Minari

کسی در فیلم حضور دارد  که من بشناسم؟

مشهورترین بازیگر فیلم استیون یئون است که احتمالاً او را با فیلم های « Okja » و سریال « واکینگ دد » به یاد خواهید آورد.

داستان فیلم درباره چیست ؟

جیکوب پس از اینکه همراه خانواده اش به آمریکا مهاجرت می کند، مزرعه ای را در حومه شهر خریداری می کند تا بتواند در آن محصول بکارد اما...

کارگردان کیست ؟        

آقای Lee Isaac Chung که فیلمسازی مستقل است و بعید است که قبلاً کارهای او را دیده باشید! پیش از این آثار آیزاک چانگ در جشنواره های سینمایی با استقبال نسبتاً خوبی مواجه می شد اما کسی به یاد ندارد در کجا و کدام سینما اکران شده است! « میناری » به طور قطع تا به امروز مهمترین فیلم آقای چانگ است.

خانواده ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه نمایند؟

« Minari » صحنه های جنسی ندارد اما برخی دیالوگ ها شاید مناسب افراد کم سن و سال نباشد.

میناری (Minari)

نکات مثبت فیلم ؟

فیلمنامه « میناری » با رعایت اصولی ترین قواعد شخصیت پردازی به رشته نگارش درآمده است. شخصیت هایی که به درستی در اول فیلم معرفی شده و سپس پرداخت می شوند و در نهایت تماشاگر هم با آنها همراه می شود.

بازی بازیگران « میناری » و در راس آنها استیون یئون، ستودنی است.

در فیلم سکانسی وجود دارد که جیکوب و همسرش به دلیل اختلاف بر سر مسئله ای، روبروی هم قرار گرفته اند و برای یک دقیقه با نگاه و سکوت به یکدیگر خیره می شوند. سکانسی فوق العاده که احتمالاً می تواند شاخص ترین بخش فیلم باشد!

برخلاف آثاری که درباره مهاجرت ساخته می شود، در اینجا فیلمساز تلاشی نکرده که چهره های مبتذل از فقر را به تصویر بکشد و حس ترحم مخاطب را برانگیزد.

نکات منفی فیلم ؟

مطابق معمول اغلب آثار کره ای که در آن اشاره ای به خاک خارج از کشور و آمریکایی ها می شود، در اینجا نیز شخصیت های آمریکایی چیزی شبیه به کاریکاتور هستند!

« میناری » در نهایت موفق می شود تا پیام خود را به مخاطب انتقال دهد اما پایان بندی اثر می توانست پرداخت بهتری داشته باشد. برای درک تفاوت بین پایان بندی ها بهتر است این اثر را با فیلم موفق دیگر کره ای پارسال یعنی « انگل » مقایسه نمائید!

میناری (Minari)

عامل تاثیرگذار برای تماشای فیلم؟

علاقه به سینمای کره جنوبی و اینکه « میناری » سال سینمایی بسیار موفقی را پشت سر گذاشته است.

حرف آخر :

« میناری » موفق ترین اثر سینمای کره در سال 2020 بوده و موفقیت های بسیاری نیز کسب کرده است. « میناری » فیلمنامه ساده و در عین حال دقیقی دارد که در آن شخصیت ها به حال خود رها نمی شوند و هرکدام در انتقال پیام به مخاطب موفق عمل می کنند. « میناری » در مقایسه با « انگل » در مرتبه پایین تری قرار می گیرد اما با اینحال نباید فراموش کنیم که سینمای کره جنوبی در دو سال پیاپی آثاری را به جهان معرفی کرده که در رده بهترین های سینمایی سال قرار گرفته؛ یک دستاورد فوق العاده برای سینمای کره جنوبی.

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت " مووی مگ " به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

 

میناری (Minari)

میناری (Minari)

کارگردان :    Lee Isaac Chung

فیلمنامه : Lee Isaac Chung

بازیگران :

Steven Yeun...Jacob

Yeri Han...Monica

Alan S. Kim...David

Noel Cho...Anne

ژانر : درام

زمان : 155 دقیقه

رده سنی : R ( مناسب برای افراد بالای 17 سال)