بازسازی خانه، اگر بچه دارید کدام کار اشتباه است؟

بازسازی خانه، اگر بچه دارید کدام کار اشتباه است؟


منبع: نی نی بان

192

1399/11/6

11:01


شاید تصور کنید که بازسازی خانه با همه سختی‌ها و مراحل دشوارش، یک فرآیند معمول و رایج در طول زندگی است و اگر بسیاری از افراد این مراحل و پروژه بازسازی و طراحی دکوراسیون را انجام داده اند، پس من هم می‌توانم با پیروی از آن‌ها به بهترین نحو بازسازی دکوراسیون منزلم را به اتمام برسانم. ولی واقعیت این است بازسازی به همین سادگی‌ها نیست و فارغ از تخریب و ساخت، به تصمیم گیری صاحبان خانه هم بستگی دارد. در بسیاری از مواقع اشتباهات رایج در این زمینه، منجر به مشکلات آتی می‌شود و اگر انتخاب درست نباشد، به زودی دردسرساز می‌شود. ما پیشنهاد می‌کنیم که اگر قصد بارداری داشته یا همین حالا هم فرزند کوچکی در خانه دارید، قبل از بازسازی خانه خود از اشتباهات رایجی که خصوصا برای شما ممکن است به وجود آید، جلوگیری کنید:

بازسازی خانه، اگر بچه دارید کدام کار اشتباه است؟

برای بازسازی خانه، آینده را در نظر نمی‌گیرید

اگر زوج جدیدی هستید که به تازگی قرار است روانه خانه بخت شوید یا حتی چند سالی می‌شود که کنار هم زندگی می‌کنید، ولی فرزندی ندارید، باید به فکر آینده هم باشید. با گذشت زمان و رفتن به سمت آینده و به دنیا آمدن عضو جدیدی از خانواده، اولویت‌های زندگی تغییر می‌کنند. به همین دلیل است که برای بازسازی خانه تان باید افق بلند مدت تری را در نظر بگیرید.

چه برای بازسازی آشپزخانه و چه نشیمن و اتاق خواب ها، وجود کودک و تعداد اعضای ساکن اهمیت دارد. چه بسا برخی از تغییرات حین بازسازی به همین راحتی‌ها قابل تغییر و به روز شدن نخواهد بود و به این ترتیب اگر به آینده فکر نکنید، دچار مشکلات جدی از جمله کمبود فضا و مشکلات رفت و آمد در خانه می‌شوید. مطمئنا بازسازی دکوراسیون دوباره خانه در فاصله زمانی کوتاه برای شما هم خوشایند نخواهد بود.

بازسازی خانه، اگر بچه دارید کدام کار اشتباه است؟

در مورد بازسازی خانه به خوبی فکر کنید و زمان بیشتری را به آنچه که دوست دارید و قرار است به پیمانکار منتقل کنید، اختصاص دهید. به خوبی فضا‌ها را اندازه گیری و کارکردی که هم در زمان حال و هم در آینده خواهند داشت را تجسم کنید. تعداد افراد تاثیر بسیار زیادی در تعریف کاربری فضا‌ها و ابعاد مناسب آن‌ها دارد. حتی رشد و بزرگ شدن فرزندان کوچکتان در چند سال آتی هم می‌تواند برنامه ریزی‌های بازسازی خانه را تغییر دهد.

در مورد متریال یا وسیله خاص، تحقیق کافی نمی‌کنید

قبل از آنکه متریال یا وسیله خاصی را برای بازسازی خانه خود انتخاب کنید، باید به اندازه کافی تحقیق کرده باشید. برای مثال انواع کفپوش و دیوارپوش برای نیاز‌های مختلفی طراحی و ساخته شده اند و ممکن است با سبک زندگی شما سازگار نباشند. اگر فرزند کوچکتان عادت به دویدن در خانه دارد، باید از لیز نبودن کفپوش خانه اطمینان حاصل کنید تا موجب افتادن و آسیب به او نشود. به همین دلیل سرامیک و گرانیت برای کف توصیه نمی‌شوند.

از آنجایی که خیلی از کودکان علاقه به نقاشی و حتی خط خطی کردن روی دیوار خانه دارند، باید از نوعی دیوارپوش استفاده کنید که قابل شستشو باشد تا بتوانید هر لکی را از بین ببرید. امروزه مدل‌هایی از کاغذ دیواری قابل شستشو برای این منظور تولید شده و به فروش می‌رسند. حتی می‌توانید یک دیوار از خانه یا دیوار اتاق کودک را با رنگ مخصوص تخته سیاه رنگ آمیزی کنید تا یک تخته بزرگ نقاشی در اختیارش قرار بگیرد.

بازسازی خانه، اگر بچه دارید کدام کار اشتباه است؟

یکی از موارد مهم در بازسازی خانه و حتی چیدمان وسایل، استفاده از عناصری است که نه از نظر شیمیایی و نه از نظر فیزیکی برای کودک خطرناک نباشد. پس از گوشه‌های تیز در طراحی وسایلی مانند میز و مبلمان یا از دیوارپوش‌های زبر استفاده نکنید. حتی در انتخاب پارچه و رنگ رومبلی هم به خوبی تحقیق کنید. هیچکس دوست ندارد که فقط با هدف روشن‌تر شدن خانه، مبل با رنگ روشن خریداری کند و بعد با صحنه وحشتناک لکه‌های مواد غذایی و حتی خط خطی روی پارچه روبرو شود!

به بودجه بازسازی خانه توجه نمی‌کنید

یکی از رایج‌ترین اشتباهات بازسازی خانه این است که بودجه مشخصی در نظر گرفته نمی‌شود. از طرفی طراح و پیمانکار هم ممکن است برای راضی کردن شما و گرفتن پروژه، اعداد غیر واقعی تخمین بزند و سپس در وسط کار شما را با مبالغ جدیدی روبرو کند. به همین دلیل باید حتما یک بودجه مشخص را در ابتدای شروع مراحل با او طی کنید و از او هم بخواهید که مبلغی را برای هزینه‌های غیر منتظره در نظر بگیرد.

بازسازی خانه، اگر بچه دارید کدام کار اشتباه است؟

این مسئله آنجایی اهمیت پیدا می‌کند که ممکن است برای خرید متریال ارگانیک و سالمی که برای سلامت و امنیت فرزندتان تهیه می‌شود، هزینه زیادی خرج شود و بعد از آن مبلغ کمی برای تعمیرات اساسی‌تر مانند تعویض کابینت یا حتی دیوارپوش و کفپوش باقی بماند.

حتی اگر مجبور هستید، مبلغ بودجه را تا حدی که فشار مالی وارد نشود، افزایش دهید. ولی در عین حال هم لازم است از طراحی که انتخاب کرده اید، مطمئن شوید که فردی معتمد، باتجربه و حرفه‌ای باشد و همچنین بتوانید به همه گفته‌ها و ارقامی که برای خرید متریال اعلام می‌کند، اعتماد کنید. تنها در این شرایط است که هزینه کردن بیشتر به صرفه خواهد بود، چون می‌تواند از مشکلات آینده و همچنین بازسازی و طراحی داخلی منزل برای چندین بار جلوگیری کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو