تربیت کودکان با پشتکار و اراده قوی

تربیت کودکان با پشتکار و اراده قوی


منبع: بیتوته

169

1399/11/8

05:24


تربیت کودکان با پشتکار و اراده قوی



پشتکار داشتن در کودکان, تربیت کودک با اراده, تلاش و پشتکار در کودکان

شما برای تربیت کودکان با پشتکار باید با آنها صحبت کنید

 

نحوه تربیت کودکان با پشتکار 

تربیت کودکان با پشتکار گام مهمی است که والدین باید آن را برای ساختن آینده ای بهتر برای فرزندانشان در نظر بگیرند. برای تربیت کودکان با پشتکار و اراده قوی راههای زیادی وجود دارد که در این مقاله به بررسی آن ها می پردازیم.

راهکارهای تربیت کودکان با پشتکار

ما آدم ها نیاز داریم برای خوب زندگی کردن، مهارت‌های مختلفی را یاد بگیریم. تلاش و پشتکار یکی از مهارت‌ها ضروری برای زندگی است. 

 

کودکان این دوران هم از لحاظ تغذیه و بهداشت و هم از لحاظ محرک‌های محیطی، نسبت به کودکان نسل‌های قبل وضعیت بهتری دارند و این عوامل به افزایش بهره هوشی آنها کمک زیادی کرده است.

 

تحقیقات نشان داده که با وجود این همه هوش و استعداد، اغلب بچه‌های ما وقتی بزرگتر می‌شوند آن طور که انتظار می رود به موفقیت خاصی دست پیدا نمی‌کنند و این به دلیل پرورش نیافتن روحیه تلاش و پشتکار در آنهاست.

 

کودکان باید بدانند که برای نتیجه گرفتن از کارها، به صرف وقت، تلاش، پشتکار و پیگیری فراوان احتیاج است و یکه شبه نمیتوان ره صد ساله را پیمود.

 

به عنوان یکی از والدین وظیفه ی شما است که قوانین اصولی را به بچه هایتان یاد بدهید. لازم است به او یاد دهید که محکم و استوار باشند، و اینکه همیشه در حال تلاش باشند و برایشان مهم نباشد که چقدر آن موقعیت سخت به نظر برسد.

 

بچه هایی که با این قانون بزرگ می شوند کارهای بزرگی می توانند انجام دهند البته تا زمانی که ایمان دارند می توانند.

در ادامه با ما در بیتوته همراه باشید تا شما را با راهکارهای تربیت کودکان با پشتکار آشنا کنیم. 

 

آموزش درست تلاش کردن برای کودکان

 

تلاش و پشتکار در کودکان, راه های تقویت اراده و پشتکار در کودکان, راههای افزایش پشتکار در کودکان

اولین راهکار برای تربیت کودکان با پشتکار فرصت چشیدن طعم تلاش کردن است

 

شاید بگویید که تلاش کردن که آموزش نمی‌خواهد چرا که بچه ها از همان ابتدای کودکی خودشان به اندازه کافی اهل تلاش هستند.

 

درست است که بچه ها برای هر چیز کوچکی به دفعات زیاد تلاش می کنند و به قول شما خودشان به اندازه کافی اهل تلاشند، اما متأسفانه ما پدر و مادرها با برخی شیوه های تربیتی اشتباه، ذوق تلاش و پشتکار داشتن را در آنها کور می کنیم.

 

کودکتان را برای فردایش تربیت کنید نه برای امروز. پس همه چیز را به راحتی در اختیارش قرار ندهید و اجازه بدهید که او برای به دست آوردن بعضی چیزها زحمت دست دراز کردن و برداشتن را متحمل بشود..

 

برای مثال در حالی که کودک مان با ذوق و شوق از اینکه می تواند چهار دست و پا روی زمین حرکت کند، دارد خودش را به سمت اسباب بازی مورد علاقه اش می کشاند، ما با یک اشتباه راهبردی اسباب بازی را به دستش می دهیم و به خیال خودمان لطفی هم به او کرده ایم. غافل از اینکه لذت اصلی برای کودک ما همان مسیر رفتن به سمت اسباب بازی بوده است نه خود اسباب بازی. بنابراین اولین راهکار برای تربیت کودکان با پشتکار آن است که به آنها فرصت چشیدن طعم  تلاش کردن را بدهیم.

 

صحبت کردن با کودکان در مورد تلاش کردن و پشتکار داشتن

 

راههای افزایش پشتکار در کودکان,تقویت اراده کودک,تربیت کودک قوی

داستان گفتن یا نقش بازی کردن راه های جالبی برای تربیت کودکان با پشتکار است

 

اولین کاری که شما باید در مورد تربیت کودکان با پشتکار انجام دهید این است که در مورد آن با آنها صحبت کنید. مخصوصا درمورد بچه هایی که کمی بزرگتر شده اند این کار مفید تر است. راه های جالبی برای معرفی مفهوم پشتکار بیابید مثل داستان گفتن یا نقش بازی کردن.

 

وقتی بچه ها در مورد پشتکار داشتن به طور مداوم می شنوند، در مورد آن بیشتر علاقه مند می شوند. تمایل پیدا می کنند که آن را یاد بگیرند و مفهوم آن را بفهمند.

 

درکنار صحبت در مورد پشتکار از بعضی عبارات کلیدی مثبت استفاده کنید. 

جملات تشویق‌کننده‌ای از قبیل جملات زیر ، برای تربیت کودکان با پشتکار مفید است و در واقع میتوان گفت بچه‌ها به آنها نیاز دارند:

 - می‌دانم که آن را درست خواهی کرد.

- کاری که انجام می‌دهی عالی است.

- تو در این کلاسها ثبت‌نام کرده‌ای و باید دربارۀ آنها بررسی و تحقیق کنی.

- بهتر می‌شود. تو آن را یاد خواهی گرفت.

 

کلید یادگیری پشتکار این است که که مثبت بمانید. حتی اگر به نظر برسد بچه ی شما آن را نفهمیده باشد، تشویق باعث می شود به زودی آن را یاد بگیرد. به زودی مثبت بودن شما به بچه تان منتقل می شود.

 

بازی، قصه و نقاشی ابزارهایی برای تربیت کودکان با پشتکار

 

تربیت کودک قوی, تربیت کودک با پشتکار, پرورش کودک با پشتکار

با کودکتان بازی کنید و او را به تلاش و پشتکار برای رسیدن به هدفش تشویق کنید

 

بازی برای بچه ها فقط یک سرگرمی نیست. قصه و نقاشی هم همینطور هستند. در واقع بچه ها در عالم بازی، قصه و نقاشی زندگی را تجربه می کنند. با کودکتان بازی کنید و در حین بازی او را به تلاش و پشتکار بیشتر برای رسیدن به هدفش تشویق کنید.

 

موقعی که کودکتان بزرگتر شد و با همسالانش وارد بازی شد، او را تشویق کنید که تا لحظه آخر امیدش را از دست ندهد و تلاش کند. برای او قصه هایی بخوانید که شخصیت هایش اهل تلاش و پشتکار هستند.

 

برای تربیت کودکان با پشتکار به آن ها مسئولیت دهید

برای تربیت کودکان با پشتکار و اراده قوی قبل از هر چیز باید او را با یک روش منظم روزانه آشنا کرد، طوری که زمان غذا خوردن ، خوابیدن ، جمع کردن اسباب بازیها ، شستن دستها قبل از غذا ، تماشای تلوزیون و نظایر آن تعیین بشود.

 

این برنامه منظم زندگی خصوصیات اخلاقی مربوط به اراده او را شکل می دهد.والدین باید به تدریج واز همان روزهای آغاز شکل گیری شخصیت کودک به او بیاموزند تاکارهای مربوط به خود را مانند پوشیدن کفش،شانه کردن مو،مسواک زدن،جمع آوری لوازم بازی وغیره را خود انجام بدهد.در ضمن،حس همکاری و تعاون نیز با آب دادن به گلدان ها،کمک کردن در چیدن سفره ویا جمع کردن آن در او ایجاد خواهد شد.

 

یک الگو خوب برای کودکتان باشید

 

اهمّیّت پشتکار در زندگی,تربیت کودکان با پشتکار,تقویت اراده و پشتکار در کودکان

گام بعدی برای تربیت کودکان با پشتکار این است که مدل خوبی برای فرزندتان باشید

 

گام بعدی برای تربیت کودکان با پشتکار این است که مدل خوبی برای فرزندتان باشید. در حالیکه کودک شما بزرگ می شود ، او خیلی از حالت ها و عملکردها را از شما و بزرگترهای در خانه یاد می گیرد. در مورد رفتارهای خود و هم چنین کلماتی که به کار می برید هوشیار باشید.

 

از اینکه در برابر او خطایی انجام دهید نترسید. در واقع این اشتباهات می تواند یک تجربه ی یاد گیری ارزشمند تلقی شود. وقتی با یک چالش مواجه می شوید به کودکتان نشان دهید که شما تا موفق نشوید دست از تلاش بر نمی دارید.

 

او را به کارهایی که در آنها استعداد و علاقه ندارد مجبور نکنید

احساس اجبار به انجام یک کار، روحیه تلاش گری کودکان را کمرنگ می کند. سعی کنید استعداد ها و علایق او را بشناسید و پشتکار او را در همان زمینه بیشتر تقویت کنید.

 

برای تربیت کودکان با پشتکار شانس های موفقیت برایشان ایجاد کنید

 

تلاش و پشتکار در کودکان,راه های تقویت اراده و پشتکار در کودکان,راههای افزایش پشتکار در کودکان

اگر یک بچه فرصتی برای موفقیت نداشته باشد او ارزش پشتکار داشتن را یاد نمی گیرد

 

اگر یک بچه فرصتی برای موفقیت نداشته باشد او ارزش پشتکار داشتن را یاد نمی گیرد. به بچه تان اجازه دهید تا موقعیت هایی را تجربه کند که بر یک مانع خاص غلبه کند.

 

اگر بچه ی شما کمک خواست، با اشتیاق این کار را بکنید. اما هیچ وقت کار او را کامل انجام ندهید. وقتی بچه ی شما موفق شود، حتما او را برای انجام آن کار ستایش کنید.

 

وقتی او در یک موقعیتی که خیلی سخت است قرار می گیرد، موفقیت های قبلی اش را به خاطرش بیاورید. تاکید کنید که او چگونه توانست به آن موفقیت ها دست بیابد چون هیچ وقت تسلیم نشد.

 

کودکان را برای تلاش و پشتکارشان تشویق کنید

برای تربیت کودکان با پشتکار او را برای تلاشش تشویق کنید نه برای نتیجه کار. به هر حال شکست هم بخشی از زندگی است. ممکن است کودک شما در زمین فوتبال از حریف شکست بخورد، اما شما به خاطر تلاش و پشتکاری که او در تمام ساعت بازی از خود نشان داد او را تحسین کنید.

 

به او بگویید که برای شما بیش از نمره و یا هر موفقیت دیگری این مسئله مهم است که او در هر کاری تمام تلاشش را بکند و به نا امیدی اجازه ندهد که مانع از تلاش و کوشش او بشود.

 

گردآوری: بخش کودکان بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو