هیل گزارش داد، نگرانی های جدید در آمریکا حدود دو هفته پس از حمله مرگبار روز ۶ ژانویه (۱۷ دی) به ساختمان کنگره با حمل سلاح توسط اندی هریس نماینده جمهوریخواه ایالت مریلند در مجلس نمایندگان افزایش یافته است.

دستگاه فلزیابی که به تازگی در مجلس نمایندگان تعبیه شده است، با عبور هریس هشدار و سلاح مخفی شده توسط وی را تشخیص داد.

پیشتر نیز گزارش هایی در مورد دور زدن دستگاه های فلزیاب توسط دیگر جمهوریخواهان منتشر شده بود. برخی از دموکرات ها حالا به صورت علنی بیان کردند که در برابر برخی از همکاران خود احساس امنیت نمی کنند.

خشونت و بی نظمی حاصل از حمله طرفداران دونالد ترامپ رییس  جمهوری پیشین  آمریکا به ساختمان کنگره سبب  ترس قانونگذاران آمریکایی از این شده است که شاید بالا گرفتن مناظرات بین نمایندگان منجر به خشونت شود.

به نوشته نشریه هیل، مناظره های شدید قانونگذاران آمریکایی در گذشته معمولا به خشونت میان آنان انجامیده است. بسیاری از درگیری های فیزیکی در جریان بحث های نمایندگان درباره موضوع هایی همچون  برده داری در قرن ۱۹ میلادی، سقط جنین در ۱۸۵۶ و درگیری شدید میان نماینده جمهوریخواه پنسیلوانیا و نماینده دموکرات کالیفرنیا در سال ۱۸۵۸ ریشه در گذشته دارد.

همچنین اوایل ماه جاری میلادی نیز یک درگیری بین نمایندگان (از جمله هریس) در جریان بحث شبانه بر سر نتایج آرای کالج الکترال شکل گرفت.