طرز تهیه کتف و بال کبابی در فر

طرز تهیه کتف و بال کبابی در فر زعفرانی خوشمزه

کتف و بال مرغ کبابی یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که با طعم ها و دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود. این غذای خوشمزه دارای دستورهای متنوعی است و می توانیم آنرا روی منتقل ذغال درست کنیم، یا مانند این دستور بال و کتف مرغ را درون فر کباب کنیم. این غذای خوشمزه را علاوه بر اینکه می توانیم به عنوان یک شام یا نارهار ساده درست کنیم، می توانیم به عنوان یک غذای شیک و مجلسی برای مجالس و مهمانی های خود نیز تهیه کنیم. موادی که برای مرینت یا طعم دار کردن کتف و بال مرغ استفاده می کنیم سلیقه ای است و می توانیم به دلخواه آنها را تغییر دهیم، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم ۴ نفر
کتف و بال۱۶ عدد
پیاز۲ عدد درشت
زعفران دم کرده½ فنجان
سس خردل۱ قاشق چایخوری
ماست چکیده۲ قاشق غذاخوری
پاپریکا۱ قاشق چایخوری
لیمو ترش۱ عدد
فلفل سفید½ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت بال و کتف کبابی در فر

مرحله اول

برای تهیه کتف و بال مرغ کبابی خوشمزه ابتدا بال و کتف را به خوبی می شوییم، سپس با یک دستمال تمیز خشک می کنیم و داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه پیازها را به صورت خلالی درشت خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز خر شده را به کاسه حاوی بال و کتف مرغ اضافه می کنیم و کمی ترکیب می کنیم. در ادامه ماست را به همراه زعفران دم کرده، فلفل سفید، زردچوبه، پاپریکا و فلفل سیاه در یک کاسه جداگانه می ریزیم.

مرحله سوم

حالا سس خردل را به همراه ۲ قاشق غذاخوری روغن مایع اضافه می کنیم و مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در ادامه مخلوط ماست و زعفران دم کرده را به کاسه حاوی کتف و بال اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا تمام قسمت های کتف و بال مرغ را پوشش دهند. در ادامه روی درب کاسه را با سلفون به طور کامل می پوشانیم و به مدت یک تا دو ساعت در یخچال قرار می دهیم تا کتف و بال طعم دار شوند.

مرحله پنجم

پس از اینکه کتف و بال مرغ به خوبی طعم دار شد، کاسه را از یخچال خارج می کنیم. در ادامه آب لیمو ترش را به همراه مقداری نمک به مواد اضافه می کنیم، سپس مواد را زیر و رو می کنیم تا آب لیمو به تمام قسمت های گوشت مرغ برسد.

مرحله ششم

در این مرحله فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا زمان آماده شدن کتف و بال به طور کامل گرم شود. در ادامه یک ظرف مناسب را با روغن چرب می کنیم، سپس کتف و بال ها را به ترتیب درون ظرف می چینیم.

مرحله هفتم

در ادامه روی در ظرف را با فویل آلومینیومی می پوشانیم و روی فویل چند سوراخ بسیار ریز ایجاد می کنیم تا هوا رد و بدل شود. در ادامه ظرف حاوی کتف و بال را درون فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم به خوبی بپزند.

مرحله هشتم

پس از گذشت یک ساعت فویل روی ظرف را باز می کنیم و اجازه می دهیم آب درون ظرف به طور کامل کشیده شود و تکه های گوشت مرغ به طور کامل سرخ شوند. در پایان چند دقیقه گریل را روشن می کنیم تا روی کباب ها طلایی شود.

مرحله نهم

پس از اینکه کتف و بال کبابی اماده شد، انرا درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه نان یا برنج سرو می کنیم. در کنار این غذای خوشمزه توصیه می کنیم حتما از سیب زمینی تنوری و گوجه کبابی هم استفاده کنید.