنجا وجود داشته باشد.

برای سفرهای کوتاه مدت باید مکان های نزدیک تری انتخاب کنید. این نکات می تواند در ایجاد یک سفر لذت بخش و خاطره انگیز برای شما تأثیرگذار باشد.

برنامه ریزی روزانه را خیلی فشرده نکنید

این اشتباه مخصوصاً برای کسانی که اولین بار به یک نقطه سفر می کنند زیاد رخ می دهد. رفت وآمد از یک مکان به مکان دیگر آن هم در کمترین زمان هم لذت سفر را از شما دور می کند و هم مانع از این می شود که به خوبی با محیط پیرامون خود آشنا شوید.

از این گذشته حضور در مکانی که قبلاً آنجا را ندیده اید، هیجانی در دل انسان به وجود می آورد که برای فروکش کردن آن نیاز به زمان خواهید داشت. از این رو برای برنامه ریزی روزانه خود سعی کنید انعطاف بیشتری به خرج داده و به خودتان زمان کافی برای لذت بردن از محیط پیرامون را بدهید.

خوابیدن تا لنگ ظهر را تعطیل کنید!

متأسفانه خیلی از افراد مسافرت رفتن و سفر خانوادگی را با فرصتی برای خواب بیشتر اشتباه می گیرند. لذت سفر به تک تک دقایقی است که شما در کنار هم در حال لذت بردن از محیط پیرامون هستید. خوابیدن تا لنگ ظهر به بهانه استراحت و خارج کردن خستگی ناشی از کار ممکن است انرژی سفر شما را منفی کند.

محل اقامت مناسب انتخاب کنید

اگر هزینه هتل خیلی بالا است می توانید از خانه های اجاره ای کوتاه مدت استفاده کنید اما مطمئن باشید در بسیاری مواقع، استفاده از هتل گزینه بهتری برای خانواده هاست. برنامه ریزی برای این منظور بسته به مکان سفر شما خواهد داشت.

برای خرید بودجه در نظر بگیرید

سفر به شهرهایی به غیر از شهر محل سکونت معمولاً همراه با خرید سوغاتی و مواردی از این دست است. از این رو باید برای سفر خانوادگی خود بودجه ای برای چنین خریدهایی نیز در نظر بگیرید.

سبک سفر کنید

وسایل ضروری سفر خانوادگی تعریف مشخصی دارد. شما بایستی بر حسب نیاز چنین سفرهایی وسایل خود را جمع کنید. بار کردن نیمی از وسایل خانه جز دردسر زیاد برای شما و اعضای خانواده نتیجه دیگری به دنبال نخواهد داشت.

سعی کنید تنها وسایل ضروری را از قبل انتخاب و آنها را به صورت مرتب به گونه ای که همه وسایل در کمترین زمان در دسترس شما باشند، در ساک خود بچینید.

مواد خوراکی را در مقصد تهیه کنید

البته اگر سفر نزدیکی در پیش دارید بهتر است در خانه غذا درست کنید، اما برای سفرهای طولانی تهیه کردن غذا از خانه یک بار اضافی روی دوش شما خواهد گذاشت.

در چنین سفرهایی بهتر است وسایل خوراکی را از شهر مقصد تهیه نمایید. نگران قیمت ها نباشید زیرا در همه شهرها قیمت ها نزدیک به هم هستند.

سعی کنید در زمان مسافرت از غذاهای مطمئن استفاده کنید که خدایی نکرده با بیماری های معمول مواجه نشده و سفر عذاب آوری برای خود و اعضای خانواده درست نکنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو