طرز تهیه کوکو سیب زمینی با نان تست

طرز تهیه کوکو سیب زمینی با نان تست خوشمزه و مجلسی

کوکو سیب زمینی با نان تست یکی از انواع غذاهای خوشمزه و مجلسی ایرانی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. این کوکوی خوشمزه را علاوه بر اینکه می توانیم به عنوان یک وعده ساده به عنوان شام یا نهار درست کنیم، یا اینکه آنرا به صورت مجلسی تر برای پیش غذا در مجالس و مهمانی های خود استفاده کنیم. برای داشتن تجربه ای بهتر می توانیم این کوکوی خوشمزه را به صورت ترکیبی با سبزیجات هم درست کنیم. اگر کمی سلیقه به خرج بدهیم با انواع کاترهای طرح دار می توانیم قسمت داخلی و خارجی این کوکوی خوشمزه و مجلسی را به صورت لاکچری درست کنیم، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت آموزشی و فرهنگی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۴ عدد متوسط
پیاز۱ عدد بزرگ
تخم مرغ۳ عدد کوچک
نان تست۸ عدد
آرد سوخاری ریز۱ قاشق غذاخوری
شوید خشک۱ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور کوکو سیب زمینی با نان تست

مرحله اول

برای تهیه کوکو سیب زمینی با نان تست خوشمزه ابتدا سیب زمینی ها را به همراه ۲ پیمانه آب و کمی نمک داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا سیب زمینی به طور کامل بپزند.

مرحله دوم

حالا سیب زمینی ها را چند دقیقه کنار می گذاریم یا برای سرعت بیشتر زیر آب سرد می گیریم تا خنک شوند، سپس پوست شان را به آرامی جدا می کنیم. در ادامه سیب زمینی را با رنده درشت رنده می کنیم و داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم، سپس آب اضافی اش را به طور کامل می گیریم. در ادامه پیاز رنده شده را به همراه آرد سوخاری ریز و مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و زعفران دم کرده به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا تخم مرغ ها را درون یک کاسه جدا می شکنیم و پس از ترکیب کردن به همراه شوید خشک به کاسه اضافه می کنیم. حالا مواد کوکو را به خوبی ترکیب می کنیم تا علاوه بر مخلوط شدن کاملا یکدست و منسجم شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله روی درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. در ادامه وسط نان های تست را به صورت دایره یا مربع با کارد خارج می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله ششم

برای مجلسی تر شدن کوکو می توانیم وسط نان های تست را با قالب و کاترهای طرح دار خارج کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم، سپس نان ها تست را درون تابه می چینیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مایه کوکو را با قاشق در وسط نان های تست می ریزیم و چند دقیقه صبر می کنیم تا یک سمت کوکوها به خوبی سرخ شود، سپس کوکوها را به آرامی بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز به خوبی سرخ شود.

مرحله هشتم

پس از اینکه دو سمت کوکوها به خوبی سرخ شد، آنها را روی دستمال حوله ای می چینیم تا روغن اضافی شان به طور کامل گرفته شود. در پایان کوکوها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.