بولتون: استیضاح دوم ترامپ بی‌نتیجه می‌ماند

منبع: برترین ها

73

1399/11/8

16:27


جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق دولت دونالد ترامپ پیش بینی کرد دومین استیضاح ترامپ نیز در نهایت همچون استیضاح اولش به محکومیت او منجر نشود و ضررش برای آمریکا بیشتر از منفعتش باشد.

ایسنا: جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق دولت دونالد ترامپ پیش بینی کرد دومین استیضاح ترامپ نیز در نهایت همچون استیضاح اولش به محکومیت او منجر نشود و ضررش برای آمریکا بیشتر از منفعتش باشد.

به نقل از پایگاه خبری هیل، جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید در مطلبی در نشنال ریویو نوشت: "همچون استیضاح شماره یک، نسخه استیضاح سال ۲۰۲۱ دونالد ترامپ نیز با برنامه ریزی بد و اجرای ضعیف همراه شده و احتمالا دقیقا همان نتیجه استیضاح دور اول را رقم می زند: نتایجی ۱۸۰ درجه مغایر با اهدافی که حامیان استیضاح خواستارش هستند.

او خاطر نشان کرد: همچون استیضاح اول این استیضاح نیز با دورنمای محدود (اولی بر مبنای مساله اوکراین حالا بر مبنای هتک حرمت کنگره) همراه بوده و عمدتا بر مبنای گرایشات حزبی در مجلس نمایندگان با شتاب به اجرا در آمده است. هیچ یک از سناریوها مسیر درستی برای استیضاح نبودند؛ استیضاح هایی که ۵۰ درصدشان در تاریخ آمریکا در ۱۲ ماه گذشته رقم خورده اند.

بولتون هشدار داد اولین تبرئه ترامپ در سنا به جای اینکه باعث "بازداشتن و محدود کردن" این رئیس جمهور سابق شود منجر به "جسورتر شدن و تقویت شدن" او شد و او پیش بینی کرد که دومین تبرئه ترامپ همچنان که او وارد زندگی پساکاخ سفید خود می شود، همین مساله را در پی داشته باشد.

ترامپ در نخستین استیضاحش که بر مبنای شکایت یک افشاگر جامعه اطلاعاتی در ارتباط با یک گفتگوی تلفنی سال ۲۰۱۹ او با رئیس جمهور اوکراین صورت گرفت در سنا تبرئه شد و در طول استیضاح نخست، اکثریت جمهوریخواه سنا از فراخواندن شاهدان امتناع کردند. بولتون که هرگز در جریان استیضاح شهادت نداد و جزئیاتی از این اتفاق را در کتاب خاطرات منتشر شده اش در تابستان گذشته مطرح کرده، از جمله اصلی ترین شاهدانی بود که دموکراتها خواستار شهادت دادنش در جریان این استیضاح بودند.

بولتون که در سال ۲۰۱۹ کاخ سفید را ترک کرد، در مقاله اش گفت، معتقد نیست که دونالد ترامپ از بابت جرم تحریک به شورش بی گناه باشد اما هشدار داد که دومین تبرئه او می تواند باعث تبلیغ و اکسیژن بیشتر برای مردی شود که او سابقا "خطرناک" خواند.

بولتون نوشت: توجه چیزی است که ترامپ به خاطرش زندگی می کند. اگر دشمنان او واقعا می خواستند او را مجازات کنند اگر میخواستند وحشتناک ترین سرنوشت ممکن را به او تحمیل کنند، آنها به سادگی او را نادیده می گرفتند. آنها می توانستند به سازماندهی برنامه نادیده گرفتن اجتماعی ترامپ همانطور که برخی فرقه های مذهبی انجام می دهند بپردازند.

بولتون ادامه داد: همچنین محکوم شدن در سنا منجر به پایان دوران ترامپ نمی شود؛ به جایش این اتفاق سوخت بیشتری را به روایت وورلیتزر و "خنجر از پشتی" که ترامپ در حال ساختنش است، می ریزد. وی افزود: تعداد کافی از جمهوریخواهان سنا به این نتیجه خواهند رسید که مجلس آنها فاقد حوزه قدرت بوده و ترامپ دوباره با آزادی مانور خواهد داد. تبریک به همه کسانی که شرکت می کنند. بیایید انقدر زود دوباره آن کار را نکنیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو