اعلام اعطای 10.5 میلیارد تسهیلات به تاسیسات گردشگری همدان

منبع: همگردی

69

1399/11/9

12:01


ایسنا/ براساس سخنان معاون گردشگری استان همدان، اعطای 10.5 میلیارد تسهیلات به تاسیسات گردشگری همدان صورت گرفت.

داستان چیست؟

علی خاکسار ادامه داد: این تسهیلات طی دو مرحله در قالب بسته حمایتی توسط ستاد ملی کرونا برای جبران خسارت های تأسیسات گردشگری ابلاغ و 137 پرونده تکمیل باارزش ریالی یاد شده به بانک ارسال شد.

وی اضافه کرد: این تسهیلات شامل راهنمایان گردشگری، دفاتر و شرکت های خدمات مسافرتی، هتل ها، هتل آپارتمان ها، سفره خانه های سنتی، اقامتگاه های بوم گردی و مؤسسات آموزشی هستند.

خاکسار با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچگونه ممنوعیتی برای اقامت در هتل ها، هتل آپارتمان ها و اقامتگاه های بومگردی وجود ندارد، گفت: با توجه به اینکه سفر و گردشگری در کشور و به تبع آن در همدان فصلی است، سال های گذشته نیز در مقاطع مختلف سال نوسان داشته است.

وی یادآور شد: معمولاً در همدان فصل تابستان و تعطیلات چند روزه پیک سفر محسوب می شود و دیگر مواقع سال گردشگری رونق نداشته است و امسال با توجه به همه گیری بیماری کرونا و محدودیت ها با کاهش بیشتری مواجه بودیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان بیان کرد: میانگین سطح اشغال هتل ها بین 10 تا 15 درصد بود و اگر میانگین سطح اشغال سال های گذشته را 60 درصد حساب کنیم، امسال حداقل 75 درصد کاهش مسافر داشته اند.

وی با بیان اینکه تأسیسات گردشگری آمادگی استقبال مسافران نوروزی را دارند، گفت: در فرصت باقیمانده تا نوروز جلساتی خواهیم داشت، اما همه چیز به ستاد کرونا بستگی دارد و اگر ستاد ملی و استاتی اجازه پذیرش مسافر و تردد خودروها را بدهند پیش بینی می کنیم امسال نوروز پررونقی داشته باشیم.

اعلام اعطای ۱۰.۵ میلیارد تسهیلات به تاسیسات گردشگری همدان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو