راهکارهای کاربردی برای درمان جوش بینی در خانه

راهکارهای کاربردی برای درمان جوش بینی در خانه


منبع: آرگا

65

1399/11/8

23:07


درمان جوش هایی که روی بینی ایجاد می شوند کار بسیار ساده ای می باشد و شما می توانید با استفاده از چند ماده در دسترس این کار را به راحتی انجام بدهید. ماسک هایی که در ادامه برایتان معرفی می کنیم می تواند کاربرد بسیار برای شما داشته باشید و به راحتی بتوانید از شر جوش های مزاحم راحت شوید.

راهکارهای کاربردی برای درمان جوش بینی در خانه

اگر جوش های بسیاری روی صورت و خصوصا روی بینی شما وجود دارند می توانید از بهترین روش ها برای آن ها استفاده کنید تا به راحتی از شر آکنه ها و جوش ها رها شوید. در ادامه روش های درمان جوش بینی را برایتان بیان می کنیم.

روش های درمانی جوش بین

جوش بینی

جوش های روی بینی معمولا دردناک بوده و می تواند چهره شما را به کلی تغییر بدهد. همانطور که می دانید جوش های روی بینی به هیچ وجه دوست داشتنی نمی باشند و تحمل آن ها بسیار سخت می باشد ولی باید بدانید که از بین بردن آن ها و یا کندن آن ها می تواند عوارضی داشته باشد و جای آن ها برای همیشه روی صورت شما ماندگار شد.

دلایل  ایجاد جوش روی بینی

برخی از افراد نمی دانند که چگونه باید با جوش های روی صورتشان برخورد داشته باشند از این رو نمی توانند آن ها را از بین ببرند و باعث ازدیاد آن ها می شوند. بهتر است دلایلی که سبب ایجاد جوش های صورت می شوند را بدانید و سعی کنید با اصلاح این دلایل از این امر جلوگیری کنید. دلایل ایجاد جوش روی بینی عبارت است از :

  • تغذیه نا مناسب و ضعیف
  • آلودگی و نشستن صورت
  • تغییرات هورمونی خصوصا در دوران بلوغ
  • عدم رعایت بهداشت
  • عوامل ژنتیکی

درمان جوش بینی

درمان جوش بینی کار بسیار ساده ای می باشد و شما می توانید با استفاده از چند روش ساده و با استفاده از وسایل در دسترس به خوبی از پس این گونه جوش ها بر بیایید.  راه های مناسب درمان در منزل را برایتان بیان خواهیم کرد.

استفاده از بخار رزماری و بابونه

از بابونه و رزماری برای درمان جوش اطراف لب نیز استفاده می شود و شما می توانید برای این کار از یک حمام بخار کمک بگیرید. در واقع ترکیب این دو ماده باعث باز شدن منافذ پوست شما می شود و شما می توانید بعد از آن از دارو کمک بگیرید تا بتوانید به راحتی این جوش ها را درمان کنید. در نظر داشته باشید که قبل از این کار درمان دارویی شما عملکرد پایینی خواهد داشت زیرا منافذ پوست شما در اثر آلودگی هوا  بسته می باشد و دارو نمی تواند به خوبی عمل کند. همانطور که می دانید بابونه یکی از گیاهانی می باشد که برای درمان التهاب به کار می رود و رزماری یکی از گیاهانی می باشد که برای درمان عفونت کاربرد بسیار زیادی دارد.

درمان جوش با استفاده از بابونه

طرز استفاده از بخور رزماری و بابونه

  • یک لیتر آب را به همراه دو قاشق غذا خوری رزماری و دو قاشق غذا خوری بابونه را درون قابلمه ای بریزید و آن ها را روی اجاق قرار بدهید و شعله گاز را روی کم ترین حالت قرار بدهید.
  • بعد از ۵ دقیقه یک حله روی سر خود قرار بدهید و از بخور آن استفاده کنید.
  • می توانید ۳ الی ۵ دقیقه از این بخور استفاده کنید.
  • این روش کمی خطرناک می باشد و باید مراقب خود باشید تا صورتتان نسوزد.

جوش شیرین و روغن نارگیل

جوش شیرین دارای خاصیت بسیار زیادی می باشد و شما می توانید با استفاده از این ماده به همراه کمی روغن نارگیل جوش های خود را درمان کنید. بهتر است از این روش بعد از بخار رزماری و بابونه استفاده کنید تا عملکرد آن را بالا ببرید. روغن نارگیل می تواند صورت شما را تغذیه کند و با رطوبت رسانی به پوست به درمان جوش هایتان بپردازد.

روغن نارگیل و جوش شیرید برای درمان جوش کاربرد بسیاری دارد.

طرز استفاده

  • یک قاشق چای خوری جوش شیرین را به همراه یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل با هم مخلوط کنید.
  • این دو ماده باید خمیری شکل شوند.
  • این ماده خمیری که ترکیبی از روغن نارگیل و جوش شیرین می باشد را روی جوش های صورت خود ماساژ بدهید.
  • بعد از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه می توانید صورت خود را با آب سرد بشویید.

نکته :  استفاده از این روش برای کل صورت امکان پذیر می باشد و مانعی برای این کار وجود ندارد.

جوش شیرین و لیمو

ترکیب جوش شیرین و لیمو می تواند یکی از بهترین لایه بردار ها برای صورت شما باشد. می توانید از این ماسک برای درمان سریع جوش صورت نیز استفاده کنید و نتیجه بسیار خوب آن را بعد از دو هفته مشاهده کنید. برای استفاده از این روش کافی است مقداری آب لیمو تازه را درون مقداری جوش شیرین بریزید و این مواد را به خوبی با یک دیگر ترکیب کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد. این ماده خمیری را روی جوش های بینی خود قرار بدهید و بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه می توانید صورت خود را بشویید.

درمان جوش بینی

آلوئه ورا به همراه روغن درخت چای

یکی دیگر از روش هایی که برای درمان جوش بینی و درمان جوش روی گونه ها استفاده می شود بهره گیری از روغن درخت چای و آلوئه ورا می باشد. آلوئه ورا یکی از گیاهان بسیار کاربردی می باشد که در بسیاری از محصولات آبرسان و مرطوب کننده از آن ها استفاده شده است. در واقع این گیاه می تواند رطوبت پوست شما را حفظ کند و روغن درخت چای نیز می تواند باکتری هایی که موجب ایجاد جوش روی بینی شده اند را نابود کند.

طرز استفاده

  • سه قاشق غذا خوری ژله آلوئه ورا تازه را تهیه کنید و آن را به همراه ۶ قطره از روغن درخت چای با یک دیگر ترکیب کنید.
  • این ترکیب را به آرامی روی پوست خود ماساژ بدهید و بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صورتتان را بشویید.
  • توجه داشته باشید که نباید این ماده با چشم هایتان برخوردی داشته باشد.

نکته : برخی از افراد به ژل آلوئه ورا و روغن درخت چای حساسیت دارند که این روش برای آن ها پیشنهاد نمی شود و اگر نمی دانید که به آن ها حساسیت دارید یا خیر بهتر است قبل از استفاده مقدار کمی از این ترکیب را روی بخش از پوست دست خود امتحان کنید و در صورت مشاهده حساسیت پوست از مصرف این دو ماده خود داری کنید.

آلوئه ورا و روغن درخت چای

ماسک زغال و خاک رس

بسیاری از جوش هایی که روی صورت شما ایجاد می شود در اثر وجود آلاینده ها می باشد و اگر دوست دارید آن ها را از روی صورت خود حذف کنید بهتر است از این ماسک استفاده کنید. در واقع این ماسک درمانی برای جوش بینی نیز به حساب می آید زیرا خاک رس می تواند مواد معدنی سموم روی پوست را جذب کند و زغال هم یکی از پاک کننده های بسیار قوی می باشد و می تواند به عنوان لایه بردار هم عمل کند و زیبایی و طراوت را به پوست شما هدیه بدهد.

طرز استفاده

  • برای استفاده از این ماسک می توانید یک قاشق غذا خوری از خاک رس را با حدود ۵ گرم زغال آرایشی را با یک دیگر مخلوط کنید که برای کامل مخلوط شدن آن ها به حدود ۳ قاشق غذا خوری آب نیاز دارید.
  • مخلوط این سه ماده نباید زیرا خشک و یا زیاد آبکی باشد. این ماسک باید طوری باشد که روی پوست شما به راحتی کشیده شود.
  • زمانی که این ماسک روی بینی شما خشک شد می توانید آن را با آب سرد بشویید.

نکته : در نظر داشته باشید که برای ترکیب این سه ماده باید از ظرف های شیشه ای و یا چوبی استفاده کنید زیرا ذغال می تواند با ظرف های پلاستیکی و فلزی واکنش بدهد و خاصیت ماسک از بین می رود.

درمان جوش بینی

استفاده از سفیده تخم مرغ

این روش به کلی با روش های دیگر از بین بردن آکنه متفاوت می باشد و در این روش علاوه بر سفیده تخم مرغ نیازمند چند عدد دستمال کاغذی نیز هستید. در نظر داشته باشید که این روش می تواند یکی از روش های بسیار خوب برای از بین بردن آکنه بینی باشد و بعد از این روش شما می توانید نتیجه بسیار خوبی از آن را دریافت کنید.

طرز استفاده

  • سفیده تخم مرغی را از زرده آن جدا کنید.
  • مقداری از آن را روی بینی خود بمالید و یک عدد دستمال کاغذی روی آن بگذارید و جازه بدهید خشک شود.
  • بعد از خشک شدن لایه دستمال کاغذی مقدار دیگری از سفیده تخم مرغ را روی آن بمالید و روی آن یک عدد دستمال کاغذی قرار بدهید.
  • این کار را برای بار سوم نیز تکرار کنید.
  • زمانی که سومین لایه از دستمال کاغذی خشک شد می توانید این لایه ها را از روی پوست خود جدا کنید و صورتتان را با آب سرد بشویید.
  • برای نتیجه گیری باید این کار را دوبار در هفته به مدت دو ماه تکرار کنید تا بتوانید علاوه بر جوش های چرکی جوش های سر سیاه بینی خود را از بین ببرید.

درمان جوش بینی

استفاده از چای سبز

برگ چای سبز خواص بی نظیری دارد و برای از بین بردن جوش ها بسیار مناسب می باشد. در واقع چای سبز می تواند با از بین بردن باکتری ها آکنه های شما را درمان کرده و شما را از شر آن ها رهایی بخشد.

طرز استفاده

  • مقداری از برگ چای سبز را خرد کنید و آن را با آب مخلوط کنید.
  • این ماده باید شبیه به خمیر شود.
  • این خمیر را برای ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی بینی خود ماساژ بدهید و بینی خود را با آب ولرم بشویید.
  • از این روش می توانید سه بار در هفته استفاده کنید.

عسل و دارچین

یکی دیگر از روش هایی که می توانید برای درمان جوش بینی از آن استفاده کنید ترکیب عسل و دارچین می باشد. این ترکیب خاصیت بسیار زیادی دارد و شما می توانید به راحتی از آن استفاده کنید.

طرز استفاده

  • مقداری عسل را با دارچین مخلوط کنید.
  • این ترکیب باید حالت خمیری به خود بگیرد.
  • این خمیر را روی بینی خود قرار بدهید و اجازه بدهید خشک شود.
  • بعد از این که خمیر خشک شد می توانید آن را با آب ولرم بشویید.
  • شما می توانید از این روش ۳ الی ۴ بار در هفته استفاده کنید.

عسل و دارچین ترکیبی موثر برای از بین بردن جوش ها

عسل

عسل به تنهایی نیز خاصیت بسیار بالایی دارد و امروزه در طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری ها از آن استفاده می کنند. البته برای این کار باید عسل طبیعی و خام پیدا کنید زیرا برخی از عسل ها غیر طبیعی بوده و می تواند آسیب هایی را برای بدن شما به همراه داشته باشد. برای استفاده از عسل کافی است ده دقیقه از روز مقداری عسل را روی بینی خود بمالید و آن را با آب سرد بشویید. این کار را می توانید ۵ بار در هفته انجام بدهید تا نتیجه آن را ببینید.

نکته : ممکن است به برخی از مواد گفته شده حساسیت داشته باشید بنابراین بهتر است از روش های دیگر برای درمان جوش بینی خود استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو