پیک چهارم کرونا در راه!

منبع: ستاره

38

1399/11/8

11:00


عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه در حال حاضر زنگ خطر آغاز پیک چهارم بیماری به صدا درآمده است، گفت: در شرایط فعلی تنها راه مهار بیماری کووید-۱۹ واکسیناسیون است؛ اما باید همه دنیا به تدریج واکسینه شوند تا زندگی به حالت عادی بازگردد.

ستاره | سرویس اخبار - دکتر مینو محرز، درباره وضعیت بیماری کرونا در کشور، گفت: اگر قرار باشد با فروکش کردن بیماری مردم بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیرون بیایند و سفرهای درون شهری و بین‌شهری افزایش یابد، که متاسفانه تا حدی این اتفاق رخ داده است، مجددا پیک بعدی را خواهیم داشت که اکنون به تدریج و در صورت ادامه عدم رعایت‌ها آغاز می‌شود.

 

پیک چهارم کرونا در راه!

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر زنگ خطر آغاز پیک چهارم بیماری به صدا درآمده است، افزود: اشکال همه دنیا این است که با فروکش کردن بیماری، همه فکر می‌کنند بیماری تمام شد و از خانه بیرون می‌آیند، سفر می‌روند و... و مجددا می‌بیینم که همان آش است و همان کاسه. بنابراین فاصله‌گذاری فیزیکی، استفاده از ماسک و شستن مداوم دست‌ها اقداماتی است که همچنان باید ادامه یابد.

محرز تاکید کرد: تجمع، برگزاری دورهمی و افزایش سفرها، تجمع در مراکز و اماکن عمومی و... همچنان بسیار خطرناک بوده و منجر به بروز امواج بعدی بیماری خواهد شد.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی تنها راه مهار بیماری کووید-۱۹ واکسیناسیون است، گفت: منتها باید همه دنیا به تدریج واکسینه شوند تا زندگی به حالت عادی بازگردد. برای قطع زنجیره انتقال کرونا باید به تدریج و به نوبت و به ترتیب اولویت‌گذاری، همه افراد واکسینه شوند. به عنوان مثال ابتدا کادر درمان، بعد افراد بالای ۷۰ سال، مبتلایان به بیماران زمینه‌ای و به تدریج همه مردم بر اساس اولویت‌ها واکسینه شوند. زیرا واکسن آنقدر نیست که بتوان همه را باهم واکسینه کرد.

محرز با اشاره به نزدیکی نوروز ۱۴۰۰ و احتمال افزایش ترددها و تجمعات در مراکز خرید، رستوران‌ها و... گفت: تردد و تجمع در این مراکز بسیار خطرناک است. بنابراین حتما باید مراقبت کرده و به نوع متفاوتی این ایام را بگذرانیم. در عین حال باید فاصله‌گذاری فیزیکی را رعایت کنیم.

منبع: ایسنا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو