نقش ماسک مو و کرم مو در سلامت و زیبایی مو

منبع: دلگرم

150

1399/11/8

21:18


نقش ماسک مو و کرم مو در سلامت و زیبایی مو

استفاده از محصولات مراقبت مو اصل و از برند معتبر کلید طلایی جوانی، درخشندگی، آبرسانی و جذابیت موهای شما خواهد بود. روتین مراقبتی که شامل ماسک مو و کرم مو باشد؛ به شما کمک می کند تا رطوبت، نشاط و سرزندگی موهای خود را دوباره احیا کنید. ما در این مقاله به بررسی نقش و عملکرد این دو محصول در سلامت و زیبایی مو پرداخته ایم و انتهای مقاله را با بیان تفاوت های آنها خاتمه خواهیم داد پس با ما همرا باشید.

ماسک مو چیست و نقش آن در سلامتی و زیبایی مو؟

نقش ماسک مو و کرم مو در سلامت و زیبایی مو

ماسک نوعی فرم غلیظ از کرم است که سطح بالایی از رطوبت را در مو ایجاد می کند. طرز استفاده از ماسک مو نسبت به نوع مو متفاوت است اما به طور کلی، همه ماسک ها باید به طور منظم هفته ای یک یا دو بار استفاده شوند. جدا از رطوبت دهی، برخی از آن ها دارای خواص ترمیم کنندگی، مغذی و محافظ رنگ برای موهای خیلی خشک هستند. موهای شما ممکن است دقیقاً مانند بدن خشک شوند و کسل و ضعیف به نظر برسند. در این راستا به بیان چند نمونه از ماسک های پر طرفدار پرداخته ایم:

ماسک مرطوب کننده مو

آنچه موهای ما بیشتر از هر چیزی به آن نیاز دارد رطوبت است. موهای بدون رطوبت ساییده می شوند، می ریزند، نشاط خود را از دست می دهند و به سرعت خشک می شوند. برای جلوگیری از این امر باید ماسک مرطوب کننده را برگزنید. این ماسک رطوبت موهای شما را تأمین می کند و نیاز آن را با وجود شرایط آب و هوایی روزانه برآورده می کند.

ماسک ترمیم کننده مو

شما می توانید موهای آسیب دیده خود را به سلامت و درخشش قبلی خود بازگردانید. با استفاده از ماسک ترمیمی ظاهر طبیعی موها بازسازی خواهد شد. همچنین موهای آسیب دیده ی شما را تغذیه کرده و به ترمیم نقاط آسیب دیده و شکسته شده می پردازد. افرادی که بیشتر از روش های حرارتی مانند سشوار و صاف کننده استفاده می کنند و یا علاقه ی زیادی به رنگ کردن و دکلوره ی موها خود دارند؛ می توانند موهای فرسوده و دچار موخوره شده ی خود را با ماسک مو کراتیه و ترمیم کننده تقویت نمایند.

ماسک تغذیه کننده مو

ماسک تغذیه کننده مو به عمق فولیکول های مو و پوست سر نفوذ کرده و به موهای آسیب دیده کمک می کند تا ظاهر قدیمی خود را بازیابند. به موهای شما لطافت و ابریشمی براق می دهد. کسانی که دائما موهای خود را رنگ می کنند قطعاً به ماسک های مغذی مو نیاز دارند. این به این دلیل است که مواد شیمیایی مورد استفاده رنگ مو را ضعیف می کند. با گذشت زمان موها نازک می شوند و شروع به شکستن می کنند. ماسک های مغذی با بازیابی رطوبت از دست رفته مو، از ضعیف شدن مو جلوگیری می کنند.

ماسک محافظ موهای رنگ شده

موهای رنگ شده در معرض مواد شیمیایی قرار می گیرند و روشنایی و نشاط آنها از بین می رود. برای ترمیم و شادابی دوباره ی آنها نیاز به ماسک محافظ کننده دارید. رنگ مو می تواند موهای شما را نفوذ پذیر کند. که از دست دادن رطوبت برای موهای شما را راحت تر خواهد کرد. به عبارت دیگر، هر بار که موهای خود را می شویید، بیشتر از حد معمول رطوبت از دست خواهد رفت و این باعث از بین رفتن ساختار رنگ مو می شود. برای اینکه رنگ روی موهای شما بیشتر بماند، باید موهای خود را مرطوب کنید. این نوع ماسک ها باعث درخشش و شادابی رنگ می شوند و همچنین از ساختار رنگ موهای شما پشتیبانی می کنند.

ماسک برای موهای خشک

خشکی مو دلایل زیادی دارد. پوست سر شما ممکن است خشک باشد و سبوم کافی تولید نکند. اگر موهای ما خشک باشد ، ریشه های مو به اندازه کافی تغذیه نمی شوند و ظاهری کسل ، بی روح و فرسوده پیدا می کنند. راه حل های زیادی برای نجات موهای شما از این وضعیت وجود دارد. با ماسکی که استفاده خواهید کرد، رطوبت مورد نیاز موهای شما تأمین خواهد شد و فرم نرمی خواهد گرفت.

نقش ماسک مو و کرم مو در سلامت و زیبایی مو

کرم مو چیست و در راستای زیبایی و سلامت مو چه کاری انجام می دهد؟


کرم مو انتهای مو را مرطوب می کند و خاصیت ارتجاعی و نرم کنندگی ایجاد می کند. بنابراین انتهای موهای شما در برابر شکستگی و موخوره مقاومت بالایی خواهد داشت. این کرم ها از مو در برابر تأثیرات خارجی محافظت می کنند و از آسیب رساندن عوامل محیطی به رشته های مو جلوگیری می کنند. یکی از مزایای آن تهویه است که کمک می کند تا شانه پذیری مو به راحتی انجام پذیرد.

از بزرگترین وظایف این کرم در سلامت و زیبایی مو می توان به نقش آن در پشتیبانی از رطوبت اشاره نمود؛ که تضمینی برای نرمی بافت های انتهایی مو است. هدف اصلی این محصول کاهش اصطکاک بین تارهای مو و ایجاد ساختار لطیف و نرم به مو است. که از آسیب دیدن رشته های مو بخصوص هنگام شانه زدن جلوگیری می کند. علاوه بر این سبب ایجاد الکتریسیته ساکن ناشی از خشکی مو نخواهد شد. اگر موهای خود را رنگ کرده اید، کرم های مو که باعث روشن و ماندگارتر شدن رنگ مو می شوند نیز در جلوگیری از شکستگی نقش موثری ایفا خواهند کرد.

روشی برای کسب نتیجه ی بهتر: یک ساعت قبل از حمام موهای خود را به کرم آغشته نمایید. و بعد از حمام نیز این کار را تکرار کنید.

تفاوت ماسک مو و کرم مو

ماسک ها فرم غلیظ تر از کرم مو هستند. عمده تفاوت بین این دو محصول در نیاز به آبکشی و شستشوی آنها پس از استفاده می باشد. ماسکها اغلب نیاز به آبکشی دارند و معمولا در حمام و پس از شستشوی مو ها استفاده می شوند. کرم خاصیت ترمیم کنندگی و مرطوب کنندگی بالایی داشته و به دلیل عدم آبکشی تاثر طولانی تری خواهد داشت. اثر ماسک فوری و سریع تر بوده و نرمی و لطافت را به همراه خواهد داشت.

سخن آخر

اعتبار برند و اصالت کالا از جمله دو ویژگی مهم است که در هنگام خرید هر محصولی باید مد نظر قرار داد. علی الخصوص محصولات مرتبط با پوست و مو که تاثیر به سزایی در زیبایی و جذابیت چهره خواهند داشت. انواع محصولات مراقبت از مو اعم از کرم مو، ماسک مو، روغن مو و ... در راستای حفظ سلامت مو دارای کاربرد ها و مزایای فراوانی است. فروشگاه اینترنتی زز زاگرس یکی از بزرگترین واردکنندگان محصولات بهداشتی و آرایشی اصل و اورجینال، زمینه را برای خرید آسان و بدون دغدغه برای مشتریان خود فراهم آورده است. تمامی کالاهای این شرکت اصل بوده و از برند های مشهور خارجی می باشند. کافیست به سایت اینترنتی www.zzzagros. Com مراجعه نمایید تا برای خرید کرم و ماسک مو با بهترین قیمت و سریع ترین زمان ممکن اقدام نمایید و کالای مورد نظر خود را درب منزل تحویل بگیرید.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو