محتوای کپی و ابزارهای تشخیص آن

منبع: فوت و فن

83

1399/11/8

12:15


محتوای کپی و  ابزارهای تشخیص آن

امروزه هم‌گام با گسترش و فراگیری جهانی استفاده از اینترنت، بشر هرگاه اراده کند می‌تواند درباره هر نوع موضوع ساده و پیش‌پاافتاده‌ای به‌سادگی در اینترنت جستجو کرده و محتوای موردنظر خود را بیابد. بااین‌حال، در رتبه‌بندی موتور جستجو یا همان سئو، یک وب‌سایت اصیل که محتوای منحصربه‌فردی را بتواند به مخاطب خود ارائه کند ارجحیت دارد. در اینجاست که واژه سرقت ادبی موردتوجه قرار می‌گیرد، زیرا اگر وب‌سایتی بخواهد محتوا و یا حتی یک واژه‌ای را از وب‌سایت دیگری کپی کند بدون آنکه نامی از نویسنده یا وب‌سایت مربوطه ذکر کند، سرقت ادبی انجام شده و ازنظر اخلاقی و اجتماعی و همچنین از نظر اصول سئو این عمل پسندیده نخواهد بود.

بنابراین اگر قصد دارید در آینده وب‌سایتی را طراحی کنید که در رتبه‌بندی موتور جستجو بالاترین اولویت را بیابد، به شما توصیه می‌کنیم از انتشار محتوای کپی بپرهیزید. در این راستا می‌توانید کار را به کار‌دان سپرده و تولید محتوای وب‌سایت و شبکه‌های جتماعی خود را برون سپاری کرده و آن را به یک موسسه معتبر بسپارید تا بیشترین بازدهی را گرفته و در زمان و هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی کرده باشید.

در این نوشتار سعی کردیم تا علاوه بر بیان نکات مهم در تولید محتوای سئو محور، محتوای کپی را تعریف نموده و به معرفی وب‌سایت‌ها و ابزارهای موجود برای تشخیص سرقت ادبی و محتوای کپی بپردازیم.

در تولید محتوای سئو محور چه نکاتی حائز اهمیت است؟

تولید محتوای سئو محور را به‌گونه‌ای بازاریابی محتوا می‌نامند؛ زیرا شما با تولید محتوای منحصربه‌فرد بر مبنای اصول سئو می‌توانید توجه مخاطبان خود را جلب کرده، نشان تجاری خود را توسعه داده و فروش محصول خود را افزایش دهید.

اگر می‌خواهید محتوا یا وب‌سایت شما در رتبه‌بندی گوگل رتبه بالاتری را اخذ کند، باید محتوای خود را بهینه‌سازی کنید. رعایت مواردی همچون تعیین کلیدواژه مناسب موضوع خود، بهینه‌سازی عنوان اصلی و عناوین میانی محتوا، تعریف و بهینه‌سازی توضیحات سئو، به کارگیری تصاویر و ویدیوهای مناسب و مرتبط با محتوای تولیدی اهمیت بسیاری دارد.

پس از اتمام نگارش محتوای خود می‌توانید برای اطمینان از اصالت متن محتوا، از ابزارهای تشخیص محتوای کپی بهره بگیرید.

منظور از محتوای کپی چیست؟

اگر قصد راه‌اندازی وب‌سایتی دارید که در رتبه‌بندی گوگل رتبه بالایی داشته باشد، محتوای سایت‌های دیگر را کپی نکنید. هر محتوا در فضای اینترنت دارای آدرس URL منحصربه‌فرد است، بدین ترتیب که گوگل و مخاطبان آن علاقه‌ای به انتشار و مطالعه یک محتوا با چندین آدرس URL را ندارند.

اگر وب‌سایتی از محتوای سایت‌های دیگر کپی کند، موتورهای جستجو آن را تشخیص داده و سبب آسیب به آن وب‌سایت و برند محصول خواهند شد. تجربه نشان داده است که محتوای کپی توسط گوگل جریمه ‌شده است؛ اما منظور از این جریمه چیست؟

جریمه به این معناست که یک وب‌سایت، دیگر در نتایج جستجوی موتورهای جستجو دیده نشده و یا به تعداد دفعات کمی، آن‌ هم در صفحات بعدی جستجو نمایش داده می‌شود.

بااین‌حال، سؤالی که پیش می‌آید این است که رمز موفقیت یک وب‌سایت که برای بازاریابی برند خاصی طراحی و اجرا شده است، چیست؟ رمز موفقیت این وب‌سایت تولید محتوای منحصربه‌فرد، اصیل و غیرتکراری است که در آن اصول سئو به‌خوبی رعایت شده باشد و فقط و فقط دارای یک آدرس URL باشد.

 

چگونه محتوای کپی را تشخیص دهیم؟

پس از طراحی و اجرای وب‌سایت شخصی یا تجاری خود، باید تولید محتوایی را به‌صورت متنی یا تصویری انجام دهید. اگر پس از اتمام تولید محتوا می‌خواهید از اصالت متن خود مطمئن شوید می‌توانید با استفاده از هر یک از ابزارهای تشخیص محتوای کپی معرفی‌شده در این مقاله، از اصالت متن خود اطمینان یابید:

گروه یک، ابزارهای رایگان تشخیص محتوای کپی

  • Duplichecker: این ابزار به‌عنوان یک ابزار رایگان تشخیص محتوای کپی، به شما این امکان را می‌دهد که وجود سرقت ادبی یا محتوای کپی را برای فایل‌های متنی محتوا در قالب Text، Doc و آدرس URL را در عرض چند ثانیه، تشخیص دهید.
  • Siteliner: اگر می‌خواهید جستجوی محتوای کپی در تمام وب‌سایت‌ها انجام شود، می‌توانید به این ابزاراطمینان کنید. کافی است آدرس URL سایت موردنظر خود را copy& paste کرده تا این ابزار محتوای کپی، زمان بارگذاری صفحه، تعداد کلمات در هر صفحه، لینک‌های داخلی و خارجی و غیره را برای شما جستجو کند.
  • PlagSpotter: یک ابزار تشخیص محتوای کپی رایگان، پرسرعت و جامع برای جستجوی آدرس URL است. کاربر می‌تواند در کمتر از یک دقیقه و تنها در ۴۹ ثانیه محتوای کپی را تشخیص دهد.

همچنین این ابزار تشخیص محتوای کپی گزینه Orginality را برای مقایسه متن محتوای کپی شده در اختیار مخاطب می‌گذارد.

  • Copyscape: با استفاده از این ابزار، کاربر می‌تواند به جستجوی دقیق‌تری برای تشخیص سرقت ادبی و محتوای کپی بپردازد.
  • Smallseotools: این ابزار برای تشخیص محتوای کپی کاربرد دارد که وجود سرقت ادبی یا محتوای کپی را به‌صورت دقیق و جزئی بررسی می‌کند.

گروه دو، ابزارهای غیررایگان تشخیص محتوای کپی

  • Grammarly: ابزار محتوای تشخیص کپی Grammarly علاوه بر تشخیص محتوای کپی می‌تواند گرامر متن، انتخاب واژه و ساختار جمله را نیز بررسی کند.
  • Plagium: این ابزار امکان جستجوی سریع برای محتوای کپی را به کاربر می‌دهد. البته در نسخه پولی این ابزار امکان جستجوی دقیق‌تر محتوای کپی فراهم شده است.
  • org:Plagiarismcheck.org یک ابزار پولی برای ردیابی و تشخیص دقیق محتوای کپی و سرقت ادبی و همچنین متن پارافریز شده است.
  • Plagscan: برای تشخیص محتوای کپی می‌توانید از این ابزار پولیاستفاده کنید.

امروزه دسترسی به شبکه جهانی اینترنت برای همه افراد فراهم شده است تا بتوانند برای مطالعه حول موضوع مورد علاقه خود در موتورهای جستجو مانند گوگل، محتوای مناسب را بیابند. در این میان هر محتوا دارای آدرس URL منحصربه‌فرد است، درنتیجه اگر سایت دیگری محتوای یکسان را با آدرس URL دیگر منتشر کند، گوگل آن را تشخیص داده و در رتبه‌بندی خود آن را حذف کرده یا در صفحات جستجوی بعدی نشان خواهد داد. همچنین کاربران هم علاقه‌ای به خواندن محتوای تکراری ندارند. درنهایت وب‌سایت یا برند تجاری با شکست و آسیب‌های جبران‌ناپذیری مواجه خواهد شد.

پس باید برای کسب رتبه بالاتر در رتبه‌بندی گوگل و سایر موتورهای جستجو، محتوای خود را بر اساس اصول سئو تهیه‌کرده و سپس با استفاده از این ابزارهای تشخیص محتوای کپی عدم وجود سرقت ادبی یا محتوای کپی را بررسی نمایید.

چرا ترجمیک را برای تولید محتوای خود انتخاب کنیم؟

ترجمیک به عنوان بزرگترین پلتفرم خدمات زبانی، خدمت ویژه خود را همراه با تیم حرفه‌ای محتوای خود، تحت عنوان تولید استراتژی حرفه‌ای و تدوین محتوای متنی، صوتی و تصویری برای هر کسب‌و‌کاری ارائه می‌دهد تا منجربه فروش و برندسازی هرچه بهتر کسب‌و‌کارتان شود.

ناگفته نماند که شما می‌توانید هرچه سریع‌تر در جشنواره‌ی یلدای تعبیه شده ترجمیک شرکت کرده و از تخفیفات ویژه‌ی پکیج‌های محتوای آن بهره‌مند شوید. برای این منظور می‌توانید با پشتیبانی وب سایت ترجمیک تماس گرفته و یا به آدرس Tarjomic.com مراجعه نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو