سوغاتی های معروف کشور فنلاند | Finland

سوغاتی های معروف کشور فنلاند | Finland


منبع: تاپ تراول

187

1399/11/8

09:35


لیدوما تریپ

سوغات فنلاند

فنلاند پر از صنعت‌گران خلاق و هنرمندانی ست که صنایع دستی جالب و با کیفیت را تولید می‌کنند. توی این کشور آنقدر غذاهای غیرعادی و سوغاتی‌های بی‌نظیر می‌بینید که در کمتر کشور دیگری مشاهده می‌شود. در ادامه مطلب همراه مجله تاپ تراول باشید تا با سوغات فنلاند بیشتر آشنا شوید.

سلمیاکی (Salmiakki)

محبوب‌ترین شیرینی فنلاندی کمی عجیب است. طعم این شیرینی درواقع شور است. ممکن است عجیب به نظر برسد اما فنلاندی‌ها عاشق این شیرینی هستند و آن را در نوشیدنی‌ها و حتی بستنی هم استفاده می‌کنند.  اگر به اندازه‌ی کافی شجاعت دارید کمی از این شیرینی امتحان کنید یا از دوستانتان بخواهید از آن بخورند. «سالمیاکی» را می‌توانید از شیرینی فروشی‌ها یا سوپرمارکت‌های فنلاند خریداری کنید.

سوغات فنلاند

ظروف شیشه ای لیتالا (littala)

فنلاندی‌ها به خاطر کارهای بلور و شیشه‌ای مشهورند. لیتالا یکی از معتبرترین و مشهورترین کارخانه‌های بلور و شیشه فنلاند است. این کارخانه از سال ۱۸۸۱ تا به حال محصولات بلوری تولید می‌کند. محصولاتی این کارخانه کاملا منحصربه‌فرد و خاص هستند و در کمتر جای دیگری می‌شود از این کارها پیدا کرد. از آنجایی که کارخانه لیتالا شهرت خیلی زیادی در دنیا دارد، معمولا گردشگران کشورهای دیگر چند تا از محصولات را به عنوان سوغات فنلاند برای فامیل و آشنایان می‌خرند.

سوغات فنلاند

سوغات فنلاند

محصولات مومین فنلاند (Moomin) 

کتاب‌ها و کالاهای مرتبط با شخصیت مومین را می‌توانید در سراسر جهان بیابید؛ فروشگاه‌های ویژه‌ محصولات مومین به نام «مومین شاپس» (Moomin shops) از نقاط مختلف دنیا سر در آورده‌اند. اما در فنلاند که زادگاهش به شمار می‌آید می‌توانید به بهترین مجموعه از اشیای مرتبط با آن مانند اسباب‌بازی، حوله، لوازم خانه، کیف مدرسه، نوشت افزار، لوازم کودک، زیورآلات و غیره دسترسی داشته باشید. بسیاری از این محصولات را نه تنها در مومین شاپس‌، بلکه در سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های کنار خیابان هم خواهید دید.

سوغات فنلاند

شیرینی کارلیایی (Karelian Pastry)

یکی دیگر از سوغات فنلاند را می‌توان «شیرینی کارلیایی» (Karelian Pastry) معرفی کرد. این غذای معروف فنلاندی به صورت بیضی پخته شده و با برنج، سیب‌زمینی یا هویج پر می‌شود و معمولاً کره تخم‌مرغی هم روی آن افزوده می‌شود. اگرچه می‌توانید این شیرینی را در خانه درست کنید، اما طعم اصیل آن را  فقط وقتی از فِر شیرینی‌پزی‌های فنلاند بیرون می‌آید، متوجه خواهید شد. این شیرینی به قدری نمادین به شمار می‌آید که در فروشگاه‌های صنایع دستی کارلیا حتی اشیایی با شکل و شمایل این شیرینی به فروش می‌رسد.

سوغات فنلاند

سوغات فنلاند

محصولات ماریمکو (Marimekko)

یکی از محبوب‌ترین برندهای فنلاندی که در سراسر دنیا هم یافت می‌شود، «ماریمکو» نام دارد و بهترین مجموعه‌های این برند در فنلاند وجود دارد. هر فروشگاهی در فنلاند یک مغازه‌ی ماریمکو دارد و همه‌ی زنان فنلاندی حداقل یک محصول از این برند، مانند پیراهن، کیف و… دارند. طرح‌های مختلف این برند را می‌توانید در سوپرمارکت‌ها پیدا کنید. این محصولا شامل کاغذ کادو، دستمال یا لیوان است.

سوغات فنلاند

ساز کانتله (Kantele)

عاشق‌های موسیقی و مجموعه‌دارهای سازهای موسیقی اگر به فنلاند سفر کردند و خواستند سوغاتی و یادگاری بخرند، بد نیست نگاهی به کَنتله (Kantele)  بیندازنند. کَنتله یکی از سازه‌های کاملا دست‌ساز منطقه ی کارلیا ( Karelia) فنلاند است. فنلاندی‌ها، موسیقی سنتی‌شان را با این ساز یاد می‌گیرند. اما خیلی از گردشگران کَنتله را به عنوان دکور یا سوغات فنلاند می‌خرند و به خانه می‌برند.

سوغات فنلاند

سوغات فنلاند

چاقوی پوکو فنلاند (Puukko)

«پوکو» (Puukko) چاقوی شکاری سنتی فنلاندی است و همراه با غلاف دست‌سازی به فروش می‌رسد که به کمربند وصل می‌شود. شاید عجیب به نظر برسد اما فروش این چاقو در بازارهای خیابانی فنلاند قانونی است. این چاقوها به غیر از شکار در امور دیگر مانند درست کردن ماهی، چرم‌سازی و منبت‌کاری هم بسیار کاربردی هستند. هدیه گرفتن پوکو همانند چاقوی چندکاره‌ی سوئیس نوعی افتخار و احترام محسوب می‌شود.

سوغات فنلاند

شیرینی جات فیزر (Fazer)

شرکت «فیزر» از سال ۱۹۸۱ به فروش محصولات غذایی گوناگون مشغول است. و امروزه شیرینی‌ها و شکلات‌های فیزر در سراسر فنلاند دیده می‌شود. این محصولات شامل شکلات، آب‌نبات، شکلات تخته‌ای، و شکلات‌هایی در جعبه‌های کادویی است. شکلات همیشه ایده‌ی خوبی برای خرید سوغات از اروپا بوده است.

سوغات فنلاند

البسه بافتنی فنلاند

قبل از اختراع سیستم‌ گرمایش مرکزی، فنلاندی‌ها به دنبال راهی برای گرم نگه داشتن بدن خود در زمستان‌های سوزناک بودند و از آن زمان تاکنون استفاده از البسه‌های بافتنی سنتی رواج دارد. این بافتنی‌ها در طرح‌های سنتی، پر زرق و برق یا مدرن برای سلیقه‌های مختلف عرضه می‌شوند.

سوغات فنلاند

سوغات فنلاند

لوازم مربوط به سونا

سونا یا همان حمام بخار فنلاندی، در سراسر دنیا استفاده می‌شود اما بیشترین محبوبیت را در خود فنلاند بدست آورده است.  تقریبا در همه‌ی خانه‌های فنلاندی می‌توان سونا را دید و لوازم مربوط به سونا مانند سطل، پارچه، حوله و … در تمام مغازه‌های فنلاندی یافت می‌شوند. یکی از مواردی که می‌توانید به عنوان خرید سوغات از اروپا روی آن حساب کنید، برگ «توس» است که در زمانی که در سونا به سر می‌برید می‌توانید بر روی پوست بزنید تا باعث بهبود گردش خون شود.

سوغات فنلاند



   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو