بررسی تفاوت adsl و vdsl و مزایای هر کدام

منبع: آرگا

117

1399/11/7

14:03


امروزه فناوری های بسیار جدیدی برای مودم ها و اینترنت ها ایجاد شده است. بهتر است برای بالا بودن سرعت اینترنت خود به روز باشید و از فناوری های جدید استفاده کنید.

با توجه له اخباری که چندی پیش بیان شده است شرکت مخابرات مودم های به روز تری را به بازار عرضه می کند. نام این مودم ها VDSL می باشد و به روز تر از ADSL ها می باشند. در ادامه تفاوت adsl و vdsl را برایتان بیان می کنیم.

پهنای باند یکی از اصلی ترین تفاوت های مودم ها می باشد.

تفاوت adsl و vdsl

با وجود این که بیش تر افراد از خطرات امواج وای فای و مضرات وای فای برای جنین آگاه می باشند ولی باز هم از آن ها استفاده می کنند. بیش تر افراد از مودم های adsl استفاده می کنند ولی امروزه مدل جدید تری از مودم ها به بازار رسیده است که نام آن ها vdsl می باشد. تفاوت این مودم ها را برایتان بیان می کنیم.

پهنای باند

یکی از برتری هایی که مودم های vdsl بر مودم های قبلی دارند در پهنای باند آن ها می باشد. باید بدانید که در نوع جدید سرعت دانلود و آپلود بازی ها بسیار زیاد می باشد و و حدودا ۶ برابر نوع قبلی است. البته امروزه فناوری های جدید VDSL2 و VDSL 2+ سرعت بسیار بالا تری دارند.

تفاوت هزینه

یکی دیگر از تفاوت هایی که این نوع مودم ها با یک دیگر دارند در میزان هزینه آن ها می باشد. باید بدانید که راه اندازه چنین اینترنتی با زیر ساخت های بسیار خوب و سرعت بسیار بالا می تواند هزینه های بیش تری هم داشته باشد. البته کاربان این نوع فناوری اندک است و از این رو این هزینه بر دوش مصرف کننده می افتد.

میزان هزینه از تفاوت بین فناوری های جدید و قدیم می باشد.

ارائه دهندگان

باید بدانید که در حال حاضر شرکت های بسیار کمی هستند که این نوع اینترنت را ارائه می دهند و این درحالی می باشد که در بسیاری از خانه ها از فناوری ADSL استفاده می شود و بیش تر افراد از این نوع اینترنت استفاده می کنند.

فاصله و قدرت سیگنال

فناوری جدید VDSLبا افزایش فاصله قدرت سیگنالش افت می کند و با ADSL برابری می کند و این درحالی می باشد که قدرت سیگنال های ADSL تغییرات چندانی ندارد. البته اگر گاهی مودم شما سرعتش کاهش می یابد می توانید با روش ریست کردن مودم سرعت آن را بالا ببرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو