آتش‌نشانان، منجی مادر و فرزندانش شدند

منبع: برترین ها

73

1399/11/8

07:09


آتش‌سوزی در انبار یک پیتزافروشی مادری را همراه 2فرزندش که در طبقه دوم ساختمان زندگی می‌کردند تا یک‌قدمی مرگ پیش برد اما آتش‌نشانان با حضور به موقع جان آنها را نجات دادند.

همشهری: آتش‌سوزی در انبار یک پیتزافروشی مادری را همراه 2فرزندش که در طبقه دوم ساختمان زندگی می‌کردند تا یک‌قدمی مرگ پیش برد اما آتش‌نشانان با حضور به موقع جان آنها را نجات دادند.

ساعت20:15 دوشنبه به مرکز فرماندهی آتش‌نشانی تهران خبر رسید که یک انبار یک پیتزافروشی دچار آتش‌سوزی شده است و به‌احتمال زیاد جان چند نفر در خطر است. دقایقی از این خبر می‌گذشت که آتش‌نشانان 2ایستگاه خود را به محل حادثه در بلوار نبرد رساندند. محل حادثه ساختمانی 2طبقه بود که در پایین آن پیتزافروشی قرار داشت و در طبقه بالا خانواده‌ای زندگی می‌کردند. شعله‌های آتش از انبار پیتزافروشی زبانه می‌کشید و آتش در حال سرایت به طبقه بالا بود. شواهد نشان می‌داد مادری همراهدو فرزندش در طبقه دوم گرفتار شده اند و جان‌شان در خطر است. از این رو عملیات نجات آغاز شد.

کاووس فرضعلی‌زاده، افسر آماده منطقه8 عملیات آتش‌نشانی تهران که در محل حاضر شده بود در این‌باره گفت: در این حادثه انبار پیتزافروشی به‌دلیل نامعلومی دچار آتش‌سوزی شده بود و شعله‌های آتش به سرعت در حال سرایت به طبقه فوقانی بود. همچنین ۳نفر از ساکنان طبقه دوم در ساختمان محبوس شده بودند و با توجه به نفوذ دود به طبقه بالا احتمال داشت هر 3نفر دچار خفگی شوند.

وی ادامه داد: آتش‌نشانان همزمان با قطع برق و گاز ساختمان و با رعایت نکات ایمنی، پس از تقسیم شدن به دو گروه مشغول خاموش کردن آتش و جلوگیری از پیشروی آن شدند و تیم نجات هم با رسیدن به طبقه بالا موفق به خارج کردن زنی ۳۹ساله و 2پسربچه ۱۲ و ۱۶ ساله‌اش شدند. فرضعلی‌زاده اضافه کرد: عوامل اورژانس پس از انجام معاینات اولیه اعلام کردند که خوشبختانه حال هر 3 نجات‌یافته مساعد است.

وی با اشاره به اینکه علت بروز این آتش‌سوزی از سوی کارشناس آتش‌نشانی منظقه در دست بررسی است، گفت: این آتش‌سوزی سر انجام با تلاش آتش‌نشانان خاموش شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو