دستگیری سارق مسلح طلافروشی

منبع: برترین ها

78

1399/11/7

18:02


رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری سارق مسلح طلافروشی در جنوب تهران و سرقت نافرجام وی خبر داد و گفت: به کلیه واحدهای صنفی توصیه می‌کنم به سیستم «مها» مجهز شوند.

ایسنا: رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری سارق مسلح طلافروشی در جنوب تهران و سرقت نافرجام وی خبر داد و گفت: به کلیه واحدهای صنفی توصیه می‌کنم به سیستم «مها» مجهز شوند.

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای با اعلام خبر بازداشت سارق مسلح طلافروشی اظهار کرد: حدود ساعت ۱۸ روز یک شنبه (5 بهمن ماه) فردی مسلح قصد سرقت از یک طلافروشی را در منطقه جوادیه داشت و بلافاصله پس از ورود به داخل مغازه طلافروشی، مالکان مغازه را به قصد سرقت با سلاح گرم تهدید می کند.

وی با اشاره به اینکه صاحبان طلافروشی از آلارم و تجهیزات حفاظتی مانند دزدگیر در مغازه استفاده می‌کردند و به سرعت سیستم آلارم را به صدا درآوردند، گفت: با به صدا درآمدن سیستم دزدگیر مغازه، گشت عملیاتی ۱۱۷ جوادیه که در حوالی مغازه مشغول گشت‌زنی بودند، وارد عمل شدند و پیش از هرگونه سرقت موفق به بازداشت سارق و کشف یک کلت کمری با ۹ فشنگ جنگی از وی شدند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با این توضیح که صاحبان طلافروشی حین سرقت با سارق مسلح نیز درگیر و موفق به خلع سلاح وی شده بودند، اظهارکرد: در طول سال گذشته، این دومین سرقت مسلحانه نافرجام در تهران بوده است که نخست لطف خدا را شاهد بودیم همچنین استفاده از تجهیزات ایمنی مذکور و حضور به موقع ماموران کلانتری منجر به ناکام ماندن این سرقت ها شده است.

وی به مالکان صنوف از جمله صنوفی همچون طلافروشی به رعایت موارد ایمنی و حفاظتی توصیه و اظهارکرد: این قبیل صنوف باید در بحث رعایت مسائل ایمنی از جمله دزدگیر، استفاده از سیستم آلارم و حتی شیشه‌های ضدگلوله اهتمام بورزند البته بسیاری از مغازه‌های طلافروشی در تهران به این سیستم ها مجهز هستند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه حتی شرکت‌ها و منازل نیز می‌توانند از سیستم «مها» استفاده کنند، گفت: خطای این سیستم بسیار ضعیف است. سیستم «مها» به کلانتری محله اتصال دارد و به محض وقوع رویدادی، همکاران انتظامی در کمترین زمان در محل حاضر می‌شوند و تا زمانی که اطمینان حاصل نکنند، سرقت در محل روی نداده یا فردی ناشناس داخل آن منزل، شرکت یا مغازه حضور ندارد، اجازه ترک محل را ندارند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس وی یادآور شد: هر فردی که تمایل به استفاده از سیستم «مها» را داشته باشد می‌تواند ضمن تماس با پلیس ۱۱۰ یا مراجعه به کلانتری محله خود، از مراکز ارائه‌دهنده این خدمت اطلاع پیدا کند و به این سیستم مجهز شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو