خوراکی‌هایی که از بیماری‌های زمستانی پیشگیری می‌کنند

24

1399/11/5

19:52


نیاز‌ها و عادات غذایی ما در زمستان تغییر می‌کند. دمای پایین هوا باعث ایجاد تغییراتی در بدن می‌شوند و تحقیقات نشان می‌دهند که برخی خوراکی‌ها می‌توانند شما را از بیماری‌های زمستانی نجات دهند.

خوراکی‌هایی که از بیماری‌های زمستانی پیشگیری می‌کنند

به گزارش بهداشت نیوز ،اگر مایلید سیستم ایمنی بدن خود را در زمستان تقویت کنید، باید انرژی خود را افزایش دهید و در عین حال از افزایش وزن جلوگیری کنید. در ادامه به معرفی چند خوراکی می‌پردازیم که ممکن است به شما در پیشکیری از بیماری‌های زمستانی کمک کنند:
 
انار
انار منبع بسیار خوبی از آنتی اکسیدان‌ها است و به خصوص به شکل آب میوه قوی است، زیرا برای استخراج آنتی اکسیدان موجود در غشا‌های سفید کاملاً فشرده شده است. دانه‌های کوچک سرخدار آن در سالاد، سس، یا به تنهایی طعم بسیار خوبی دارند.
 
حبوبات
حبوبات سرشار از پروتئین‌های گیاهی، فیبر، آنتی اکسیدان‌ها، مواد معدنی و ویتامین‌های گروه B هشتند. حبوبات فواید بی پایانی را ارائه می‌دهند. حبوبات انرژی (آهن) تأمین می‌کنند، به مبارزه با عفونت‌ها (مس) کمک می‌کنند و می‌توانند با استرس و افسردگی (منیزیم) مقابله کنند. لوبیا قرمز، عدس و نخود را با غذا‌های حاوی ویتامین C مانند فلفل، گوجه فرنگی یا مرکبات سرو کنید تا جذب آهن را تقویت کند.
 
تخم مرغ
تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین است و به بافت‌های مختلف و سیستم ایمنی بدنکمک می‌کند.. تخم مرغ همچنین حاوی ۱۴ ماده مغذی مهم، از جمله آهن، روی و ویتامین A است.
 
کیوی
بسیاری از ما از طعم ترش و رنگ سبز دوست داشتنی کیوی لذت می‌بریم. خواص غذایی کیوی نیز کاملاً جذاب است. کیوی را به دلیل داشتن ویتامین C زیاد، جایگزین مرکبات کنید. از فیبر و آنتی اکسیدان‌های آن استفاده کنید. به عنوان مثال ویتامین E می‌تواند به سلامت سیستم ایمنی بدن کمک کند.
 
شکلات تلخ
آیا شکلات می‌تواند به شما در مدیریت سلامت زمستان کمک کند؟ بله، به لطف محتوای کاکائو، خاصیت آنتی اکسیدانی و میزان پتاسیم، منیزیم، آهن و اسید‌های آمینه، موادی که به مبارزه با خستگی و استرس کمک می‌کنند. البته مطمئن باشید که شکلات تلخ را انتخاب می‌کنید تا بدون افزودن قند به رژیم غذایی، از همه مزایای آن بهره‌مند شوید

نظرات


تصویری


ویدئو