طرز تهیه کوکو سیب زمینی با نان باگت

کوکو سیب زمینی لقمه ای رولت سیب زمینی با نان باگت انواع غذا با نان باگت

کوکو سیب زمینی با نان باگت یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده ایرانی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. این غذای خوشمزه با نان کوکو سیب زمینی لقمه ای هم شناخته می شود و به همین دلیل علاوه بر اینکه می توانیم آنرا به عنوان یک وعده کامل برای شام یا ناهار سرو کنیم، می توانیم از این غذای خوشمزه به عنوان صبحانه، عصرانه یا میان وعده نیز استفاده کنیم. یکی دیگر از استفاده هایی که از کوکو سیب زمینی لقمه ای می توانیم انجام دهیم این است که این غذای خوشمزه را به عنوان پیش غذا در مهمانی یا مجالس خود استفاده کنیم، برای مشاهده این آموزش آشپزی ایرانی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
نان باگت۲ تا ۳ عدد
سیب زمینی۲ عدد بزرگ
کره۲۰ گرم
جعفری۱دسته کوچک
تخم مرغ۲ تا ۳ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی
پودر سیر و پاپریکابه مقدار کافی

دستور پخت کوکو سیب زمینی لقمه ای

مرحله اول

برای تهیه کوکو سیب زمینی مجلسی با نان باگت ابتدا سیب زمینی ها را به همراه ۲ پیمانه آب و کمی نمک داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا سیب زمینی ها آبپز شوند.

مرحله دوم

در این مرحله سیب زمینی های پخته شده را زیر آب سرد قرار می دهیم، سپس پوستشان را به آرامی جدا می کنیم. در ادامه سیب زمینی ها را با رنده ریز رنده می کنیم و داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله جعفری را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم، سپس کره را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر و پاپریکا به کاسه اضافه می کنیم، سپس مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا با هم کاملا یکدست شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله تخم مرغ ها را داخل یک کاسه مناسب می شکنیم و با چنگال به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در ادامه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه حاوی تخم مرغ اضافه کرده و با هم ترکیب می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله نان باگت را به صورت تکه های ۲ سانتی متری برش می زنیم و خمیر وسط آنرا به طور کامل خالی می کنیم. تکه های نان باگت را بعد از آماده کردن درون یک پلاستیک قرار می دهیم تا خشک نشوند.

مرحله ششم

در این مرحله تکه های نان باگت را یک به یک از داخل پلاستیک خارج می کنیم و وسط شان را با مایه کوکو سیب زمینی پر می کنیم و به تریبت درون یک سینی می چینیم، سپس روی سینی پلاستیک پهن می کنیم تا نان ها خشک نشوند.

مرحله هفتم

پس از اینکه تمام نان های باگت را اماده کردیمف یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم. در ادامه نان های باگت را درون کاسه حاوی تخم مرغ می غلطانیم تا به طور کامل با تخم مرغ کاور شوند.

مرحله هشتم

در این مرحله نان های باگت را به آرامی درون روغن داغ قرار می دهیم و اجازه می دهیم کوکوها سرخ شوند. پس از اینکه یک سمت کوکوها کاملا سرخ شد و رنگش طلایی شد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود.

مرحله نهم

پس از اینکه کوکوها سرخ شدند، نیاز نیست آنها روی دستمال حوله ای قرار دهیم چون با تخم کاور شده اند روغن جذب نمی کنند. در پایان کوکوها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و با سس مورد علاقه خود سرو می کنیم.