آموزش نقاشی سیاه قلم چهره با روشی ساده و آسان

آموزش نقاشی سیاه قلم چهره با روشی ساده و آسان


منبع: آرگا

1,118

1399/11/5

11:14


آموزش مرحله به مرحله نقاشی سیاه قلم به همراه معرفی ابزار مناسب برای این سبک نقاشی را در این مقاله ملاحظه نموده و از این طریق به انجام نقاشی های مختلف سیاه قلم بپردازید. تا پایان همراه ما بوده و از این آموزش جالب نهایت استفاده را ببرید.

نقاشی سیاه قلم یکی از سبک های فوق العاده زیبا و جذاب از طراحی است که با زغال و مداد کنته انجام می گیرد و اغلب برای طراحی پرتره به کار می رود. این نوع طراحی ها از زیبایی و جذابیت خاصی برخوردارند و می توانند سبک طراحی مورد علاقه افراد زیادی باشند. ما نیز سعی داریم در این مطلب به آموزش طراحی چهره سیاه قلم بپردازیم که این آموزش می تواند برای علاقه مندان به این هنر و کسانی که سر رشته ایی در این کار ندارد مفید و کاربردی باشد.

آموزش مرحله به مرحله نقاشی سیاه قلم چهره :

علاقه مندان به هنر طراحی و نقاشی همیشه به دنبال آشنایی با سبک های مختلف نقاشی هستند و ترجیح می دهند نقاشی های مختلف را تجربه نمایند. ما در مباحث قبل به آموزش نقاشی با مداد رنگی و همچنین نقاشی با آبرنگ و دیگر نقاشی های زیبا و مختلف پرداختیم و همانگونه که گفتیم در این مطلب آموزش نقاشی با مداد کنته و زغال را ارائه می دهیم که از جمله نقاشی های پرطرفدار و زیبا می باشد. قبل از شروع آموزش بهتر است وسایل مورد نیاز را که در ادامه عکس و نام هر یک را مشاهده می فرمایید تهیه نمایید.

مقوا اشتنباخ برای نقاشی

مقوای اشتنباخ یا فابریانو

کنته و زغال نرم برای نقاشی

زغال نرمه، مداد، کنته، پاکن فرچه ای

وسایل مناسب سیاه قلم

قلمو ۱۲ و قلمو ۲ تخت

پاکن مناسب نقاشی های سیاه قلم

پاکم مدادی و پاکن فرچه ای

آموزش نقاشی سیاه قلم

محو کن کاغذی

اولین اقدام بعد از تهیه وسایل و ابزار مورد نیاز، یادگیری نحوه سایه زدن است. تکه کاغذی را روی تخته شاسی متصل نموده سپس به راحتی روی صندلی بنشینید و آرنج تان را به صورت تکیه گاه روی میز قرار داده و مداد را به صورت عمودی روی صفحه قرار دهید و کمی فشار دهید تا از تیزی نوکش گرفته شود.

نقاشی با سیاه قلم

نقاشی های سیاه قلم ساده

حال مداد را به صورت سی درجه یا کمتر روی کاغذ قرار دهید، طوری که قسمت تخت آن روی کاغذ چسبیده باشد و شروع به سایه زدن نمایید.

آموزش سایه زدن با مداد

نقاشی ساده سیاه قلم

سایه ها را با فشار ثابت و حرکت رفت و برگشتی ایجاد نمایید. سایه های شما باید به صورت کم رنگ و پررنگ باشد و سعی کنید با تمرین و ممارست سایه هایی یکدست و هماهنگ ایجاد کنید.

مدل سایه برای سیاه قلم

آموزش نقاشی ساده و آسان

حال که با روش صحیح سایه زدن آشنا شدید، به سراغ طراحی سیاه قلم چهره می رویم. برای شروع طرح موردنظر را انتخاب نموده و طرح کلی آن را روی کاغذ بکشید و با ایجاد خطوط مکان مناسب اجزا صورت را تعیین کنید.

طراحی چهره انسان با سیاه قلم

در مرحله بعد شروع به کشیدن اجزا صورت نمایید. ابتدا بینی و دهان و سپس چشم و ابرو و در نهایت طرحی از موها را که روی پیشانی قرار می گیرند بکشید.

نقاشی چهره انسان با سیاه قلم

حال باید شروع به سایه زدن نمایید. در این مرحله نیازمند زغال نرمه، کنته می باشید تا سایه ها با رنگ مناسب زده شود و حالت طبیعی تری به چهره ببخشید.

آموزش نقاشی چهره ساده

در این مرحله به سراغ محو کن کاغذی و پاکن رفته و حالت طبیعی تری به چهره ببخشید. توجه داشته باشید که در نقاشی سیاه قلم مهمترین امر، نحوه صحیح سایه زدن می باشد، شما با تمرین و ممارست می توانید به مهارت کافی در سایه زدن برسید.

طراحی سیاه قلم چهره

تصویر زیر نمونه تکمیل شده نقاشی با زغال و مداد کنته را نشان می دهد که این نقاشی می تواند الگوی مناسبی برای تکمیل طراحی و نقاشی شما باشد.

نقاشی و طراحی سیاه قلم از چهره انسان

مجموعه زیبا از انواع طراحی چهره با سیاه قلم

سبک سیاه قلم از سبکهای پرطرفدار و فوق العاده دوست داشتنی برای کشیدن پرتره های متفاوت می باشد که با این سبک از طراحی می توان علاوه ب حالت کلی و فرم اصلی چهره افراد، ریزترین و جزئی ترین خطوط و چین و چروک روی صورت را نیز کشید، به گونه ای که بسیار طبیعی به نظر می رسد البته باید خاطر نشان کرد که کشیدن این نوع نقاشیها و رسیدن به این درجه از مهارت در طراحی چهره با سیاه قلم نیاز به تمرین و ممارست فراوان دارد.

متریال ها و وسایل مختلفی ممکن است در طراحی مورد استفاده قرار گیرد که پرکاربردترین این وسایل مداد، کنته و ذغال می باشد که البته در گذشته گویا ذغال کاربرد بیشتری داشته است چرا که در دوره کمال الملک بسیاری از شاگردان وی از ترکیب ذغال و مل برای طراحی و نقاشیهای خود استفاده می کردند. امروزه برای طراحی چهره با سیاه قلم معمولا از طرح ها و وسایل به روزتری استفاده می شود که به کارگیری آن ها می تواند تاثیر بسزایی در زیبای این سبک از طراحی داشته باشد.

جدیدترین نقاشی سیاه قلم

در ادامه این بخش برای علاقمندان به هنر سیاه قلم و افراد چیره دست و ماهر در این نوع طراحی، چندین پرتره زیبا و فوق العاده دوست داشتنی از افراد در رده های سنی مختلف و با چهره های کاملا متفاوت را به اشتراک گذاشته ایم که امیدواریم از تماشای این نوع طراحی ها لذت ببرید.

طراحی جدید چهره با سیاه قلم

طراحی متفاوت چهره با سیاه قلم

طراحی ایده آل چهره با سیاه قلم

طراحی منحصر به فرد چهره با سیاه قلم

طراحی خاص چهره با سیاه قلم

قشنگ ترین نقاشی سیاه قلم

طراحی بی نظیر چهره با سیاه قلم

طراحی هنرمندانه چهره با سیاه قلم

طراحی خواستنی چهره با سیاه قلم

طراحی چهره کودک با سیاه قلم

نقاشیهای سیاه قلم با طرح چهره جالب

جالب ترین نقاشی سیاه قلم

نقاشیهای سیاه قلم با طرح چهره منحصر به فرد

نقاشیهای سیاه قلم با طرح چهره دیدنی

نقاشیهای سیاه قلم با طرح چهره دختر

نقاشیهای سیاه قلم با طرح چهره پیرمرد

نقاشیهای سیاه قلم با طرح چهره افراد مشهور

ایده آل ترین نقاشی سیاه قلم

نقاشیهای سیاه قلم با طرح چهره فوق العاده

آموزش نقاشی سیاه قلم که ملاحظه نمودید تنها یکی از آموزش های ارائه شده در مجله آرگا در رابطه با نقاشی و طراحی می باشد، از شما دوستان هنرمند دعوت می نماییم با کلیک بر روی نقاشی و مراجعه به این صفحه از دیگر آموزش های جدید و کامل و همچنین مدل های نقاشی زیبا با موضوعات مختلف دیدن نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو