6 خاصیت شگفت انگیز آلوئه ورا برای پوست

6 خاصیت شگفت انگیز آلوئه ورا برای پوست


منبع: دلگرم

87

1399/11/7

12:16


6 خاصیت شگفت انگیز آلوئه ورا برای پوست

آلوئه ورا چه خواصی برای پوست دارد ؟

آلوئه ورا یکی از گیاهانی است که از زمان های قدیم برای موارد مختلف کاربرد داشته است. این گیاه را به عنوان یک داروی گیاهی می شناسند که می تواند به تغذیه بدن کمک کند. همچنین می تواند هضم را آسان کند.

آلوئه ورا دارای مواد مغذی فراوانی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و حتی برای پوست، مو و زیبایی نیز مفید است.

6 دلیل برای استفاده از ژل آلوئه ورا روی پوست

1. درمان آفتاب سوختگی با آلوئه ورا

آلوئه ورا گیاهی است که خاصیت ضد التهاب و خنک کننده دارد و به همین دلیل می تواند به رفع آفتاب سوختگی کمک کند. همچنین ژل آلوئه ورا یک لایه محافظ روی پوست ایجاد می کند و رطوبت لازم برای پوست را فراهم می کند.

اگر روی پوست خود زخم هایی داشته باشید، ژل آلوئه ورا با خاصیت آنتی اکسیدانی و مواد معدنی که دارد می تواند روند و سرعت بهبود زخم را افزایش دهد. در مطالعه ای، محققان نتیجه گرفتند که ژل آلوئه ورا می تواند در درمان موضعی بیماری های التهابی پوست مانند قرمزی ناشی از اشعه UV خورشید مفید و موثر باشد.

خواص آلوئه ورا برای پوست

چرا آلوئه ورا برای پوست مفید است ؟

2. آلوئه ورا دارای خاصیت مرطوب کنندگی

یکی دیگر از خواص آلوئه ورا برای پوست، خاصیت مرطوب کنندگی آن است. اگر می خواهید پوستتان مرطوب باشد و خشکی آن را رفع کنید، از لایه های ضخیم روغنی استفاده نکنید و برای این کار از ژل آلوئه ورا استفاده کنید. این ژل منافذ پوست را مسدود نمی کند و فقط آن را نرم و مرطوب می کند.

ژل آلوئه ورا می توان برای درمان پس از اصلاح صورت نیز استفاده کرد، که برخی از خراش ها و سوختگی های ناشی از تیغ را از روی صورت و گردن از بین می برد.

محققان همچنین ثابت کرده اند که ژل آلوئه ورا یک ماده موثر برای بهبود هیدراتاسیون پوست است و به عنوان یک عنصر مفید در فرمولاسیون لوازم آرایشی و درمان پوست های خشک مورد استفاده قرار می گیرد.

3. سرعت بخشیدن به روند درمان زخم با ژل آلوئه ورا

معمولا زخم های پوستی بسیار آزار دهنده هستند و برای رفع آن ها، ژل آلوئه ورا می تواند معجزه کند. با مرور 4 آزمایش و مطالعه انجام شده، متوجه شدند که آلوئه ورا می تواند زمان درمان سوختگی های درجه یک یا درجه دو را تقریباً تا 9 روز کاهش دهد و جلو بیندازد، که در مقایسه با گروه های کنترلی دیگر فوق العاده خواهد بود.

به گفته برخی از متخصصان و محققان، سرعت تولید سلول پوستی به وسیله ژل آلوئه ورا به دفعات بیشتر از سایر محصولات است.

فواید ژل آلوئه ورا برای پوست

خواص آلوئه ورا برای پوست صورت

4. خواص آلوئه ورا برای پوست: مبارزه با پیری زودرس پوست

پیری زودرس به عنوان کابوسی برای بسیاری از افراد به خصوص خانم هاست. اما با انجام روش هایی می توان آن را به تعویق انداخت. یکی از این روش ها استفاده از ژل آلوئه ورا است.

از آنجا که آلوئه ورا غنی از ویتامین های C و E و بتا کاروتن است، ممکن است برخی از خواص ضد پیری را داشته باشد. خواص ضد التهابی و ضد میکروبی آن نیز توانایی رفع و روشن شدن لکه ها را دارد، همچنین کمک می کند تا چهره شما سال ها جوانتر به نظر برسد.

می توان آلوئه ورا را در فرم مکمل برای مبارزه با پیری زودرس به کار برد و برخی تحقیقات نشان می دهد که حتی تولید کلاژن بدن را افزایش می دهد و الاستیک پوست را فقط در 90 روز افزایش می دهد.

5. کاهش آکنه و عفونت با استفاده از ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا دارای خاصیت ضد میکروبی است و به همین دلیل می تواند برای آکنه و عفونت های پوستی مفید باشد. خواص ضد عفونی و ضد التهابی آن از پوست در برابر باکتری ها و سایر بیماری های پاتوژن که باعث عفونت و التهاب می شوند، کمک می کنند.

ژل آلوئه ورا حاوی ژیبرلین و پلی ساکارید است که رشد سلول های جدید را تحریک می کند و التهاب و قرمزی ناشی از آکنه و جوش را کاهش می دهد.

به عنوان یک قابض و جمع کننده اندازه منافذ پوست را کاهش می دهد. و به از بین بردن چربی، کثیفی و میکروب های بیش از حد کمک می کند. در پزشکی آیورودا از آلوئه ورا برای درمان پسوریازیس و اگزما نیز استفاده می کنند.

فواید ژل آلوئه ورا برای پوست

خاصیت آلوئه ورا برای پوست

6. روشن شدن و رفع لکه های پوستی با ژل آلوئه ورا

به دلیل توانایی ژل آلوئه ورا برای افزایش تولید سلول های پوستی و مبارزه با التهاب و خارش قرمزی، یک درمان طبیعی برای از بین بردن لکه های پوستی و همچنین علائم الاستیک پوست است.

می توانید ژل آلوئه ورا با لیمو ترکیب کنید و به عنوان یک تسکین دهنده لکه های ناشی از افزایش سن نیز استفاده کنید.

نحوه استفاده و استخراج ژل آلوئه ورا

شاید وقتی می گوییم ژل آلوئه ورا برخی افراد فکر کنند که منظورمان یک محصول بهداشتی است که با عصاره آلوئه ورا درست شده، در صورتی که منظور از ژل، ماده ای است که وسط برگ های آلوئه وراست.

برای اینکه بتوانید از این ژل استفاده کنید، ابتدا یک یا چند برگ بزرگ از برگ آلوئه ورا را انتخاب کنید، با یک چاقوی تیز آن را نصف کنید، لبه های دندانه دار را برش بزنید.

لایه بالایی برگ را از درازا شکاف دهید تا ژل آلوئه را در داخل آن ببینید و سپس با دقت پوست ژل آلوئه ورا را از برگ جدا کنید و بدین گونه از آن استفاده کنید. فقط در نظر داشته باشید که مقدار استفاده نشده را درون یک ظرف و در جای خنک نگهداری کنید تا سالم بماند.

گردآوری توسط مجله اینترنتی دلگرم

نیلوفر گلی فروشانی


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو