طرز تهیه شیرینی پسته ای

طرز تهیه شیرینی پسته بدون فر شکلاتی زعفرانی شیرینی پسته ای ترکیه شیرینی با مغز پسته xvc jidi advdkd  sji

شیرینی پسته ای یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و سنتی ایرانی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. این شیرینی خوشمزه که ظاهری شیک و مجلسی دارد یک گزینه بسیار مناسب برای شیرینی پذیرایی می باشد و می توانیم از آن در مهمانی های کوچک یا حتی مجالس مهم خود استفاده کنیم. یکی از مهم ترین مشکلاتی که در تهیه شیرینی پسته ای وجود دارد این است که پس از اینکه شیرینی پخت، روی ان ترک های ایجاد می شود که باعث می شود زیبایی شیرینی کمتر به چشم بیاید. با این دستور می توانید شیرینی پسته ای را به روشی تهیه کنید که به هیچ وجه پس از پخت ترک بر نمی دارد، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی پسته ای
آرد سفید۳۵۰ گرم
پودر پسته۲۵۰ گرم
پودر قند۲۰۰ گرم
روغن جامد۲۲۰ گرم
زرده تخم مرغ۱ عدد

دستور پخت شیرینی پسته ای

مرحله اول

برای تهیه شیرینی پسته ای خوشمزه  ابتدا آرد را داخل کاسه ای می ریزیم و پودر پسته را به همراه پودر قند به آن اضافه می کنیم و با قاشق آن ها را مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم. روغن جامد را داخل کاسه ای می ریزیم.

مرحله دوم

در ادامه زرده تخم مرغ را به روغن جامد می افزاییم و با همزن برقی آن ها را خوب مخلوط می کنیم تا کاملا ترکیب و یکدست شوند. در ادامه ترکیب آرد، پودر قند و پودر پسته را کم کم در سه مرحله به مخلوط روغن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

برای مرحله اول که اضافه می کنیم با دور متوسط همزن برقی مواد را مخلوط می کنیم و برای مرحله دوم که مخلوط آرد را می افزاییم با لیسک مواد را مخلوط می کنیم و در مرحله سوم با دست مواد را خوب ورز می دهیم تا مواد حالت پودر به خود بگیرد.

مرحله چهارم

مواد منسجم نیست نگران نباشد.با استفاده از چرخ گوشت مواد خمیر را دو مرتبه چرخ می کنیم و داخل کاسه ای می ریزیم و با دست مجددا ورز می دهیم تا منسجم شود و به شکل یک دایره تقریبا بدون ترک خوردگی بشود.

مرحله پنجم

سپس به اندازه یک گردو از خمیر را بر می داریم و با کمک دست ها آن را به صورت یک دایره حالت می دهیم اگر دایره بدون ترک خوردگی بود، از ورز دادن مجدد جلوگیری می کنیم. در ادامه روی صفحه کار پلاستیک قرار می دهیم.

مرحله ششم

سپس خمیر را در وسط آن قرار می دهیم و یک پلاستیک نیز روی خمیر می گذاریم و با وردنه روی آن می کشیم تا خمیر پهن شود و داخل یخچال قرار می دهیم تا به مدت ۱۵ دقیقه استراحت کند.بعد خمیر را از داخل یخچال خارج می کنیم.

مرحله هفتم

سپس سینی فر را از داخل فر بیرون می آوریم و فر را روشن می کنیم و روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار می دهیم تا گرم شود.کف سینی کاغذ روغنی می اندازیم و با قلمو آغشته به روغن روی کاغذ را چرب می کنیم و خمیر را قالب می زنیم.

مرحله هشتم

سپس با فاصله آن ها را داخل سینی می چینیم و در طبقه وسط فر سینی را می گذاریم و به مدت ۱۵ دقیقه صبر می کنیم تا شیرینی ها بپزند.شیرینی پسته ای ها را بعد پخت از داخل فر بیرون می آوریم و در ظرف مورد نظرمان می چینیم و نوش جان کنید.