اسلایم چیست؟ آیا اسلایم خطرناک است؟

اسلایم چیست؟ آیا اسلایم خطرناک است؟


منبع: مینویسم

533

1399/11/8

15:09


آیا اسلایم خطرناک است؟

اسلایم انواع مختلفی دارد اما همه آنها با خصوصیات ظاهری نرم، منعطف و دارای قابلیت شکل پذری بالای می باشند که مدت هاست طیف سنی مختلفی را به خود علاقه مند ساخته است. آیا اسلایم خطرناک است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت اگرچه اسلایم و بازی کردن با آن برای خیلی ها جذاب و هیجان انگیز است و همه ی کسانی که با اسلایم بازی کرده اند تجربه ی خوبی از آن دارند اما این ماده ی چسبناک و بامزه مضراتی هم دارد. در این نوشته شما را با خطرات اسلایم آشنا می کنیم.

محصولات اسلایم در سال گذشته به محبوبیت دست یافتند. به خاطر ظاهر فریبنده و بافت نرم لذت بخش آن به یکی از محبوب ترین اسباب بازی ها در میان کودکان تبدیل شده است. اما گزارشات جدید آشکار کرده اند که اسباب بازی های مبتنی بر اسلایم ممکن است بیشتر آسیب رسان باشند تا مفید که ناشی از سطوح بالای مواد شیمیایی مرتبط به تنشنج، اسهال و اختلال در باروری است.

البته نگران نباشید برای جلوگیری از خطرات بازی با اسلایم می توانید از نمونه های طبیعی و معتبر آن استفاده کنید و یا خودتان آن را در منزل تهیه کنید.

مطلب پیشنهادی: ساخت اسلایم در خانه به کمک چسب ضد آب و مایع لنز

اسلایم چیست؟ آیا بازی با اسلایم خطرناک است؟

اسلایم چیست؟ آیا اسلایم خطرناک است؟

در اینجا هر آن چیزی که باید در مورد اسلایم بدانید، آورده شده است.

اسلایم یک ماده ­ی چسبناک لزج است که با مخلوط کردن ترکیبی به نام بورات سدیم یا بوراکس، گوارگام، پلی وینیل الکل با آب به دست می آید. آن یک بافت ضخیم چسب مانند دارد و در رنگ های متنوعی ساخته می شود.

اسلایم از کجا آمده است؟ اصالتاً یک اسباب بازی تولید شده توسط خرده فروشان پیشرو ماتل است که اولین بار در سال 1976 پدید آمد و در ابتدا از آدامس گوار، یک محصول پودر شده ی استخراج شده از لوبیای گوار به دست آمد. از آن به بعد، تغییراتی در آن صورت گرفته است. برخی از انواع رنگی و پر زرق و برق آن با ویدیوهایی خیره کننده و اعتیادآور از بازی کردن با اسلایم به صورت آنلاین پربازدید شده اند.

چرا اسلایم خطرناک است؟ به والدین هشدار داده شده است که تعداد زیادی از اسباب بازی های مبتنی بر اسلایم کودکان می توانند حاوی بیش از 4 برابر از حدود ایمنی EU از ماده ی شیمیایی به نام بور باشد.

چگونه اسلایم را نرم کنیم؟ (به روش ساده با حرارت)

 آیا بازی با اسلایم خطرناک است؟

پس از انجام یک بررسی، توسط یک گروه محقق آنان دریافتند که 8 محصول از میان 11 محصول اسلایم خریداری شده، مقررات EU در مورد مقدار بور موجود در محصولات را نقض می کند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که در بعضی موارد اسلایم خطرناک است.

مطالعه بیشتر: ساخت اسلایم در خانه به کمک شامپو و خمیردندان

خطرات بازی با اسلایم چیست؟

در نتیجه، شرکت مصرف کننده به والدین توصیه می کند که “با احتیاط به اسلایم نزدیک شوند” و به آن ها اصرار کرده است تا نسبت به جایگزین های خانگی نیز محتاط باشند زیرا برخی از آن ها به نام بوراکس حاوی بور هستند که اغلب به عنوان یک محصول پاک کننده استفاده می شود و به سوختگی های جدی در کودکان مرتبط شده است.

آیا اسلایم خطرناک است؟ بر طبق تحقیق این گروه سطوح اضافی از بور ممکن است موجب بروز ناراحتی هایی در کودکان شود. در برخی موارد خطرات بازی با اسلایم شامل استفراغ، درد شکم، پوسته شدن دست ها و سوزش می باشد و کمیسیون اروپا هشدار داده است که سطوح بالای بور ممکن است تأثیر منفی بر باروری داشته باشد.

خطرات بازی با اسلایم چیست؟

نیکی ستاپفورد، مدیر تحقیق و انتشار در گروه تحقیق WHICH گفت “اگر کودکان مدرسه رو دارید، احتمالاً به خوبی از شوق دیوانه کننده ی اسلایم در زمین های بازی آگاه هستید. بچه ها عاشقش هستند. “والدینی که برای کودکانشان اسلایم می خرند، باید آسوده خاطر باشند که این اسباب بازی ها امن هستند بنابراین، شوک خواهند شد اگر متوجه شوند که سلامت کودکانشان با این اسلایم ها در معرض خطر است.”

باید تغییرات اساسی در سیستم ایمنی محصول حاصل شود.” تولیدکنندگان باید تولید محصولات ناامن را متوقف سازند و دولت و خرده فروشان باید وظیفه ی خود را در دور کردن خطرات شناسایی شده از قفسه ها و خانه های مردم به بهترین شکل انجام دهند.

کدام نوع اسلایم بیشترین آسیب را می رسانند؟

از میان محصولات آزمایش شده، بدترین اسباب بازی اسلایم به لحاظ سطوح بور در Toysmith Jupiter juice شناسایی شد که حاوی 1400 میلی گرم بر کیلوگرم بور است-4 برابر بیشتر از سطح مجاز 300 میلی گرم بر کیلوگرم.

در رتبه ی بعدی اسلایم CCINEE PINK FLUFFY قرار داشت که حاوی 1000 میلی گرم بر کیلوگرم بور بود و بعد از آن، Cosoro Dodolu Crystal Slime Magic با 980 میلی گرم بر کیلوگرم قرار داشت.

آیا خرید اسلایم توصیه می شود؟

هیچ کدام از 8 نوع اسلایمی که مورد بررسی قرار گرفتند معیارهای ایمنی EU را برآورده نمی کردند اما در آمازون موجود بودند، گرچه برخی از آن ها جمع اوری شدند اما برخی از آن ها همچنان برای خرید در آمریکا موجود هستند.

طبق اطلاعیه ای در آمازون “تمامی فروشندگان بازار باید از دستورالعمل های فروش ما پیروی کنند و با آن هایی که این کار را انجام ندهد، برخورد خواهد شد از جمله حذف بالقوه ی حسابشان“.

توصیه هایی برای خرید اسلایم

آیا جایگزین های امنی برای اسلایم وجود دارد؟

در حالی که دستور ساخت مبتنی بر بوراکس مرسوم باید اجتناب شوند، اسلایم های طبیعی نیز موجود می باشند که والدین می توانند برای کودکانشان تهیه کنند، اگرچه بافت آن بسیار متفاوت خواهد بود.

به عنوان مثال، وبلاگ والدین به نام Cool Mom Picks تعدادی از دستورهای ساخت مختلف را برای اسلایم های خانگی ایمن با استفاده از نشاسته ی ذرت، دانه های چیا و ژلاتین فهرست کرده است.

هر یک از آن ها، بافت و رنگ متمایزی دارد اما همگی از عاری از مواد شیمیایی سمی هستند و حتی برخی خوراکی می باشند.

هرچند بازی با اسلایم خطرناک است اما می توان از جایگزین هایی برای آن استفاده کرد. بنابراین برای جلوگیری از خطرات اسلایم بهتر است از نمونه های طبیعی و مارک های مطمئن خریداری شود. همچنین می توانید اسلایم را در خانه و خودتان تهیه کنید تا از سالم بودن آن مطمئن شوید.

اسلایم از چه ترکیبات شیمیایی تشکیل شده است؟

پایه اصلی اسلایم آب است زیرا 93 درصد اسلایم آب است و گوارگام، پلی وینیل الکل و بوراکس از دیگر مواد تشکیل دهنده اسلایم می باشد.

  • بوراکس: سدیم تترا بورات می باشد که در تولید مواد آرایشی و بهداشتی نقش مهمی دارد.
  • گوارگام: بخش از مواد تشکیل دهنده اسلایم گوارگام می باشد و برای غلیظ کردن د رانواع دسر ها و بستنی ها، لبنیات و … استفاده می کنند. که یک افزودنی خوراکی بوده و از آن در صنعت مواد غذایی و داروی و آرایشی استفاده می کنند. گوارگام یک فیبر خوراکی بوده که از لوبیا خوشه ای در هند به نام گیاه گوار گرفته می شود.
  • پلی وینیل الکل: یکی از پلیمرهای پر کاربرد در صنایع غذایی، پزشکی، بسته بندی، چسب میباشد. از دیگر کاربرد های پلی وینیل الکل می توان به تولید کیسه های پلاستیکی تجزیه پذیر، لنزهای چشمی، ساخت غضروف های تعویضی و تولید ماسک های لایه بردار صورت اشاره نمود.

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو