برای حفظ سلامتی به نشانگرهای رنگی مواد غذایی توجه شود

48

1399/11/5

19:52


مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز کرد: برای داشتن تغذیه سالم عموم مردم باید به نشانگرهای رنگی روی بسته های موادغذایی توجه کنند و اگر میزان قند، چربی و یا نمک ماده غذایی قرمز رنگ بود از خرید آن به خصوص برای افراد پر خطر پرهیز کنند.

برای حفظ سلامتی به نشانگرهای رنگی مواد غذایی توجه شود

به گزارش بهداشت نیوز ،دکتر زهرا  ابا صلتی ، با اشاره به اینکه پیشگیری و تغذیه سالم به ویژه در ایام کرونا امری مهم به شمار می رود و باید به حفظ تعادل و تنوع غذایی توجه شود، عنوان کرد: مصرف مناسب همه گروه های مواد غذایی و پرهیز از پرخوری و درهم خوری در شرایط شیوع بیماری به خصوص برای افراد در معرض خطر از اهمیت بالایی برخوردار است.
 
وی با بیان اینکه سالمندان، مادران باردار، اطفال و بیماران خاص از جمله افرادی هستند که باید توجه ویژه ای به برنامه غذایی خود  داشته باشند ، گفت: باید به نشانگر رنگی هرگونه ماده غذایی نیز که از بیرون منزل به شکل بسته بندی تهیه می شود دقت کرد.
 
دکتر اباصلتی با اشاره به اینکه میزان قند، چربی و نمک مواد غذایی به صورت نشانگر رنگی بر روی بسته مواد غذایی مشخص شده است، اظهار کرد: رنگ قرمز نشان دهنده محور خطر است زیرا میزان بالایی از قند، چربی و یا نمک در آن محصول وجود دارد.
 
وی تاکید کرد: بیماران مبتلا به فشار خون و چربی خون به عنوان مثال برای خرید پنیر باید از پنیرهایی استفاده کنند که میزان نمک و چربی آنها در محدوده سبز و یا زرد باشد و از غذاهای شور وچرب پرهیز شود.
 
منبع:دانشگاه علوم پزشکی مشهد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو