طرز تهیه دسر خرمالو

طرز تهیه دسر خرمالو با نشاسته رژیمی خوشمزه و مجلسی

دسر خرمالو یکی از انواع دسرهای بسیار خوشمزه و پرطرفدار زمستانی است که با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود. این دسر خوشمزه دارای دستورهای متنوعی می باشد و به همین دلیل ما یکی از دستورهایی را انتخاب کرده ایم که ما با ذائقه ایرانیان سازگار باشد. نکته مهم در مورد تهیه انواع دسرهایی که با خرمالو تهیه می شوند این است که حتما در تهیه این دسرها از خرمالوی نرم و کاملا رسیده استفاده کنید تا در پایان یک دسر خوشمزه داشته باشید. خرمالو نارس و سفت باعث می شود که طعم دسر خراب شود و حالت گَس در دهان ایجاد شود، پس حتما این موضوع را در نظر داشته باشید، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
خرمالوی رسیده۴ عدد
پودر ژلاتین۲ قاشق غذاخوری
شکر قهوه ای۳ قاشق غذاخوری
آب۴ قاشق غذاخوری
شیر۱ لیوان

دستور تهیه دسر خرمالو

مرحله اول

برای تهیه دسر خرمالیو خوشمزه و رژیمی ابتدا خرمالوها را می شوییم و کلاهک آن ها را به ترتیب بر می داریم و با قاشق مرباخوری داخل آن ها را خالی می کنیم و در کاسه ای می ریزیم.بعد ژلاتین را داخل کاسه ای می ریزیم.

مرحله دوم

سپس آب را به آن اضافه می کنیم و کاسه را روی بخار کتری در حال جوش قرار می دهیم و با قاشق آرام ژلاتین را هم می زنیم تا در آب کاملا حل شود. در ادامه خرمالوهای رسیده را داخل پارچ مخلوط کن می ریزیم.

مرحله سوم

در ادامه ژلاتین حل شده را به همراه شکر قهوه ای و شیر به آن اضافه می کنیم و در مخلوط کن را می گذاریم و دستگاه را روشن می کنیم و زمانیکه مواد خوب مخلوط و یکدست شدند دستگاه را خاموش می کنیم.

مرحله چهارم

سپس قالب سیلیکونی مورد نظرمان را با فرچه آمیخته شده با کمی روغن کاملا چرب می کنیم و مایه دسر را داخل آن می ریزیم و قالب را در یخچال قرار می دهیم تا به مدت ۴ الی ۵ ساعت استراحت کند و دسر خودش را بگیرد.

مرحله پنجم

بعد از گذشت زمان حالت گرفتن دسر را از داخل یخچال بیرون می آوریم و در ظرفی بزرگ تر از قالب آب جوش می ریزیم و قالب را بین ۵ الی ۱۰ ثانیه داخل آب جوش می گذاریم تا راحت دسر خرمالو از دیواره قالب جدا شود.

مرحله ششم

در این مرحله یک بشقاب مناسب روی درب قالب قرار می دهیم و به آرامی قالب را روی بشقاب بر می گردانیم. در ادامه دسر را تا زمان سرو درون یخچال قرار می دهیم، برای تزیین دسر می توانیم از تکه های خرمالو استفاده کنیم.