منطقه سوانتی گرجستان؛ منطقه ای که به بام گرجستان معروف است

منبع: همگردی

90

1399/11/5

22:01


منطقه سوانتی گرجستان در دامنه های جنوبی سلسله جبال قفقاز واقع شده است. سوانتی توسط قله های غول پیکر و برفی قفقاز و دره های عمیق احاطه شده و خانه ای برای مرتفع ترین و منزوی ترین روستاها هست. این منطقه بسیار دور از دسترس و فتح نشده بود تا اینکه در اواسط قرن نوزدهم روسها کنترل خود را بر آنجا اعمال کردند. غارتگری سربازان سرزمین های خارجی در طول قرون وسطی مردم منطقه سوانتی گرجستان را به دردسر انداخت و منجر به ساخت برج های مراقبت و خانه های پناه دار شد. با ما در این مقاله جذاب و خواندنی همراه باشید تا بدانید منطقه سوانتی کجاست و با زیبایی هایش آشنا شوید.

منطقه سوانتی گرجستان

جاذبه های گردشگری

برج ها که از قرن 9 تا 13 ساخته شده اند، دارای 20 تا 25 متر ارتفاع و چهار یا پنج طبقه هستند. ضخامت دیوارها با افزایش ارتفاع برج ها کاهش می یابد و به برج ها نمایی باریک اندام و ضعیف می بخشد. برج ها همچنین به عنوان خانه های مسکونی استفاده می شدند؛ طبقه همکف با یک سالن و کوره روباز، محل اقامت برای افراد و حیوانات خانگی است. طبقه دوم توسط یک دیواره چوبی که اغلب بسیار تزئین می شد، جدا شد. طبقه بالایی توسط انسانها در تابستان استفاده می شد و همچنین بعنوان فروشگاهی برای علوفه و ابزار بود. در این طبقه، یک درب برای دسترسی به برج تهیه شد که به راهرویی که از ورودی محافظت می کرد، متصل بود.

براساس مقاله منطقه سوانتی کجاست باید بدانید که بسیاری از برج های زیبا ناپدید یا در طول زمان به خرابه ها تبدیل شده اند. با این حال، روستای چاژاشی در سونتی بالایی بعنوان یک موزه حفظ شده است. بیش از 200 برج هنوز هم سرپا هستند و برخی از آنها همچنان تا به امروز تصرف می شوند. برج های دیگر در مستیا و روستاهای مرزی مانند لاتالی فراموش نشدنی دیده می شوند.

جاذبه های گردشگری

در ادامه بخوانیدراهنمای سفر به گرجستان | سفری به سرزمینی با مردمانی میهمان نواز

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو