حمایت انجمن های پزشکی از دکتر رییسی

71

1399/11/4

19:07


حمایت انجمن های پزشکی از دکتر رییسی

سلامت نیوز: مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی ایران پس از واکنش‌های دور از انتظار و هیجانی به سخنان دکتر علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، در بیانیه ای ضمن حمایت از وی، چنین برخوردهایی را موجب دلسردی فعالان جامعه پزشکی در دوره سخت مقابله با همه گیری کرونا دانستند.

به گزارش سلامت نیوز، در بیانیه مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی در حمایت از علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا و معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمده است: در هفته گذشته هشدارها و ‌تذکرات معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سخنگوی ستاد مقابله با کرونا، واکنش تند و دور از انتظاری را در برخی تریبون ها برانگیخت.

«لازم می دانیم ضمن حمایت قاطع از هشدارها و انجام وظیفه قانونی جناب آقای دکتر علیرضا رئیسی بر این نکته تاکید کنیم که آقای دکتر رئیسی از جدی‌ترین و دلسوزترین مدیران بحران کرونا از آغاز تاکنون بوده، که نظرات و زحمات خیل عظیم کارگزاران بهداشتی و درمانی کشور را از دور افتاده‌ترین روستاها تا مراکز شهرها به مسئولان اجرایی منعکس کرده است.»

این بیانیه می افزاید: آنچه در فضای مجازی از جانب ایشان انتشار یافت، مطالبی بسیار منطقی و حیاتی و در جهت حفظ سلامت مردم و انجام وظایف قانونی بوده است. تندی لحن احتمالی ایشان در این نبرد رویارو با کرونا هم هیچ هدفی جز خیرخواهی برای سلامت عمومی را دنبال نمی‌کند.

انجمن های علمی گروه پزشکی تاکید کردند: آنچه در آن ویدئو انتشار یافت نمونه هایی از سراسر کشور و از اقشار مختلف مردم بود که با دقت و از زوایای فرهنگی گوناگون انتخاب شده بود. آشکار بود که نسبت قتل هم به خاطیان تمام شهرها داده شده بود نه یک شهر خاص. حملات توهین آمیز به ایشان و تدارک شرایطی که منجر به عذرخواهی ایشان بشود، آن هم در حالی که مستحق بالاترین تقدیرها و تشویق‌ها هستند، هیچ تاثیری جز دلسردی فعالان حیطه سلامت و آحاد جامعه پزشکی نخواهد داشت.

«امید است آحاد مردم شریف ایران و مسئولان با رعایت اصول و ضوابط بهداشتی و انسجام ملی، یکدیگر را در کاهش عواقب و آثار زیان بار همه‌گیری بیماری کرونا و تامین سلامت جامعه بیش از پیش یاری کنند.»

این بیانیه با امضای اعضای هیات مدیره مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی ایران شامل دکتر علی نوبخت، دکتر محمدرضا ظفرقندی، دکتر سید جلیل حسینی، دکتر علی تاجر نیا، دکتر علیرضا سلیمی، دکتر محمد بیات، دکتر سید احمد جلیلی، دکتر امید سبزواری، دکتر ناهید خداکرمی،دکتر فاطمه نعمت اللهی، دکتر محمود شیرزاد، دکتر بهروز برومند، دکتر مسعود فلاحی، دکتر کورش هلاکویی نایینی، دکتر بابک زمانی، محمدرضا اسدی، دکتر محمد وجگانی، دکتر محمدجواد رسایی، دکتر شهریار خاقانی، دکتر عبدالرسول صداقت و دکتر محمد تقی جغتایی منتشر شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو