قوی ترین ابرقهرمانان دنیای دی سی و مارول کدامند؟

قوی ترین ابرقهرمانان دنیای دی سی و مارول کدامند؟


575

1399/11/6

19:05


معرفی قدرتمندترین ابرقهرمانان فیلم های سینمایی دنیای دی سی و مارول/ ققنوس، فلش، ددپول، ثور، زن شگفت انگیز، شزم و هالک. کدامیک قوی ترند؟

قوی ترین ابرقهرمانان دنیای دی سی و مارول کدامند؟

۸ ساعت پیش
معرفی قدرتمندترین ابرقهرمانان فیلم های سینمایی دنیای دی سی و مارول/ ققنوس، فلش، ددپول، ثور، زن شگفت انگیز، شزم و هالک. کدامیک قوی ترند؟

قوی ترین ابرقهرمانان دنیای دی سی و مارول کدامند؟

اختصاصی سلام سینما- دی‌سی و مارول آنقدر ابرقهرمان و الهه ساخته‌اند که شاید فرصت برای شناختن همه‌ی آنها از عمر انسان فراتر رود. شرکت دی‌سی کامیکس یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین شرکت‌های تولید کمیک‌بوک است. آنها مارول را پشت سر خود می‌بینند که از سال 1939 شروع به فعالیت کرده است.

براساس آمارهایی که در سال 2017 منتشر شد، شرکت‌های دی‌سی و مارول، 70 درصد از بازار کمیک‌بوک‌های دنیا را تصاحب کرده‌اند که شامل هزاران هزار ابرقهرمان، ضدقهرمان و الهه می‌شود. با وجود این تعداد از ابرقهرمانان در کمیک‌بوک‌های دی‌سی و مارول، کدامیک از بقیه قوی‌تر است؟ کدامیک بر جهان کمیک‌بو‌ک‌ها فرمانروایی می‌کنند و کدامیک سهم کمی از این جهان دارند؟

اغلب طرفداران داستان‌های ابرقهرمانی برای پاسخ دادن به این سؤال دچار چالش می‌شوند و همین مسئله، این سؤال را تبدیل به مبحثی جالب در دنیای ‌دی‌سی و مارول می‌کند. برای دادن پاسخی ساده به این سؤال، ما فلوچارت‌های بزرگ از فیلم‌ها گرفته تا کمیک‌بوک‌ها را خلاصه کردیم و به لیستی ساده رسیده‌ایم. این لیست می‌تواند مورد مخالفت برخی از طرفداران کمیک‌بوک‌ها و داستان‌های ابرقهرمانی قرار بگیرد که ما با آن مشکلی نداریم.

رتبه‌بندی قدرتمندترین ابرقهرمانان دنیای دی‌سی و مارول که در فیلم‌های سینمایی ظاهر شدند، به شرح زیر است:

10- دی‌سی: فلش(Flash)

رتبه‌بندی قدرتمندترین ابرقهرمانان دنیای دی‌سی و مارول در فیلم‌های سینمایی - فلش (flash)

«فلش»(Flash) توسط «گاردنر فاکس» به عنوان نویسنده و «هری لمپرت» به عنوان طراح، خلق شده است. این شخصیت برای اولین بار در کمیک‌بوک «فلش»(Flash) در سال 1940 معرفی شد و نام مستعار او «اسکارلت اسپیدستر» بود.

در طول زمان 4 نفر ادعا می‌کردند که عنوان «فلش»(Flash) متعلق به آنهاست: «جی گاریک»، «بری آلن»، «ولی وست» و «بارت آلن». در معرفی «فلش»(Flash) اینگونه آمده است:”من بری آلن، سریع‌ترین روی زمین هستم. در دنیای بیرون، من فقط یک دانشمند هستم اما به شکل مخفیانه با کمک دوستانم در آزمایشگاه استارز، با مجرمان و ابرانسان‌های دیگر مثل خودم مبارزه می‌کنم”.

«فلش»(Flash) از قدرت‌هایی مثل سرعت بسیار بالا، غیب‌شدن و چابکی ابرانسانی برخوردار است. سرعت «فلش»(Flash) به گونه‌ای است که می‌توان از زمان عبور کرده و به گذشته یا آینده برود.

 

9- مارول: هایمدال(Heimdall)

رتبه‌بندی قدرتمندترین ابرقهرمانان دنیای دی‌سی و مارول در فیلم‌های سینمایی - هایمدال (Heimdall)

«هایمدال»(Heimdall) یک الهه‌ی اهل آزگارد است که اولین بار در کمیک‌بوک «سفری به معما» در سال «1962» نام او برده شده است. «هایمدال»(Heimdall) قدرت شنیدن هر صدایی در قلمروهای نه‌گانه را دارد. او برادر «سیف» و عضوی از «ونیر» است و در سری فیلم‌های ثور از جمله «ثور 3: راگناروک»(Thor: Ragnarok) حضور پیدا کرده است.

قدرت‌های «هایمدال»(Heimdall) شامل قدرت بدنی، حس‌ها، استقامت و پایداری ابرانسانی است. درباره‌ی «هایمدال»(Heimdall) گفته می‌شود که او می‌تواند صدای حرکت صمغ داخل درخت را بشنود و اتفاقاتی در مایل‌ها دورتر را ببیند.

او قدی بیشتر از دو متر و وزنی نزدیک به 270 کیلوگرم دارد و ترجیح می‌دهد که با دو شمشیر بلند بجنگد. همچنین از قدرتی به نام اودین برخوردار است که به او اجازه می‌دهد برای مدت کوتاهی کنترل انرژی‌های کیهانی را در دست بگیرد.

 

8- دی‌سی: کاپیتان مارول(Captain Marvel)

رتبه‌بندی قدرتمندترین ابرقهرمانان دنیای دی‌سی و مارول در فیلم‌های سینمایی - شزم (Shazam)

نباید «کاپیتان مارول»(Captain Marvel) دی‌سی را با «کاپیتان مارول»(Captain Marvel) مارول اشتباه گرفت. «کاپیتان مارول»(Captain Marvel) دی‌سی با نام مستعار «شزم»(!Shazam) توسط «سی.سی.بک» و «بیل پارکر» خلق شد و برای اولین بار در مجله‌ی «ویز کامیکس» انتشار یافت. شرکت دی‌سی در سال 1973 این شخصیت را از آنها خریداری کرد و نام او را به «شزم»(Shazam) تغییر داد.

این ابرقهرمان شخصیتی دیگر از «بیلی بتسون» است. او اولین بار از کلمه‌ی جادویی «شزم»(Shazam!) استفاده می‌کند. «شزم»(Shazam!) مخفف اسامی «سالومون»، «هرکول»، «اطلس»، «زئوس»، «آکیلیس» و «مرکیوری» است.

قدرت‌های «شزم»(Shazam) شامل توان بدنی و استقامت معمولی ابرانسانی در کنار قدرتِ بخشیدن نیروهایش به دیگران، تغییر شکل، جادو، پرواز و فناناپذیری در حالت تغییر شکل می‌شوند.

 

7- مارول: ددپول(Deadpool)

رتبه‌بندی قدرتمندترین ابرقهرمانان دنیای دی‌سی و مارول در فیلم‌های سینمایی - ددپول (Deadpool)

«وید وینستون ویلسون» با نام ابرقهرمانی «ددپول»(Deadpool) در سال 1991 توسط «فابین نسیزا» و «راب لفیلد» در کمیک‌بوک «جهش‌یافته‌های جدید» معرفی شد. او برای شخصیت نفرت‌انگیزش شناخته می‌شود و از اسامی مستعار «چیونوسیک»، «رود»، «کورپس»، «لوپز»، «هاب گابلین»، «ثام کروز» و «پیتر پارکر» استفاده می‌کند. از این ابر قهرمان تاکنون دو فیلم «ددپول 1»(Deadpool) و «ددپول 2»(Deadpool) ساخته شده است.

بزرگترین نیروی «ددپول»(Deadpool) شفا یافتن است. او این قدرت را از «ولورین» گرفته است که به او این امکان را می‌دهد تا بخش‌های آسیب‌دیده‌ی بدنش را ترمیم کند. به همین دلیل ماهیچه‌های بدن او نسبت به یک انسان عادی سموم کمتری تولید می‌کند. این نیرو، استقامتی ابرانسانی به «ددپول»(Deadpool) می‌بخشد که توان بدنی و انعطاف‌پذیری او را بیشتر از هر ورزشکاری می‌کند.

 

6- مارول: ثور(Thor)

رتبه‌بندی قدرتمندترین ابرقهرمانان دنیای دی‌سی و مارول در فیلم‌های سینمایی - ثور (Thor)

«ثور» خداوندگار رعد و برق اهل آزگارد است. او از مخلوقات «استن لی» است که در کنار «لری لیبر» و «جک کربی» او را طراحی کرده و برای اولین بار در کمیک‌بوک «سفری به معما» معرفی می‌کند. در معرفی او اینگونه آمده است:

“کاش پُتکم همراهم بود. آن بسیار منحصر به فرد است زیرا از فلزی خاص در قلب یک ستاره‌ی در حال مرگ ساخته شده است. هروقت آن را پرتاب کنم به من بازمی‌گردد. با آن می‌توانم رعد و برق بسازم، انفجار ایجاد کنم و اگر آن را سریع بچرخانم، می‌توانم پرواز کنم.”

«ثور»(Thor) با عبور از اودین تبدیل به قدرتمند‌ترین اهل آزگارد در قلمروهای نه‌گانه شد. مهم‌ترین نیروی او تسلط بر آب و هوا و الکتریسیته است. از جمله فیلم‌هایی که شخصیت ثور در آن‌ها حضور پیدا کرده می‌توان به «ثور»(Thor)، «ثور: دنیای تاریک » (Thor: The Dark World)، «ثور 3: راگناروک»(Thor: Ragnarok) و سری فیلم‌های «انتقام‌جویان» اشاره کرد.

 

5- دی‌سی: زن شگفت‌انگیز(Wonder Woman)

رتبه‌بندی قدرتمندترین ابرقهرمانان دنیای دی‌سی و مارول در فیلم‌های سینمایی - زن شگفت انگیز (Wonder Woman)

«دایانا شاهزاده‌‌ی آمازون» که به نام «زن شگفت‌انگیز»(Wonder Woman) شناخته می‌شود توسط نویسنده و روانشناسی به نام «ویلیام مورتن مارستون» و «هری پیتر» به عنوان طراح، خلق شده است. «زن شگفت‌انگیز»(Wonder Woman) منحصر به فرد است زیرا توسط مادرش «ملکه هیپولیتا» در قالب مجسمه‌ای از خاک رس ساخته شد و «آفرودیت» به او جان بخشید.

قدرت‌های ابرانسانی توسط الهه‌های یونانی به او بخشیده شده است. دی‌سی به تازگی در گذشته‌ی او تغییراتی ایجاد کرده و او را به عنوان دختر «هیپولیتا» و «زئوس» معرفی می‌کند. قدرت‌های او، توان بدنی ابرانسانی، آسیب‌ناپذیری، پرواز، مهارت‌های مبارزه، استقامت ابرانسانی، شفابخشی و سلاح جادویی می‌باشند.

 

4- مارول: هالک(Hulk)

رتبه‌بندی قدرتمندترین ابرقهرمانان دنیای دی‌سی و مارول در فیلم‌های سینمایی - هالک (Hulk)

«رابرت بروس بنر» با نام ابرقهرمانی «هالک»(Hulk) یکی دیگر از مخلوقات «استن لی» و «جک کربی» است که برای اولین بار در کمیک‌بوک «هالک شگفت‌انگیز» در سال 1962 معرفی شد. در زمینه‌ی قدرت بدنی، «هالک»(Hulk) یک هیولای واقعی است. او قدی نزدیک به دو متر و نیم و وزنی معادل 635 کیلوگرم دارد. او ابرقهرمانی نیست که کسی بتواند از فاصله‌ی نزدیک با او مبارزه کند.

«هالک»(Hulk) هرچقدر عصبانی‌تر شود، قدرتش بیشتر می‌شود. او می‌تواند مایل‌ها فاصله را با یک پرش طی کند و با سرعت بسیار بالایی بدود. از آنجا که دویدن او باعث تخریب زمین می‌شود، او پریدن را ترجیح می‌دهد. «هالک»(Hulk) قدرت بازیابی بالایی دارد که به او این امکان را می‌دهد مدت طولانی زیر آب بماند یا در اعماق زمین بدون نیاز به اکسیژن حرکت کند.

 

3- دی‌سی: سوپرگرل(Supergirl)

رتبه‌بندی قدرتمندترین ابرقهرمانان دنیای دی‌سی و مارول در فیلم‌های سینمایی - سوپرگرل (Supergirl)

«سوپرگرل»(Supergirl) به عنوان همتای مؤنث «سوپرمن» برای اولین بار در کمیک‌بوک «اکشن کامیکس» در سال 1959 معرفی شد. «اوتو بیندر» و «ال پلاستینو» از خالقان این کاراکتر در دنیای ‌دی‌سی بوده‌اند.

«سوپرگرل»(Supergirl) با نام «کارا زور-ال) به عنوان دخترعموی «سوپرمن» یا همان «کلارک کنت» شناخته می‌شود و 5 مهارت بصری او را داراست. او متکی به خود است تا جایی که می‌تواند با «بتمن» مبارزه تن به تن داشته باشد، به چند زبان صحبت کند، هوش سرشاری دارد و در زمینه‌های هنری نیز توانمند است.

قدرت‌های او شامل توان بدنی بالا، پرواز، آسیب‌ناپذیری، چشم آتشین، چشم اشعه‌ی ایکس، سرعت بالا، تنفس فریز کننده و شفابخشی است. هنگامی که او به زمین آمد دچار مسمویت کریپتونی شده بود که همین باعث می‌شود گاهی خلق و خوی وحشی پیدا کند.

 

2- مارول: ‌استاد بزرگ(Grand Master)

رتبه‌بندی قدرتمندترین ابرقهرمانان دنیای دی‌سی و مارول در فیلم‌های سینمایی - استاد بزرگ (Grand Master)

«استاد بزرگ»(Grand Master) که توسط «جان بوشما» و «روی توماس» خلق شده است برای اولین بار در کمیک‌بوک «انتقام‌جویان» در سال 1969 از آن رونمایی شد. او یکی از بزرگان کهکشان است که هرگز پیر نمی‌شود. «استاد بزرگ»(Grand Master) پادشاه جعل و تقلب است و استاد بازی‌های بشری است که نیاز به توانایی‌های خاص داشته باشند.

قدرت‌های «استاد بزرگ»(Grand Master) شامل فناناپذیری، عروج و ایجاد انفجار است و می‌تواند با استفاده از سفر در زمان، واقعیت را جعل کند. یکی از قوی‌ترین قدرت‌های او این است که تنها می‌تواند با آرزوی نابودی برای یک نفر، بلافاصله آن را نابود کند.

او غول اطلاعات است و به همه‌ی کامپیوترهای جهان متصل است. در فیلم «ثور:راگناروک»(Thor: Ragnarok) محصول سال 2017 او در قالب یک شخصیت کمدی توسط «جف گلدبلوم» خیلی کوتاه بدون آنکه قدرت‌های وی نشان داده شود، به تصویر کشیده شد.

 

1- مارول: ققنوس(Phoenix)

رتبه‌بندی قدرتمندترین ابرقهرمانان دنیای دی‌سی و مارول در فیلم‌های سینمایی - ققنوس (Phoenix)

«ققنوس»(Phoenix) یکی از فرزندان کهکشان است که برای اولین بار در کمیک‌بوک «مردان ایکس»، منتشر شده در سال 1976، در نقش جاعل هویت «جین گری» ظاهر شد. براساس افسانه‌ها در لحظات نابودی هستی پیشین، نیروهای کهکشان موفق شدند تا موجودات را از نفرین ابدی نجات دهند. «ققنوس»(Phoenix) نیز از انفجار بیگ بنگ دوباره متولد شد و به یک پرنده‌ی آتشین غول‌پیکر تبدیل گشت.

«ققنوس»(Phoenix) تجلی تغییرپذیر زندگی است که در ذات هر موجود زنده‌ای وجود دارد. او فناناپذیر و نابودنشدنی است. برای اینکه «ققنوس»(Phoenix) ظاهر شود، نیاز به منبع انرژی زندگی وجود دارد. او می‌تواند اشعه‌های انرژی را ظاهر کند و با استفاده از یک سیاه‌چاله، در فضا و مکان بطور دلخواه جابجا شود.

منبع: ScreenRant

خبرهای مرتبط:

مرگ های تلخ، غم انگیز و تراژیک در فیلم های ابرقهرمانی


بهترین فیلم های ابرقهرمانی تاریخ سینما


بهترین فیلم های ژانر علمی-تخیلی تاریخ سینما​​​​​​​


بهترین فیلم های اکشن تاریخ سینما​​​​​​​


گریم های سنگین و عجیب بازیگران هالیوود

ویدیوی گریم‌های سنگین و عجیب بازیگران هالیوود در کانال یویتوب سلام سینما

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو