طرز تهیه کوکوی ذرت و برنج

طرز تهیه کوکوی ذرت و برنج کوکو با ذرت و برنج پخته شده

کوکوی ذرت یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سالم ایرانی است که با دستورها و مواد متنوعی تهیه می شود. یکی از دستورهای پر طرفدار کوکوی ذرت، تهیه این کوکوی خوشمزه با برنج است که طعم بسیار خوشمزه ای دارد و خیلی سریع اماده می شود. در تهیه کوکوی ذرت به دلخواه می توانیم از انواع مواد غذایی مانند گوشت چرخ کرده یا گوشت مرغ نیز استفاده کنیم که سلیقه ای می باشد. یکی دیگر از ویژگی های های این کوکوی خوشمزه این است که ظاهری لاکچری دارد و به همین دلیل می توانیم انرا به عنوان یک پیش غذای خوشمزه و شیک برای مجالس و مهمانی های خود درست کنیم، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
ذرت پخته شده½ پیمانه
برنج پخته شده۵ قاشق غذاخوری
هویج خرد شده½ پیمانه
پیازچه و جعفری½ پیمانه
آرد گندم۴ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۱ یا ۲ عدد
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
ادویه کاری و پاپریکابه مقدار کافی
پودر سیر و پودر پیازبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت کوکوی ذرت و برنج

مرحله اول

برای تهیه کوکوی ذرت و برنج مجلسی ابتدا پیازچه ها را به همراه جعفری پاک می کنیم و می شوییم و داخل آبکش قرار می دهیم تا آب اضافه آن ها خارج شود و در همین حین هویج ها را با پوست کن تمیز می کنیم.

مرحله دوم

سپس روی تخته آشپزخانه به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.داخل شیرجوش تا نیمه آب می ریزیم و روی حرارت نسبتا زیاد قرار می دهیم تا زودتر آب به جوش بیاید و هویج های خرد شده را داخل آن می ریزیم تا پخته شوند.

مرحله سوم

ذرت ها را نیز می توانید ۵ دقیقه بعد اضافه کنید تا با هویج ها بپزند.بعد سبزی ها را روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه تخم مرغ را داخل کاسه ای می شکنیم.

مرحله چهارم

سپس با همزن دستی هم می زنیم تا از حالت لختی خارج شود و آرد را به همراه زردچوبه، کاری، پودر سیر، پودر پیاز، پاپریکا، فلفل سیاه و نمک به آن اضافه می کنیم و خوب مجددا مواد را هم می زنیم تا کاملا مخلوط شوند.

مرحله پنجم

بعد پیازچه و جعفری خرد شده را اضافه می کنیم و در آخر هویج و ذرت پخته شده را داخل آبکش می ریزیم تا آب اضافه آن خارج شود و به همراه برنج پخته به مایه کوکو می افزاییم و همگی مواد را زیر و رو می کنیم تا کاملا مخلوط شود.

مرحله ششم

سپس تابه ای را روی حرارت می گذاریم و مقداری روغن سرخ کردنی داخل آن می ریزیم، سپس روی حرارت کم قرار می دهیم تا به مرور زمان روغن داغ شود. در ادامه با قاشق از مایه کوکو بر می داریم و داخل تابه می ریزیم.

مرحله هفتم

حالا سریع اطراف کوکو را با قاشق مرتب می کنیم و اجازه می دهیم کوکو سرخ شود. باقی مایه را نیز به همین صورت داخل تابه می ریزیم و اجازه می دهیم تا سرخ شوند و بعد کوکوها را بر می گردانیم تا طرف دیگر آن ها نیز سرخ شود.

مرحله هشتم

پس از سرخ کردن کوکوها آنها را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود. کوکوهای ذرت سرخ شده را داخل بشقابی می چینیم و با خیار شور و گوجه فرنگی و سس مورد نظرتان و نان نوش جان کنید.