واکنش میترا حجار به توقیف «غیبت موجه»

منبع: برترین ها

81

1399/11/8

11:32


شورای پروانه نمایش سازمان سینمایی مانع حضور فیلم «غیبت موجه» در جشنواره ملی فیلم فجر شد.

خبرگزاری صبا: شورای پروانه نمایش سازمان سینمایی مانع حضور فیلم «غیبت موجه» در جشنواره ملی فیلم فجر شد.
 

واکنش میترا حجار به توقیف «غیبت موجه»

 
به نقل از روابط عمومی این فیلم، در حالی که قرار بود فیلم«غیبت موجه» به کارگردانی عباس رافعی در سی و نهمین جشنوار ملی فیلم فجر رونمایی شود با تصمیم شورای پروانه نمایش، «غیبت موجه» توقیف شد.
 
میترا حجار بازیگر اصلی فیلم «غیبت موجه» در یاداشتی به توقیف این فیلم واکنش نشان داد و نوشت:
 
«متاسفانه فیلم «غیبت‌موجه» به دلایلی ناموجه توقیف شد!
 
این که فیلمی به دلیل نمایش دادن واقعیت‌های جاری در سطح جامعه، امکان نمایش را از دست بدهد هم تعجب‌آور است و هم تاسف‌آور.
 
تاسف‌آور از این بابت که هر فیلم حاصل دسترنج عده زیادی از افرادی‌‌ست که حتی خواندن اسامی‌شان را در پایان‌بندی فیلم کار سختی به نظر می‌رسد، حال آنکه دو سه نفر که در طی سال در پشت میز‌هایشان نشسته‌اند، با چنین تصمیمی تلاش آن عده را به سادگی دور می‌ریزند.
 
تعجب‌آور ازین حیث که به ما آموخته‌اند هنرمند باید از جامعه جلوتر و آینه تمام نمای جامعه باشد و رسالت هنر عیان‌ کردن معضلات جامعه هست و اصولا به زبان‌ آوردن حرف‌هایی که دیگران یا شجاعت بیانش را ندارند یا ترجیح می‌دهند چشم فرو بندند و از کنارش به سادگی بگذرند.
 
همه ما می‌دانیم که برای ساختن جامعه‌ سالم نیاز به تحلیل و تعمق در معضلات هست و با پاک کردن صورت مساله گره از مشکلات باز نمی‌شود.
 
چه بهتر که با نگاه تحلیلی این رویداد باورپذیر شود و شخصی که خطایی مرتکب شده در پایان بفهمد که در پاسخ کدامین مشکل شخصیتی‌اش این اتفاق افتاده …اما ظاهرا ما را به واپس گرایی وامی‌دارند چراکه خانه از پای بست ویران است.»

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو