طرز تهیه مرغ سوخاری کنتاکی KFC

طرز تهیه مرغ کنتاکی رستورانی پولکی پفکی ساده مثل بیرون پودر کنتاکی کنتاکی پولکدار kfc

مرغ سوخاری کنتاکی که با نام کی اف سی هم شناخته می شود یکی از انواع غذاهای پرطرفدار و خوشمزه بین المللی است. این غذای خوشمزه در دسته بندی غذاهای فست فودی قرار می گیرد و یکی از معروف ترین غذاهای کشور امریکا محسوب می شود. روش پخت این غذا با مرغ سوخاری معمولی تفاوت چندانی ندارد و مهم ترین چیزی که باعث می شود این غذای به این محبوبیت برسد این است که از یک ادویه ترکیبی خوشمزه در پودر سوخاری آن استفاده می شود که باعث می شود طعم مرغ سوخاری کی اف سی نسبت به مرغ سوخاری معمولی خوشمزه تر شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت آموزشی و فرهنگی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۸۰۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
کورن فلکس۳ پیمانه
سیر۱ حبه
شیر۱ پیمانه
آرد سفید قنادی۱ پیمانه
ادویه آلسپایس یا فلفل شیرین۱ قاشق چایخوری
ادویه کاری۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
پاپریکا و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت مرغ سوخاری کنتاکی kfc

مرحله اول

برای تهیه مرغ سوخاری کنتاکی خوشمزه به روش کی اف سی ابتدا تکه های مرغ را به اندازه دلخواه برش می زنیم و داخل یک کاسه بزرگ می ریزیم. توجه داشته باشید که نباید گوشت مرغ را به صورت ریز خرد کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله برای طعم دار کردن تکه های گوشت مرغ سیر را رنده می کنیم، سپس به همراه شیر، شیر، ادویه آلسپایس، ادویه کاری، نمک، فلفل سیاه و پاپریکا داخل یک کاسه کوچک با هم ترکیب می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله سوم

حالا مواد را به کاسه حاوی گوشت مرغ اضافه می کنیم و با دست ترکیب می کنیم تا مواد طعم دهنده به تمام نقاط گوشت مرغ برسند. در ادامه روی درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم.

مرحله چهارم

پس از گذشت این زمان که گوشت مرغ به خوبی طعم دار شد، کاسه حاوی گوشت مرغ را از یخچال خارج می کنیم. حالا تخم مرغ ها را داخل یک کاسه می شکنیم و با چنگال مخلوط می کنیم تا از حالت لختگی خارج شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله آرد سفید را هم داخل کاسه ای دیگر می ریزیم و جلوی دستمان قرار می دهیم. در ادامه کورن فلکس را به صورت درشت خرد می کنیم و داخل یک کاسه دیگر می ریزیم و جلوی دستمان قرار می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله یک تابه گود روی حرارت متوسط قرار می دهیم و به اندازه ای روغن داخل تابه می ریزیم که تکه های مرغ هنگام سرخ شدن در روغن شناور باشند. در ادامه تکه های مرغ را درون آرد سفید می غلطانیم.

مرحله هفتم

حالا تکه های مرغ را از آرد سفید خارج کرده ودرون تخم مرغ می غلطانیم، سپس در پایان درون کورن فلکس می غلطانیم و در روغن داغ می اندازیم تا سرخ شوند. هنگام سرخ کردن مرغ ها باید مراقب باشیم بیش از حد قهوه ای نشوند.

مرحله هشتم

پس از اینکه سرخ کردن مرغ ها به پایان رسید، آنها را درون توری فلزی یا روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود. در ادامه مرغ های سوخاری را به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.