براساس مهلت در نظر گرفته شده و براساس آمار منتشره از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از ۲۸ آبان سال گذشته تا ۵ بهمن سال جاری در مجموع دو هزار و ۱۲۲ متقاضی برای دریافت مجوز در سامانه وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت نام کرده اند که از این تعداد برای ۱۵۶۹ درخواست ثبت شده است.

داده های اعلام شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان دهنده آن است که در مهلت پیش بینی شده برای اظهار دستگاههای ماینر نیز در مجموع ۴ هزار و ۶۵ درخواست ثبت شده است که از این تعداد هزار و ۵۳۶ درخواست کننده عوارض خود را پرداخت کرده اند و به این طریق مراحل خوداظهاری خود را تکمیل کرده اند و می توانند به صورت قانونی به استخراج بیت کوین بپردازند.   

براساس اعلام این وزارتخانه ثبت نام کنندگان تا ۵ بهمن مهلت داشتند تا نسبت به پرداخت و حقوق و عوارض دولتی، دریافت مجوز فعالیت از وزارت متبوع و یا اعلام فهرست مراکز دارای جواز تاسیس استخراج رمز ارز برای متقاضانی که قصد واگذاری دستگاه ها را دارند اقدام کنند  و این فرصت امکان تمدید نخواهد داشت. با این شرایط می توان گفت ۵ بهمن ماه پایان تعیین تکلیف ماینرها و بارگذاری مدارک توسط متقاضیان در سامانه بهین یاب محسوب می شود و درخواست کنندگانی که عوارض خود را پرداخت نکرده اند در همچنان بلاتکلیف خواهند ماند.

متن کامل این گزارش را با تیتر «صدور جواز رسمی برای 1536 دستگاه ماینر» در اقتصادنیوز بخوانید.