شروع طراحی مرمت بازارچه قاجاری نائب آقا

منبع: همگردی

56

1399/11/6

12:00


ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، شروع طراحی مرمت بازارچه قاجاری نائب آقا صورت گرفت.

جریان چیست؟

نصراله آبادیان با اشاره به اینکه حفاظت میراث فرهنگی و تاریخی شهر تهران یکی از مهم ترین دغدغه های مدیریت شهری است؛ درباره بازارچه قاجاری نائب آقا افزود: این بازارچه تمام ویژگی های یک بازار در دوران قاجار را دارد که از نشانه های آن می توان به طاق های ضربی در 4 سوی این بازار اشاره کرد.
آبادیان با بیان این که بازارچه نائب آقا با سازه خرما ساخته شده و در سنوات گذشته نیز یک دوره مرمت روی آن انجام شده است؛ از آغاز فاز اول و دوم طرح مرمت بازارچه از سوی اداره زیبا سازی معاونت خدمات شهری و محیط زیست خبر داد که پس از تکمیل طراحی و تهیه برآوردهای عملیات اجرایی در سال 1400 عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
به گفته آبادیان، در طرح مرمت بازارچه، کف سازی، جزئیات اجرای در و پنجره ها، پیرایش جداره، تابلوها، استحکام بخشی سقف، نورپردازی تمام سطوح همچنین فضای سبز محوطه بازارچه و مرمت سقاخانه در دستور کار است.

او همچنین در باره سقاخانه ورودی بازارچه که از سقاخانه های قدیمی شهر تهران است؛ بیان کرد: در طرح مرمت سقاخانه، اولویت با برگرداندن به حالت اولیه است که همزمان با مرمت بازارچه عملیات اجرایی آن در نیمه اول سال 1400 آغاز و طی 6- 8 ماه به پایان خواهد رسید.

شروع طراحی مرمت بازارچه قاجاری نائب آقا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو