دیدنی های سیاهکل و آشنایی با جاذبه های بکر و باصفای این منطقه

دیدنی های سیاهکل و آشنایی با جاذبه های بکر و باصفای این منطقه


منبع: آرگا

135

1399/11/9

10:02


دیدنی های سیاخکل از جذابیت های ویژه ای برخوردار هستند این منطقه گردشگری که در استان زیبا و باصفای گیلان واقع شده است یکی از مناطق قدیمی و بکر است و امروزه با وجود جاذبه هایی همچون کاروانسرای قدیمی و آبشارهای مرتفع خود در میان گردشگران شناخته می شود و شما علاقه مندان نیز می توانید تجربه سفر به آن را داشته باشید.

دیدنی های سیاهکل و آشنایی با جاذبه های بکر و باصفای این منطقه

سیاهکل منطقه ای گردشگری با جاذبه های بی شمار است این قطب گردشگری در استان گیلان واقع شده است و به دلیل جذابیت های توریستی و گردشگری خود از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و هر ساله نیز گردشگران زیادی از جاذبه های بکر و باصفای آن بازدید می کنند. همانطور که می دانید استان گیلان یکی از مهم ترین نقاط گردشگری است و به دلیل طبیعت سرسبز و بکر خود از سوی گردشگران زیادی مورد توجه است وجود آب و هوای مناسب در اینگونه مناطق و تلفیقی از جاذبه های تاریخی و طبیعی موجب می شود تا علاقه مندان بسیار زیادی از آن ها بازدید کنند. منطقه سیاهکل نیز یکی از مناطق قدیمی و تاریخی در این استان و از دیدنی های زیادی برخوردار می باشد منطقه ای که دارای ارتفاعات سرسبز است و به دلیل وجود آب های فراوان سرسبز و تماشایی است. جنگل های را که در این مناطق واقع شده است از مهم ترین مناطق جنگلی ایران به شمار می آیند در زمستان ها نیز با بارش برف ها می توانید مناظر دیدنی تری از این مناطق را مشاهده کنید.

دیدنی های سیاهکل را بشناسید:

سیاهکل یکی از مناطق قدیمی و تاریخی در استان گیلان است این منطقه به دلیل اینکه دارای نامگذاری محلی است از مناطق قدیمی به شمار می آید و با وجود جذابیت های خود از سوی گردشگران زیادی مورد توجه قرار می گیرد.

 

آبشار لونک:

یکی از بهترین جاذبه های تفریحی که در نزدیکی این شهر واقع شده است آبشار لونک می باشد که از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار می باشد. این آبشار در حدود  ۲۵ کیلومتری این شهر قرار دارد و اگر قصد سفر به استان مازندران را دارید پیشنهاد می کنیم حتما به تماشا این آبشار فوق العاده بروید. آبشار دیدنی لونک یکی از چندین آبشار موجود در نزدیکی این شهر است که می توانید از آن بازدید کنید. ناگفته نماند این آبشار در فصل بهار و تابستان یکی از پرآب ترین منطقه می باشد و اگر در تابستان به آن سفر کنید بعید است که از سفر خود در این منطقه لذت نبرید. در اطراف این این آبشار جنگلی زیبا وجود دارد که دارای درختان سر به فلک کشیده از جمله راش، توسکا، ممرز و… می باشد و می تواند شما را مجذوب خود نماید.

آبشار سیاهکل

کاروانسرای تی تی:

یکی دیگر از دیدنی های سیاهکل این کاروانسرای قدیمی می باشد که در حدود ۴ کیلومتری و نزدیک این شهر واقع شده است. این کاروانسرا قدیمی در محل گذر بین دو شهر دیلمان و لاهیجان واقع شده بود که اکنون یک محل قدیمی می باشد و جاده این دو شهر در مکان دیگری قرار دارد. اگر قصد سفر به استان مازندران و بازدید از مکان های دیدنی این استان را دارید کاروانسرای تی تی یکی از بهترین جاذبه ها در این استان است که علاوه بر چشم انداز زیبا دارای قدمت بسیار قدیمی نیز می باشد. قدمت این جاذبه ی زیبا به دوره صفویه باز می گزدد و برای مردم این شهر به عنوان یک نماد بزرگ شناخته می شود. همچنین سال های زیادی ست که این کاروانسرا در فهرست آثار ملی به عنوان یک جاذبه فوق العاده به ثبت رسیده است.

طبیعت سیاهکل

پارک پاشوران:

اگر به شهر سیاهکل سفر کرده اید و می خواهید یک روز تفریحی عالی را در این شهر سپری نمایید پارک پاشوران یکی از بهترین گزینه ها در طول سفر می باشد که می توانید در آن به تفریح بپردازید. این پارک زیبا درون خود یک استخر بزرگ را جای داده است که می توانید از امکانات آن استفاده کنید. در این استخر بزرگ شما می توانید به قایق رانی بپردازید. همچنین این پارک دارای تمامی امکانات رفاهی می باشد و همه روزه برای بازدید عموم آزاد می باشد. پاشوران یک پارک فوق العاده است که در داخل این شهر واقع شده است و بعید است مسافری به این شهر سفر کند و از این پارک زیبا دیدن نکند. در این مکان می توانید علاوه بر قایق رانی در استخر آن از مجسمه‌های بز کوهی، شیرسنگی و … که در این پارک واقع شده اند بازدید به عمل آورید.

جاذبه های سیاهکل

خانه عضدی:

این خانه نیز یکی دیگر از دیدنی های سیاهکل می باشد که اهمیت ویژه تاریخی دارد و سالانه بیش از ده هزار نفر از آن بازدید می کنند. این خانه قدیمی دارای دو طبقه می باشد و زیربنای آن حدود ۲۱۲ مترمربع می باشد. قدمت این خانه قدیمی به دوران قاجار باز می گردد و برای مردم این شهر به عنوان یک نماد بزرگ شناخته می شود. اگر قصد سفر و بازدید از مکان های تاریخی آن را دارید خانه عضدی یکی از بهترین گزینه ها برای تماشا می باشد. این خانه در سال ۱۳۸۴ به عنوان یک مکان دیدنی مهم در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

دیدنی های سیاهکل

جاذبه های مهم سیاهکل که در این بخش با آن ها آشنا شدید از تنوع و زیبایی های بیش از حدی برای گردشگران برخوردار می باشند و هر ساله از نقاط مختلف دنیا گردشگران زیادی به خود جذب می کنند. این منطقه تفریحی و گردشگری از زیباترین مکان های دیدنی استان گیلان است که می توانید با آن آشنا شوید و اطلاعات گردشگری و تفریحی زیادی درباره آن کسب کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو