گردشگری مجازی به بهانه دهمین جشنواره مد و لباس فجر

79

1399/11/8

09:46


متولیان برگزاری دهمین جشنواره مد و لباس فجر تمهیدی اندیشیده‌اند تا سفر و قرارگیری در بافت شهر کاشان به‌عنوان محوریت موضوعی این دوره و ایجاد فرصت الهام گیری طراحان از ابنیه و اکوسیستم این منطقه به شکل مجازی به انجام رسد.

گردشگری مجازی به بهانه دهمین جشنواره مد و لباس فجر

سرویس مد و لباس هنرآنلاین: شیوع پاندمی کرونا اغلب موضوعات مرتبط با زندگی روزمره ما را از حالت حقیقی به حالت مجازی تبدیل کرده است.

از نظام آموزشی گرفته تا خرید مایحتاج روزمره و صدها چیز دیگر که اگر کرونا نبود متوسل شدن به چنین ابزاری دلیل بر تنبلی و تن‌پروری ما بود. بااین‌حال شاید در صورت نبود کرونا، استفاده نکردن برخی از ما از شرایط حقیقی و مواجهه حضوری ما با پدیده‌های پیرامونمان، مرتبط با نبود بضاعت کافی مالی و جانی بود و مثلاً  در مورد انجام یک مسافرت، بعد مسافت و هزینه‌های جاری سفر عامل بازدارنده‌ای در ارتکاب ما به آن باشد.

از سویی دیگر، افراد در مواجهه با پدیده‌های اطراف خود و تبادل انرژی و حس با آن‌هاست که می‌توانند از آن ایده برای زندگی خود بگیرند، تبادل حسی که  بیشتر از همه بینایی و لامسه در آن دخیل است و در این روزگار کرونا و در مواجهه مجازی، حداقل حس بینایی قادر به درک فرم، شکل و رنگ موجودیت پیرامون خود است.

شاید بر همین اساس باشد که برخی رویدادهای برنامه‌ریزی‌شده  برای برگزاری، فرم ارائه خود را بر حداقل تحقق یکی از این حواس متمرکز کرده‌اند و در این میان، جشنواره مد و لباس فجر هم همچنان مهم‌ترین حس در فرایند تبادلات انسان با محیط پیرامون خود یعنی بینایی را به‌کارانداخته تا رویدادی دلگرم‌کننده را در این روزگاران رقم بزند.

بر طبق یک سنت قابل‌تقدیر و از دو سال قبل در امر برگزاری این جشنواره، یکی از شهرهای ایران و در ادامه جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی و توریستی آن ملاک نظر قرار گرفت تا مخاطبان با الهام از هرکدام، سعی در قوام‌یافتگی هر چه بیشتر محصولات و تولیدات خود داشته باشند.

سال نخست، مکران سیستان و بلوچستان و سال دوم گلستان و امسال هم کاشان با این تفاوت که هرچند کرونا خطر سفر به کاشان را افزایش می‌دهد اما مسئولان جشنواره تمهیدی اندیشیده‌اند تا این سفر و قرارگیری در بافت این منطقه و درک ابنیه و اکوسیستم آن به شکل مجازی به انجام رسد تا بر این اساس جلوه‌ای از نقش و نگار جاذبه‌های معماری، هنری و فرهنگی این شهر کویری، بستری مناسب و خلاقانه در طراحی و تولید البسه را فراهم آورد و البته فرصتی برابر را برای افراد متمول و کم برخوردار در استفاده از این فرصت مغتنم فراهم آورد.

بر این اساس، تور مجازی کاشان و بازدید سه‌بعدی با استفاده از عکس‌های پانوراما ٣۶٠درجه از جاذبه‌های گردشگری شهر کاشان از طریق درگاه‌های زیر قابل انجام است:

تور مجازی تیمچه امین‌الدوله بازار کاشان: https://omid360.com/iran/kashan/bazar

تور مجازی خانه‌های تاریخی بروجردی‌ها: https://omid360.com/iran/kashan/boroujerdi

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو