معرفی گلهای دائمی باغچه برای داشتن فضای سبز همیشه زیبا

معرفی گلهای دائمی باغچه برای داشتن فضای سبز همیشه زیبا


منبع: آرگا

214

1399/11/5

00:02


توجه داشته باشید که گلهای دائمی باغچه معمولا در تمامی طول چهار فصل مقاومت خوبی دارند و روند رشدشان متوقف نمی شود و به همین منظور در این مقاله سعی داریم شما را با انواع مختلف گیاهان مناسب باغچه آشنا خواهیم کرد با ما همراه باشید.

به طور کلی گل مناسب باغچه گلی است که توانایی مقاومت در برابر شرایط متفاوت دمایی را دارد و البته که این گونه های مقاوم نیز در هر شهر و منطقه ای با توجه به آب و هوای آن مختلف هستند برای مثال یک گونه گیاهی باغچه ای در مناطق جنوبی کشور با نواحی کوهستانی متفاوت خواهد بود.

آشنایی با گلهای دائمی باغچه

بهتر است بدانید که برای زیبایی محیط پیرامون زندگی انجام باغچه آرایی همراه با گل های زینتی در واقع ایده ای جذاب و عالی هستند و همچنین می توانید این گیاهان را علاوه بر جنبه زینتی همراه با انگیزه دارویی نیز پرورش دهید. در واقع با پرورش گلهای دائمی باغچه می توانید از محصولات آن بهره مند شوید و با انتخاب گل های مناسب باغچه قطعا امکان بهره وری از زیبایی و هوای پاک را در محیط زندگی خود ایجاد خواهید کرد. به صراحت می توان گفت که گل های تابستانی نوید دهنده تابستانی طلایی و هوایی گرم و آفتابی می باشند و حیف است که خانه ای دارای باغچه باشد اما گلی در آن کشت نگردد. معمولا در باغچه خانه می توان گل هایی یک ساله کشت کرد تا یک تابستان تمام گل بدهند و یا گیاهانی چند ساله بکارید و هر سال شاهد زیبایی آن ها باشید. توصیه می شود برای اینکه بتوانید باغچه ای زیبا در حیاط خانه یا فضای تراس خود ایجاد کنید حتما از گل های زیادی که در بازار وجود دارند و مقاومت متفاوتی نسبت به سایرین دارند استفاده نمایید. همچنین معمولا گیاهانی برای فضای باغچه مناسب هستند که نسبت به خاک و انواع کود و همچنین آفتاب واکنش متفاوتی داشته باشند زیرا برخی از گل ها نیاز به آفتاب بیشتر و برخی دیگر نیاز به آفتاب کمتری دارند و تنها آفتابی که از پشت پنجره به آن ها می رسد برای رشدشان کافی است. به همین خاطر برای انتخاب گیاه مناسب باغچه در ابتدا بایستی نوع باغچه و میزان نور دریافتی گیاه را تعیین کرده و سپس اقدام به خرید گیاهی کنید که بتواند در این شرایط به خوبی دوام بیاورد.

خصوصیات گلهای دائمی باغچه

انواع گیاهان مناسب باغچه:

همانطور که متوجه شدید گیاهان دائمی مناسب باغچه بسیار زیادی هستند و در ادامه سعی داریم شما را با انواع مختلفی از این گیاهان ویژه باغچه آشنا نماییم:

گل شمشاد:

این گیاه همیشه سبز و چهار فصل را احتمالا در پارک ها، فضای سبز شهری، بلوارها و حیاط خانه ها زیاد دیده اید. معمولا از این گیاه زیبا اغلب در کناره دیوارها و یا به منظور ایجاد مسیر و یا حریم خصوصی در باغ و حیاط استفاده می گردد. در واقع گیاه شمشاد را می توان گیاهی بادوام دانست که ماندگاری بالایی دارد و معمولا تکثیر آن هم از طریق کاشت بذر و هم از طریق کاشت قلمه امکان پذیر می باشد. جالب است بدانید که یکی از ویژگی های خوب این گیاه که آن را به یک گیاه ایده آل برای باغچه حیاط تبدیل کرده امکان هرس کردن آن در هر زمانی از سال است.

درخت کاج:

توجه داشته باشید که درخت کاج یکی از معروف ترین درختان همیشه سبز می باشد که برای استفاده در محیط باغچه حیاط بسیار مناسب است. در واقع درخت کاج گونه های مختلفی دارد و با شکل های متنوعی که دارد می تواند زینت بخش فضای سبز حیاطتان باشد. این گیاه معمولا در طول هفته به یک مرتبه آبیاری نیاز دارد و بایستی نور کافی به آن برسد. درخت کاج قابلیت رشد در هر خاکی را دارد و برای رویش بهتر نیاز به کوددهی نخواهد داشت و معمولا تکثیر آن هم از طریق بذر اکان پذیر خواهد بود.

چگونگی پرورش گل های باغچه ای

گیاه پاپیتال:

گل پاپیتال نیز یکی از گل های رونده همیشه سبز است که از دسته مناسب ترین گل های چهار فصل برای باغچه حیاط محسوب می شود. می توان پاپیتال را نوعی گیاه رونده دانست که اگر آن را در کنار دیوار، ستون و یا تنه درخت بکارید به تدریج از آن بالا رفته و منظره بسیار زیبایی را برایتان ایجاد خواهد کرد. این گیاه عمر طولانی و سازگاری بسیار زیادی دارد و به صراحت می توان گفت که پاپیتال ابلق نسبت به پاپیتال های معمولی مقاومت بیشتری نسبت به شرایط محیطی دارد. توجه داشته باشید که گیاه پاپیتال برای رشد نیاز به مراقبت و کوددهی دارد و تکثیر آن نیز از دو روش قلمه زنی و خوابانیدن ساقه ها قابل انجام خواهد بود. به طور کلی اگر شما نیز عاشق گیاه عشقه شده اید و آن را برای کاشتن در باغچه حیاط خود انتخاب کرده اید بهتر است کمی درباره آن تحقیق بیشتری انجام دهید زیرا برخی از گیاهان مانند درخت سیب اگر در کنار گل های رونده پاپیتال کشت شوند به سرعت آسیب خواهند دید و به همین خاطر توصیه می شود در این زمینه آگاهانه عمل نمایید.

گیاه پنجه کلاغی:

به طور کلی پنجه کلاغی که بدان نخل مرداب هم گفته می شود از دسته گیاهان چهار فصل است که اغلب با ساقه بلند و پوشش چتری اش شناخته می شود. اگر این گیاه زیبا نور کافی را دریافت نماید به تدریج دارای ساقه هایی قوی تر و برگ هایی پرپشت تر و زیباتر خواهد بود. توجه داشته باشید که شرایط مناسب برای این گیاه محیط های باتلاقی و پرآب است که به همین خاطر تا می توانید آبیاری این گیاه را جدی بگیرید. معمولا تکثیر پنجه کلاغی نیز از طریق قلمه زنی و تقسیم بوته صورت می گیرد.

آشنایی با گیاه پنجه کلاغی

درخت برگ بو:

درخت برگ بو از دسته گلهای دائمی باغچه است که مقاومت خوبی داشته و اصول نگهداری آن بسیار راحت است. همچنین برگ بو را می توان یکی از مناسب ترین گل های چهار فصل برای فضای باغچه دانست. این گیاه برای رشد نیاز به آبیاری متوسط و نور مستقیم دارد و با این شرایط برای زندگی در خاک باغچه آماده است. تکثیر برگ بو هم از طریق دو روش کاشت بذر و قلمه گیری انجام می گیرد. نکته جالب این است که برگ های این گیاه به صورت دمنوش و جوشانده برای درمان دارویی مورد استفاده قرار می گیرند و چنانچه شما نیز اهل استفاده از داروهای گیاهی هستید توصیه می شود حتما از درخت برگ بو استفاده نمایید.

گیاه آلاگنوس:

جالب است بدانید که درختچه آلاگنوس با برگ هایی ابلق و بسیار زیبایی که دارد در اغلب مواقع به عنوان یک گیاه زینتی و همیشه سبز برای طراحی فضاهای سبز و همچنین باغچه حیاط مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه معمولا در مقابل خشکی هوا و گرما مقاومت خوبی از خود نشان می دهد و همچنین سرمای بیش از حد را هم تحمل خواهد کرد اما برای مناطق سردسیر که بخبندان های طولانی مدت هم دارند مناسب نیست. چنانچه در مناطق بسیار سردسیر زندگی نمی کنید می توانید آلاگنوس را به عنوان یک گزینه ایده آب برای کاشت در باغچه انتخاب نمایید.

بوته زرشک زینتی:

به طور کلی بوته زرشک زینتی نیز از دسته گلهای دائمی باغچه می باشد که بر خلاف گیاه آلاگنوس در مقابل گرما کم طاقت است ولی در مقابل سرما و یخبندان را به خوبی تحمل می کند. این گیاه زیبا معمولا از طریق کاشت بذر و قلمه زنی تکثیر می گردد و علاوه بر مقاومت بالایی که دارد اگر نور کافی ببیند، به درستی آبیاری شود و خاک بستر ایده آلی هم داشته باشد قطعا زیبایی اش منحصر به فرد خواهد بود.

انواع گل های مناسب باغچه

همچنین در ادامه پیشنهاد می شود که با کلیک بر روی لینک های مقابل با مطالب انواع گلهای آپارتمانی و همچنین انواع گل های انرژی مثبت نیز آشنا شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو