اتاقک‌ مجهز به پنل خورشیدی برای بی‌خانمان‌ها در آلمان

منبع: برترین ها

69

1399/11/6

18:19


یک شرکت آلمانی راهکاری منحصر به فرد برای کمک به بی‌خانمان‌ها در فصول سرد ارائه کرده است: قرار دادن اتاقک‌های مجهز به پنل خورشیدی در پارک‌ها و دیگر نقاط شهر که افراد بی‌خانمان با خوابیدن در آنها از سرما و رطوبت در امان می‌مانند.

وبسایت دیجیاتو: یک شرکت آلمانی راهکاری منحصر به فرد برای کمک به بی‌خانمان‌ها در فصول سرد ارائه کرده است: قرار دادن اتاقک‌های مجهز به پنل خورشیدی در پارک‌ها و دیگر نقاط شهر که افراد بی‌خانمان با خوابیدن در آنها از سرما و رطوبت در امان می‌مانند.

بر اساس آمارهای انجمن فدرال حمایت از بی‌خانمان‌های آلمان (BAG W)، سال ۲۰۱۶ به طور تقریبی ۸۶۰ هزار بی‌خانمان در آلمان وجود داشته که رقمی قابل توجه به شمار می‌رود. حال یک شرکت با ارائه محفظه‌های ضدآب و ضدباد به صورت رایگان می‌خواهد تا حدی از مشکلات این افراد بکاهد. این شرکت Ulmer Nest نام داشته و در شهر «اولم» در ۱۲۰ کیلومتری غرب مونیخ مستقر شده است.


اتاقک‌ها به کمک پنل خورشیدی برق مورد نیاز خود را تأمین می‌کنند.

محفظه‌ها از جنس چوب و فولاد بوده و حداکثر دو نفر را در خود جای می‌دهند. Ulmer Nest می‌گوید این محفظه‌ها که تا حدودی شبیه تابوت هستند از فرد در برابر سرما، باد و رطوبت محافظت کرده و در عین حال هوای تازه ارائه می‌کنند. محفظه‌ها برای تأمین برق مورد نیاز از پنل خورشیدی تعبیه شده روی سقف استفاده می‌کنند.

اتاقک‌ها به منظور رعایت حریم خصوصی فاقد دوربین بوده و با استفاده از سنسورهای حرکتی باز شدن درب را به کارگران شهرداری خبر می‌دهند. با این کار کارگران صبح روز بعد محفظه‌ها را تمیز کرده و افراد بیشتری را به استفاده از آنها تشویق می‌کنند. اتاقک‌ها مجهز به بیسیم بوده و افراد می‌توانند از طریق آنها با شرکت نظارت کننده بر محفظه‌ها تماس بگیرند.

Ulmer Nest امیدوار است این محفظه‌ها در فصول سرد از بی‌خانمان‌های آلمان در برابر شب‌های بسیار سرد محافظت کند و تأکید می‌کند که این طرح قرار نیست جایگزین مسافرخانه‌ها یا خانه‌های امن بی‌خانمان‌ها شود، بلکه راهکاری دیگر و گزینه آخر برای افرادی است که شب‌ها واقعاً جایی برای ماندن ندارند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو