۵ نوشیدنی لاغری کننده که باید قبل از خواب بنوشید!

منبع: مینویسم

99

1399/11/4

19:40


بسیاری از متخصصان بر سر این موضوع با هم اتفاق نظر داشتند که باید ساعت های قبل از خواب آنچه را که مصرف می کنیم، محدود کنیم به عبارتی چیزی نخوریم!! خوردن یا نوشیدن قبل باعث جذب کالری می شود و خطر بیماری های قلبی عروقی و دیابت را افزایش می دهد اما اکنون محققان دریافتند که مصرف مقادیر کمتری از غذاهای خاص (به عنوان مثال پروتئین) می تواند فواید فیزیولوژیکی مثبتی قبل از خواب داشته باشد. در ادامه این مطلب 5 نوشیدنی لاغری کننده که باید قبل از خواب بنوشید! آشنا خواهید شد. این نوشیدنی علاوه بر چربی سوزی، کیفیت خواب شما را نیز بهبود می بخشد.

برای لاغر شدن قبل از خواب چه کار هایی انجام دهیم؟

نوشیدنی های لاغری کننده برای قبل خواب

اگر قصد لاغری و کاهش وزن دارید باید در رژیم غذایی خود نوشیدنی هایی را اضافه کنید که به پروسه لاغری و چربی سوزی بدن شما تسریع بخشد در این مطلب نوشیدنی هایی را به شما معرفی می کنیم که به سادگی می توانید در خانه تهیه نمایید، مصرف برخی از نوشیدنی ها قبل از خواب می تواند باعث بهبود خواب و کاهش وزن شما شود.

پیش از این مطالبی در خصوص خوراکی ها قبل از خواب که باعث می شود شب ها راحت بخوابیم و بهترین مواد غذایی قبل از خواب که باعث می شود خواب راحتی داشته باشید منتشر نمودیم که می توانید از آنها بازدید کنید.

1. شیک پروتئین و ماست یونانی

یکی از بهترین نوشیدنی های لاغری کننده که باید قبل از خواب بنوشید، شیک پروتئین و ماست یونانی می باشد.

همانطور که در بالا ذکر شد، مصرف کمی پروتئین قبل از خواب، به ترمیم و بازسازی عضله در هنگام خواب کمک می کند. هرچه عضله بیشتری داشته باشید، بدن کالری بیشتری می سوزاند. لبنیات به ویژه برای کودکان منبع غنی پروتئین است. (آیا یادتان هست که مادرتان برای کمک به خواب رفتن شما شیر گرم به شما می داد؟)

شیر (چه گرم و چه سرد) حاوی کلسیم و تریپتوفان است که هر دو باعث بهبود کیفیت خواب می شوند.پروتئین  شیر حاوی ۳/۳ درصد پروتئین کل است. پروتئین های شیر حاوی ۹ اسید آمینه ضروری مورد نیاز انسان است. قطعا شنیدهاید که بدنسازان پس از تمرینات ورزشی پروتئین و آب پنیر را مصرف می کنند زیرا به سرعت باعث ایجاد توده عضلانی می شود. کازئین یک پروتئین با جذب آهسته است که عموماً به عنوان مکمل روزانه، آن را دریافت می‌کنیم.

انجمن بین المللی تغذیه ورزشی در مقاله ای اعلام کرد: “مصرف پروتئین کازئین (40-40 گرم prior) قبل از خواب می تواند تا حدی سنتز پروتئین عضله و میزان متابولیسم بدن را بدون تأثیر در لیپولیز افزایش دهد.”

منبع خوب کازئین ماست یونانی است. یک لرزش ماست یونانی قبل از خواب دوز سالم پروتئین کازئین را ارائه می دهد که یک تحویل مداوم اسیدهای آمینه برای بازیابی عضلات را تأمین می کند. به علاوه، شیک ماست می تواند یک نوشیدنی خوشمزه و آرامش بخش را برای خواب ایجاد کند.

10 ماده غذایی حاوی پروتئین با کالری کم

2. چای بابونه یک نوشیدنی لاغر کنند است

چای بابونه یک نوشیدنی لاغر کنند است

چای بابونه یک نوشیدنی لاغر کنند است

چای بابونه یک نوشیدنی لاغر کنند است که باید قبل از خواب نوشیده شود. بابونه یک داروی آرامبخش شناخته شده. (در حقیقت، بابونه به عنوان یک داروی گیاهی رسمی در داروخانه های 26 کشور از جمله آلمان، بلژیک، فرانسه و انگلستان به فروش می رسد.) این باعث افزایش سطح گلیسین در بدن می شود، یک انتقال دهنده عصبی که باعث آرامش اعصاب می شود و باعث خواب آلودگی می شود. علاوه بر این، بابونه برای رفع ناراحتی معده مفید است. بنابراین، یک لیوان گرم چای بابونه برای آرامش شما قبل از خواب مناسب است.

بابونه همچنین با بهبود کنترل گلوکز و کاهش وزن ارتباط دارد. محققان چهار ترکیب را در بابونه شناسایی کرده اند که در مجموع می توانند هضم کربوهیدرات و جذب قند را تعدیل کنند.

شما می توانید علاوه بر نوشیدنی های لاغر کننده با روش صحیح پیاده روی از نظر دکتر خیراندیش، پدر طب اسلامی نیز لاغری خود را تسریع ببخشید.

3. کفیر

یکی از نوشیدنی های لاغر کننده قبل خواب، کفیر است. کفیر یک نوشیدنی کشت شده و تخمیر است که به طور معمول از شیر لبنی تهیه می شود. سرشار از باکتری های پروبیوتیک است و منبع خوبی از کلسیم است. کفیر طعم ترش و ملایمی دارد که بسیار شبیه ماست است اما قوام نازک تری نسبت به ماست دارد بنابراین بیشتر شبیه نوشیدنی است.

محققان معتقدند که پروبیوتیک های موجود در کفیر می توانند میکروبیوتای روده را تعدیل کنند که لیپوژنز را مهار می کند و اکسیداسیون اسیدهای چرب را تقویت می کند. این به نوبه خود ممکن است باعث کاهش وزن بدن و جلوگیری از چاقی شود.

خوردن چه چیزهایی ناشتا باعث لاغری می شود؟

شیک پروتین بر پایه سویا

اگر کفیر یا ماست یونانی مورد علاقه شما نیست، اگر مثلاً تحمل خوردن لاکتوز ندارید یا رژیم گیاهخواری دارید، یا اگر می خواهید کمی چیزها را با هم مخلوط کنید محققان نشان داده اند که پروتئین سویا همانند سایر پروتئین ها به عنوان بخشی از یک برنامه کاهش وزن مفید است.

علاوه بر این، سویا به دلیل مزایای آن برای سلامت قلب بسیار مورد بررسی قرار گرفته است. برخی از محققان پیشنهاد کرده اند که سویا از طریق کاهش چربی بدن این فایده محافظت از قلب را ایجاد می کند. در یک مطالعه در خصوص کاهش وزن و لاغری، محققان نشان دادند که غذاهای حاوی سویا، به جای سایر غذاها، بدون از دست دادن عملکرد فیزیکی یا قدرت، با کاهش وزن و کاهش خطر ابتلا به کاردیومتابولیک همراه هستند. سویا همچنین منبع غنی از اسیدهای آمینه است و به شما کمک می کند تا خوب بخوابید.

قبل از خواب آب بنوشید تا لاغر شوید

یک مشکل در مورد تمام نوشیدنی هایی که در بالا بحث شد این است که همه آنها دارای حداقل مقداری کالری می باشند. اما کالری آب صفر است و در به حداقل رساندن کالری دریافتی نقش بسزایی دارد.

علاوه بر آن، نوشیدن آب بیشتر با خواب بهتر و خواب آلودگی کمتر در روز ارتباط دارد. محققان در مجله تحقیقات خواب که ارتباط بین مواد مغذی رژیم غذایی و علائم خواب را بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که نوشیدن آب زیاد فواید بسیاری برای سلامتی دارد که یکی از آنها ایجاد خواب راحت در فرد می باشد.”

با مطالعه این مطلب با 5 نوشیدنی لاغری کننده که باید قبل از خواب بنوشید آشنا شدید اما اگر در نوشیدن آن زیادروی کردید ممکن است مجبور شوید نصف شب دستی به آب برسانید.

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو