طرز تهیه کوکو بادمجان پنیری

طرز تهیه کوکو بادمجان پنیری خوشمزه و مجلسی کوکو بادمجون با پنیر پیتزا

کوکو بادمجان پنیری یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده ایرانی است که با دستورها و مواد متنوعی تهیه می شود. کوکوی بادمجان یکی از غذای فوری و خوشمزه است که همانطور که اشاره شدبا دستورها و مواد متنوعی تهیه می شود، در این دستور این غذای خوشمزه را به همراه پنیز پیتزا درست می کنیم که طعمی بسیار خاص و خوشمزه به این کوکو می دهد. توصیه می کنیم اگر به غذاهایی که با بادمجان درست می شوند علاقمند هستید، حتما این کوکوی خوشمزه و جدید را درست کنید. اگر با طعم دودی بادمجان مشکل دارید، حتما بادمجان ها را درون فر کباب کنید تا بدون بو و طعم دودی باشند، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان۲ عدد بزرگ
سیب زمینی۲ عدد بزرگ
پنیر پیتزا½ لیوان
پیاز۱ عدد بزرگ
تخم مرغ۱ یا ۲ عدد
آرد سوخاری ریز۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی
پاپریکا۱ قاشق چایخوری

دستور پخت کوکو بادمجان پنیری

مرحله اول

برای تهیه کوکوی بادمجان پنیری ابتدا سیب زمینی ها را با اسکاج تمیز می کنیم و آبکش می کنیم و داخل قابلمه ای قرار می دهیم و تا سطح روی آن ها آب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا آبپز شوند.

مرحله دوم

بعد بادمجان ها را می شوییم و روی شعله بزرگ با حرارت زیاد قرار می دهیم تا به مرور زمان یک طرف آن کبابی شود و بعد آن ها را جابه جا می کنیم تا طرف دیگرش نیز کباب شود.صبر می کنیم تا کمی از حرارت بیفتند و خنک شوند.

مرحله سوم

در این مرحله پوست روی آن ها را می گیریم و روی تخته آشپزخانه با چاقو تیز ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم.چنگال را داخل سیب زمینی ها می کنیم تا متوجه بشویم که آبپز شده اند یا به زمان بیشتری برای پخت نیاز دارند.

مرحله چهارم

اگر پخته بودند از داخل قابلمه بیرون می آوریم و در کاسه ای قرار می دهیم و روی آن ها آب سرد می ریزیم و صبر می کنیم تا خنک شوند. در ادامه پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و رنده متوسط می کنیم.

مرحله پنجم

سپس آب آن را تا جای ممکن می گیریم و در کاسه ای بزرگ می ریزیم. در ادامه پوست روی سیب زمینی ها را می گیریم و رنده ریز می کنیم و به کاسه محتوی پیاز اضافه می کنیم.(می توانید سیب زمینی ها را خام نیز رنده کنید)

مرحله ششم

در این مرحله تخم مرغ را داخل پیاله ای می شکنیم و در صورت سالم بودن به مواد اضافه می کنیم و ادویه ها که شامل پاپریکا،زردچوبه،فلفل،پودر سیر و نمک است و پنیر پیتزا(می توانید حذف کنید) را اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

سپس همگی مواد را با قاشق خوب زیر و رو می کنیم تا مزه دار و مخلوط شوند.می توانید از سویا یا گوشت و یا فلفل دلمه ای رنده شده و انواع سبزیهای معطر مانند جعفری نیز براساس ذائقتان داخل این کوکو استفاده کنید.

مرحله هشتم

پس از اینکه مایه کوکو آماده شد آرد سفید یا آرد سوخاری ریز را کم کم اضافه می کنیم و مایه را مخلوط می کنیم اگر مایه کوکو رقیق نبود نیاز نیست حتما ۲ قاشق غذاخوری را اضافه کنید کم تر هم مشکلی ندارد

مرحله نهم

فقط مهم این است که مایه در حدی منسجم باشد که بتوانیم با دست یا قالب به آن شکل بدهیم.تابه ای را روی حرارت کم قرار می دهیم و روغن سرخ کردنی داخل آن می ریزیم و تامل می کنیم تا داغ شود.

مرحله دهم

سپس کوکوها را یا قالب می زنیم و یا با کمک کف دست ها به آن ها فرم می دهیم و داخل روغن داغ می گذاریم.خیلی کم حرارت را بیشتر می کنیم تا مغز پخت و سرخ شوند.بعد کوکوها را با کفگیر بر می گردانیم تا طرف دیگرشان نیز سرخ شود.

مرحله یازدهم

کوکو بادمجان پنیری ها که سرخ شدن در بشقابی دستمال قرار می دهیم و کوکو ها را روی آن قرار می دهیم تا روغن اضافه آن ها را جذب کند.کوکوها را در بشقابی قرار می دهیم و با سس مورد نظرتان نوش جان کنید.