چگونه مایکروویو را تمیز کنیم راهکار تمیز کردن داخل مایکروویو چیست؟

چگونه مایکروویو را تمیز کنیم راهکار تمیز کردن داخل مایکروویو چیست؟


منبع: مینویسم

170

1399/11/8

14:50


چگونه مایکروویو را تمیز کنیم راهکار تمیز کردن داخل مایکروویو چیست؟

چگونه مایکروویو را تمیز کنیم راهکار تمیز کردن داخل مایکروویو چیست؟

عملکرد سریع گرمایش مایکروویو می تواند باعث جوشیدن و پاشیدن مواد غذایی خیلی سریعتر از سایر روش های گرمایش شود. خوشبختانه، تمیز کردن مایکروویو به مواد شیمیایی خاص و عجیبی نیاز ندارد. اما چگونه مایکروویو را تمیز کنیم راهکار  تمیز کردن  داخل مایکروویو چیست؟ پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب را حتما بخوانید تا بتوانید پاسخ این سوالات را بیابید. چگونه اجاق گاز شیشه ای را تمیز کنیم؟

چگونه مایکروویو را تمیز کنیم 

تمیز کردن مایکروویو

در حالت ایده آل، شما باید مایکروویو را پس از هر بار استفاده از وجود هرگونه کثیفی چک کنید و بلافاصله آنها را تمیز کنید. در حقیقت، یک قانون اساسی خوب این است که هر بار که غذا تهیه می کنید مایکروویو را بررسی و تمیز کنید و میزهای آشپزخانه خود را تمیز کنید.فراموش نکنید که صفحه کنترل و دستگیره ها را با یک دستمال ضد عفونی کنید تا باکتری ها از بین بروند.

هنگامی که مواد غذایی داخل ماکروویو پاشید، هر بار که از آن استفاده می کنید کثیف می شود. تجمع زیاد غذا حتی می تواند بر نحوه کارایی مایکروویو تأثیر بگذارد.

برای تمیز کردن مایکروویو چه لوازمی نیاز دارید؟

  • برش های لیمو ، پرتقال یا آهک
  • سرکه سفید
  • جوش شیرین
  • مایع ظرفشویی از بین برنده چربی
  • اسفنج
  • کاسه یا فنجان شیشه ای مایکروویو
  • پارچه اسفنجی یا میکروفیبر
  • ماشین ظرفشویی

چگونه مایکروویو را تمیز کنیم راهکار تمیز کردن داخل مایکروویو چیست؟

چگونه مایکروویو را تمیز کنیم 

1.با محلول برش مرکبات بخار مواد غذایی را تمیز کنید

یک فنجان آب و چند برش لیمو، پرتقال یا آهک را درون کاسه شیشه ای مایکروویو یا یک فنجان بزرگ اضافه کنید. کاسه را در مایکروویو قرار داده و با قدرت زیاد حرارت دهید تا زمانی که مخلوط بجوشد و فضای داخلی فر با بخار پوشش داده شود.

فر را خاموش کنید و قبل از باز کردن در پنج دقیقه صبر کنید. کاسه را برداشته و داخل فر را با یک اسفنج یا پارچه میکروفیبر پاک کنید.

چگونه مایکروویو را تمیز کنیم 

2. فضای داخل ماکروویو را با بخار محلول سرکه تمیز کنید

یک فنجان آب و یک فنجان سرکه سفید را در کاسه مایکروویو قرار دهید. درون مایکروویو قرار داده و به آن حرارت دهید تا جایی که مخلوط بجوشد و در فضای داخلی مایکروویو بخار ایجاد کند.

مایکروویو را خاموش کرده و قبل از باز کردن درب پنج دقیقه صبر کنید. کاسه را برداشته و یک اسفنج را به محلول آغشته کنید. اسفنج را بچلانید تا بیشتر محلول خارج شود و از آن برای پاک کردن باقی مانده مایکروویو استفاده کنید.

چگونه مایکروویو را تمیز کنیم 

3.مقابله با مواد غذایی پخته شده

اگر عمل بخار دادن برای از بین بردن مواد غذایی پاشیده شده به دیواره ها و چربی های غذایی پخته شده کافی نیست، وقت آن است که از روش های دیگر و مقداری چربی زدا استفاده کنید.

با استفاده از بطری اسپری، مناطق کثیف را با سرکه سفید آغشته کنید. روی آن مقداری جوش شیرین خشک بپاشید. کف خواهد کرد! وقتی کف کرد، با استفاده از اسفنج مواد غذایی و لکه ها را پاک کنید.
یک اسفنج را به آب آغشته کرده و مقداری جوش شیرین بپاشید. از عمل ساینده جوش شیرین برای از لبن بردن مناطق کثیف استفاده کنید.
اسفنج را مرطوب کرده و از آن برای از بین بردن غذای گیر کرده استفاده کنید. با پاک کردن ناحیه با یک پارچه میکروفیبر مرطوب کار را به پایان برسانید تا باقی مانده آن پاک شود.

چگونه مایکروویو را تمیز کنیم 

چگونه خانه خود را ضدعفونی کنیم؟ (نکات خانه داری برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا)

4.درب مایکروویو را تمیز کنید

فضای داخلی درب مایکروویو باید با یکی از روش های بخار تمیز شود. با این حال، اگر تجمع چربی وجود دارد، یک فنجان آب داغ را با یک قاشق چای خوری مایع ظرفشویی مخلوط کنید. یک اسفنج را به محلول آغشته کنید و آن را بمالید تا فقط خیس شود. درب را پاک کنید و مرتباً اسفنج را بشویید. کار را با پاک کردن درب و پارچه ای که در آب تمیز آغشته شده است، تمیز کنید تا آبکشی شود.

برای تمیز کردن واشر لاستیکی دور در، اطمینان حاصل کنید که همه کثیفی های غذا از بین بروند، به اسفنج مرطوب با آب را با کمی جوش شیرین بپاشید. کار را با پاک کردن با یک پارچه مرطوب یا اسفنج تمیز به پایان برسانید.

برای تمیز کردن قسمت بیرونی درب و صفحه کنترل، یک محلول درست کنید از یک قسمت آب و یک قسمت سرکه سفید و آن را در یک بطری اسپری بریزید. از سمت خارج آن را پاک کنید و با پارچه ای از میکروفیبر تمیز کنید. برای لمس سریع در طول روز، از یک دستمال مرطوب ضد عفونی استفاده کنید. اجازه دهید سطح خشک شود و سپس براق شود.

چگونه مایکروویو را تمیز کنیم

چگونه مایکروویو را تمیز کنیم

5.بوی غذای سوخته را از بین ببرید

همه ما ذرت بو داده در مایکروویو را فراموش کرده ایم. بوی آن وحشتناک است و اغلب در مایکروویو باقی می ماند. برای از بین بردن بوی غذاهای پرادویه، باقی مانده کثیفی ها را تمیز کرده و یک کاسه جوش شیرین درون آن قرار دهید. در را ببندید و اجازه دهید جوش شیرین بماند تا زمانی که دوباره از مایکروویو استفاده کنید.

 

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو