آغاز واکسیناسیون گروه های پرخطر در دهه فجر

58

1399/11/7

15:37


آغاز واکسیناسیون گروه های پرخطر در دهه فجر

سلامت نیوز: ربیعی گفت: واکسن موضوع مهم در افکار عمومی است، مراحل ساخت سه واکسن ایرانی در بنیاد برکت، انستیتو رازی و انستیتو پاستور به خوبی به پیش می رود و این امید هست که در اواخر بهار یا تابستان سال آینده مردم ما از واکسن ایرانی که کاملا در دسترس عموم خواهد بود استفاده کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، علی ربیعی، سخنگوی دولت در نشست خبری خود با اصحاب رسانه و خبرنگاران در رابطه با اقدامات دولت در مسئله کرونا، گفت: ابتدا لازم است در مورد کرونا به این نکته اشاره کنم که با توجه به تغییر دولت در آمریکا و روی کار آمدن دولتی که دست کم ادعا دارد برخلاف دولت قبلی ضد علم نیست و ادعا می کند در مبارزه با کرونا خوب عمل خواهد کرد، انتظار می رود انتقال منابع ارزی متعلق به خود ایران را برای مبارزه با کرونا و گسترش سلامت و تامین غذا آزاد نماید و تحریم بانکی برای اتصال منابع ارزی به سرعت پایان یابد.

سخنگوی دولت افزود: تاکنون ۱۰۰ میلیون نفر در جهان مبتلا به کرونا شده و مرگ و میر از دو میلیون نفر گذشته است. کرونا همچنان قربانی می گیرد. ویروس های جهش یافته و کشنده در برخی نقاط جهان مشاهده شده است. در تهران نیز بستری شده های سنین ۵ تا ۱۷ ساله افزایش یافته است.

ربیعی با بیان اینکه واکسن موضوع مهم در افکار عمومی است، گفت: مراحل ساخت سه واکسن ایرانی در بنیاد برکت، انستیتو رازی و انستیتو پاستور به خوبی به پیش می رود و این امید هست که در اواخر بهار یا تابستان سال آینده مردم ما از واکسن ایرانی که کاملا در دسترس عموم خواهد بود استفاده کنند.

وی اضافه کرد: با نهایی شدن قرارداد تامین واکسن، واکسیناسیون گروههای پرخطر در دهه فجر آغاز خواهد شد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه خوشبختانه هیچ شهر قرمزی در کشور وجود ندارد و فقط ۱۹ شهر نارنجی هستند، گفت: در حال حاضر موقعیت کشور در مهار بیماری ستودنی است و قابل قیاس با اروپا و دیگر کشورها نیست اما کماکان خطر عدم رعایت پروتکل و تجمع های غیر ضرور و نیز غفلت از خطر شیوع ویروس یا جهش یافته از اروپا و ایجاد موج جدید وجود دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو