بررسی تبلت مدیاپد t5 و نگاهی به قابلیت های سخت افزاری و نرم افزاری آن

بررسی تبلت مدیاپد t5 و نگاهی به قابلیت های سخت افزاری و نرم افزاری آن


منبع: آرگا

84

1399/11/5

15:03


در این مطلب شما را یکی از تبلت هایی آنشا می کنیم که محصول شرکت هواوی می باشد و همانطور که می دانید این شرکت محصولات بی کیفیتی تولید نمی کند و این تبلت نیز می تواند یکی از انتخاب های خوب برای شما باشد. تا پایان این مطلب با ما باشید.

امروزه بسیاری از افراد مجبورند بنا بر شرایط ایجاد شده دور کاری داشته باشند و برای انجام دادن کار های خود نیازمند تبلت و گوشی و لپتاپ شده اند. در ادامه به بررسی تبلت مدیاپد t5 می پردازیم که یکی از بهترین تبلت هایی می باشد که تا کنون آن را دیده اید و می توانید به خوبی از آن استفاده کنید.

بررسی تبلت مدیاپد t5

بررسی تبلت مدیاپد t5

 در مطالب پیشین به بررسی تبلت لنوو M7 و بررسی تبلت dell XPS 10 پرداختیم که کارآیی بسیار بالایی دارند و در ادامه قصد داریم به بررسی تبلت مدیاپد t5 بپردازیم و آن را برایتان معرفی کنیم. تبلت مدیاپد t5 ساخت شرکت هواوی می باشد و از طراحی و ساختار بسیار خوبی برخوردار می باشد و می توانید نیاز های روزانه شما و یا یک دانش آموز حتی دانشجو را رفع کند. همانطور که می دانید کلاس های مجازی باعث شده اند که بسیاری از والدین اقدام به خرید تبلت کنند و گاهی گیج می شوند که کدام تبلت مناسب است. در ادامه این تبلت را از جهات مختلف برایتان بررسی می کنیم.

طراحی

تبلت مدیاپد t5 با بدنه فلزی و یک نوار پلاستیکی تهیه شده است که آن نوار برای عبور سیگنال و آنتن و وای فای می باشد. زمانی که شما از این تبلت استفاده می کنید می توانید راحتی و سبکی آن را احساس کنید. این تبلت بر خلاف سایر تبلت هایی که در بازار وجود دارد بسیار سبک است و وزن آن حدودا برابر ۴۶۰ گرم می باشد و شما اگر بخواهید مداوم از آن استفاده کنید خسته نخواهید شد. در بخش پایینی تبلت اسپیکر هایی تعبیه شده است و دکمه های صدا و پاور هم در بخش راستی این تبلت قرار گرفته اند.  این تبلت بر خلاف برخی از تبلت هایی که در بازار وجود دارد حسگر اثر انگشت ندارد و برای قفل کردن آن باید از یک پسورد قدرتمند استفاده کنید و یا می توانید از یک الگو برای این کار کمک بگیرید. باید بدانید که در سال ۲۰۲۰ کمی نا امید کننده است که تبلت از درگاه شارژر و انتقال اطلاعات از میکرو USB کمک بگیرد.

طراحی تبلت مدیاپد t5

نمایشگر

این تبلت حدودا ۱۰ اینچی می باشد و دارای حاشه های بسیار باریک و نازکی می باشد. این شرکت هیچ حرفی درباره محافظ گوشی به کار نبرده است ولی می توانید با استفاده از گلس محافظ خیال خود را در این باره راحت کنید که در صورت افتادن تبلت و یا آسیب دیدن آن شیشه اصلی هیچ مشکلی برایش ایجاد نمی شود. نسبت تصویر این تبلت ۱۶:۱۰ می باشد و ارتفاع آن کمی زیاد است ولی بهتر است بدانید که این تبلت به شکل افقی طراحی شده است و استفاده عمودی از آن می تواند کمی کار شما را دشوار کند. باید بدانید که نمایشگر این دستگاه ۱۰.۱ اینچی می باشد و حدودا ۷۴ درصد از بخش قاب جلویی را به خود اختصاص داده است. وضوح صفحه نمایش این تبلت برابر ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ مگاپیکسل می باشد و برای دیدن فیلم و خواندن متن و … مناسب است و می تواند کاربر را راضی کند. حداکثر روشنایی این تبلت ۳۴۰ نیت می باشد و استفاده از پنل IPS موجب شده که این تبلت دید بسیار خوبی داشته و شما می توانید چند نفری در آن به مشاهده فیلم بپردازید. شرکت هواوی در طراحی این گوشی برای نمایشگر آن سه حالت رنگی در نظر گرفته است که یکی از آن ها Warm دیگری Cool و آخرین حالت آن استاندارد می باشد. باید بدانید که در حالت Warm رنگ ها را دقیق تر می توانید مشاهده کنید.

نمایشگر تبلت مدیاپد t5

سخت افزار

در بررسی تبلت مدیاپد t5 متوجه می شوید که در بخش سخت افزار کمی ضعیف عمل کرده است و از پردازنده های Kirin 656 استفاده کرده ولی باید در نظر داشته باشید که زمان عرضه این تبلت این پردازنده از برترین پردازنده ها بوده است و اکنون با پیشرفت علم و استفاده از پردازنده های قوی تر این تبلت به یک تبلت میان رده تبدیل شده است. باید بدانید که این تاشه در سال ۲۰۱۷ معرفی شده است لیتوگرافی ۱۶ نانو متری دارد. چهار هسته این پردازنده با فرکانس ۲.۳۶ و چهار هسته دیگر آن با فرکانس ۱.۷ هرتز کار می کنند. به طور کلی این تبلت از هم رده های خود عملکرد بسیار بالا تری دارد و قیمتی که دارد مناسب است. در صورتی که از بازی های سبک استفاده می کنید این تبلت یکی از گزینه های خوب است و اگر دوست دارید بازی های بسیار سنگین اجرا کنید نباید انتظاری از آن داشته باشید. این تبلت بر خلاف فلزی بودن داغ نمی شود و هر چقدر هم از آن استفاده کنید باز هم خنک می ماند.

بررسی تبلت مدیاپد t5

رابط کاربری

اندرویدی که در این دستگاه وجود دارد اندروید ۸ می باشد ولی تمامی امکاناتی که از آن انتظار دارید را برایتان برآورده می کند. البته شایان ذکر است که این تبلت برخلاف تحریم های صورت گرفته می تواند از گوگل و سایر اپلیکیشن ها استفاده کند و مانعی در اجرای آن ها ندارد.

دوربین

باید بدانید که اکثر تبلت هایی که در بازار وجود دارند دوربین های قدرتمندی ندارند و این تبلت نیز مانند همان اکثریت است و میزان کیفیت آن ۵ مگا پیکسل می باشد. در واقع شما می توانید فقط در روز و در فضای باز عکس های جالب و دیدنی بگیرید و در منزل کیفیت عکس ها تا حدود بسیار زیادی کاهش می یابد. دوربین سلفی این تبلت هم آنقدر قدرتمند نیست تا بتوانید عکس های با کیفیتی با آن تهیه کنید ولی شما می توانید با استفاده از آن به ویدئو کال بپردازید و از قرنطینه خود لذت ببرید.

دوربین های تبلت مدیاپد t5

باتری

یکی دیگر از مواردی که در خرید تبلت باید آن را رعایت کنید و به آن توجه بسیار ویژه ای قرار بدهید باتری می باشد. باید بدانید که باتری یکی از فاکتور های بسیار مهم در خرید گوشی و تبلت می باشد و زمانی که شما به آن توجهی نداشته باشید ممکن است دچار ضرر و زیان های بسیاری شوید و گوشی که صرفا بر اساس مدل و قیمت آن خریداری کرده اید کار شما را راه نیندازد. باتری این تبلت یکی از برترین باتری هایی می باشد که تا کنون در تبلت ها استفاده شده است و این باتری از نوع ۵۱۰۰ میلی آمپر ساعتی می باشد. عملکرد ان نوع باتری بسیار خوب است و می تواند حدودا ۱۰ ساعت در پخش ویدئو دوام بیاورد. در صورتی که می خواهید وسیله ای تهیه کنید که دیر به دیر آن را شارژ کنید تبلت مدیاپد t5 یکی از بهترین گزینه ها می باشد. یکی از معایبی که این تبلت دارد در شارژر آن می باشد. باید بدانید که نمی شود از شارژر ۵ واتی توقع بسیاری داشته باشید و برای شارژ شدن کامل تبلت خود باید حدودا ۴ ساعت منتظر بمانید.

تبلت مدیاپد t5 از نگاهی دیگر

به طور کلی می توان گفت این تبلت کمی قدیمی است و با کمی تاخیر وارد کشور شده است و با این حال طرفداران بسیار زیادی دارد. سرعت شارژ شدن آن کمی پایین می باشد و می توان گفت از بدنه بسیار جالب و خوبی برخوردار است و اگر دوست دارید تبلت ارزان و با کیفیتی خریداری کنید می توانید تبلت مدیاپد t5 را بخرید. ولی باید بدانید که برای هر چیزی هر چقدر هزینه کنید به همان میزان کارایی دریافت می کنید. در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک مقابل راهنمای خرید تبلت را مشاهده کنید و نکات کاربردی را بیاموزید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو