اثر هارولد پینتر مناسبت دقیقی با دنیای پیرامون‌ ما دارد / روایت مهدیس زارع نژاد از نمایش "سرایدار"

79

1399/11/8

09:46


مهدیس زارع‌نژاد گفت: اثر هارولد پینتر مناسبت دقیقی با دنیای پیرامون‌ ما دارد و مفاهیمی که در آن به کار رفته با زیست ما در شرایط کنونی همخوانی زیادی دارد.

اثر هارولد پینتر مناسبت دقیقی با دنیای پیرامون‌ ما دارد / روایت مهدیس زارع نژاد از نمایش "سرایدار"

سرویس تئاتر هنرآنلایننمایش "سرایدار" نوشته هارولد پینتر با ترجمه رضا دادویی به کارگردانی مهدیس زارع‌نژاد از 8 بهمن ساعت 18 در تماشاخانه ملک روی صحنه است و بازیگران این نمایش علی باقری، مهدی کوشکی و مجید نوروزی هستند.

مهدیس زارع‌نژاد در گفت‌وگو با هنر آنلاین درباره انتخاب نمایشنامه "سرایدار" به منظور اجرا گفت: هر کارگردانی وقتی می‌خواهد شروع به کار کند ابتدا به دغدغه‌های شخصی خودش و نگاه و جهان‌بینی که نسبت به دنیا دارد رجوع می‌کند و بعد سعی می‌کند متن‌هایی را انتخاب کند که با دغدغه‌هایش هم‌سو باشد. من احساس کردم اثر هارولد پینتر مناسبت دقیقی با دنیای پیرامون‌ ما دارد و مفاهیمی که در آن به کار رفته با زیست ما در شرایط کنونی همخوانی زیادی دارد.

کارگردان نمایش "سرایدار" در خصوص مضمون این اثر اظهار داشت: به طور کلی ساختار نمایشنامه‌های پینتر به‌گونه‌ای است که نباید توسط کارگردان شرح داده شود، بلکه باید اجازه بدهیم تماشاگر خودش آن را ببیند. آن‌هایی که با قلم پینتر آشنا هستند می‌دانند که درباره آثار او نمی‌توان صحبت کرد و فقط باید آن‌ها را دید. برای خود من جذابیت‌ترین بخش این است که ببینم مخاطب چه چیزی می‌گوید.

زارع‌نژاد با اشاره به اینکه استقبال‌ از نمایش "سرایدار" در روزهای اول خوب بوده است، گفت: از همان ابتدا وقتی می‌خواستیم تمرینات را شروع کنیم می‌دانستیم داریم یک ریسک بزرگ انجام می‌دهیم ولی با این حال تصمیم گرفتیم که نمایش "سرایدار" را روی صحنه ببریم. برای من جالب است که از کار استقبال خوبی شده و فکر نمی‌کردم نمایش ما در سه شب اول با 50 درصد ظرفیت سالن اجرا برود. استقبال مخاطبان این پیام را به ما می‌دهد که آن‌ها منتظر تماشای تئاتر بودند.

او با اعلام اینکه موافق تعطیلی سالن‌های نمایش نیست، عنوان کرد: بیماری کرونا از سال گذشته شروع شده و ممکن است در سال‌های آینده هم با ما همراه باشد. واقعاً نمی‌شود اهالی تئاتر چند سال در خانه بمانند و کار نکنند. به نظرم باید اتاق‌های فکری باشد که یک تصمیم‌هایی بگیرد تا ما با وجود این ویروس هم بتوانیم کار کنیم.

مهدیس زارع‌نژاد در پایان گفت: شرایط کار کردن برای ما سخت بود و ما تحت فشارهای عجیب و غریبی بودیم. بسیار سخت توانستیم کار را ببندیم ولی من و گروهم با یک کار گروهی درست سعی کردیم این کار را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی روی صحنه ببریم. امیدوارم مخاطبان از کار ما راضی باشند.

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو