روش شستن لباس مجلسی پولک دار در خانه با دست یا ماشین لباسشویی!

روش شستن لباس مجلسی پولک دار در خانه با دست یا ماشین لباسشویی!


منبع: مینویسم

325

1399/11/9

14:15


روش شستن لباس مجلسی پولک دار در خانه با دست یا ماشین لباسشویی!

روش شستن لباس مجلسی پولک دار در خانه با دست یا ماشین لباسشویی!

شستن لباس مجلسی می تواند چالش برانگیز باشد. لباس هایی که دارای تزئینات خاص و پولک دار هستند را چگونه باید شست؟ نحوه مراقبتو شستشوی پارچه های پولک دوزی بستگی به نوع پارچه زیر پولک ها، نحوه اتصال پولک ها و نحوه ساخت لباس دارد. از این رو در این مطلب روش شستن لباس مجلسی پولک دار در خانه با دست یا  ماشین لباسشویی! را بخوانید و لباس های مجلسی و پولک دوزی شده خود را در خانه به راحتی بشویید.

شستن لباس مجلسی پولک دار را با دست یا ماشین لباسشویی در خانه انجام دهید

نحوه شستن لباس مجلسی پولک دار
مواد شویندهملایم
دمای آبسرد
نوع چرخش ملایم
چرخه خشک کردنفقط با هوا خشک شود
ترفند خاصبهتر است با دست شسته شود
تنظیمات اتواتو نکنید

 

آنچه برای شستشوی لباس مجلسی پولک دار نیاز دارید

  • شوینده ملایم
  • آب خنک
  • مایع ظرفشویی
  • گوش پاک کن
  • دستمال توالت
  • سینک ظرفشویی یا وان بزرگ
  • ماشین لباسشویی
  • کیف لباس زیر توری
  • قفسه خشک کن
  • بخارشو لباس (اختیاری)

روش شستن لباس مجلسی پولک دار در خانه

اول از همه چیز، همیشه برچسب لباس را بررسی کنید تا ببینید تولید کننده چه توصیه ای به شما دارد. برخی از لباسهای پولکی قابل شستشو با دست یا ماشین هستند. حتی اگر در انجام لباسشویی باتجربه هستید ، برچسب را باور کنید.

در حالی که با شستشوی ملایم اکثر پولک های لباس آسیب نخواهند دید، پارچه پایه لباس شما می تواند با شستشو خراب شود. به عنوان مثال، یک کت پولک دار دارای رابط هایی است که به آن ساختار می بخشد و اگر خیس شوند، ژاکت شکل خود را از دست می دهد.

این موضوع به اینکه پولک ها با نخ یا چسب وصل شده باشند هم بستگی دارد. برخی از چسب ها در محلول های خشک شویی ذوب می شوند. یک خشکشویی حرفه ای می داند که چگونه لباس را به درستی تمیز کند.

روش شستن لباس مجلسی پولک دار در خانه

1. لکه ها را تمیز کنید

به جای شستشو، ابتدا لکه های روی لباس را تمیز کنید.یک قاشق چای خوری مایع ظرفشویی را با یک فنجان آب خنک مخلوط کنید. خوب محلول را هم بزنید و از یک پنبه آغشته به محلول برای از بین بردن لکه ها استفاده کنید. بین پولک ها کار کنید تا به پارچه پایه و همچنین هر لکه ای روی سطح پولک ها برسید.

با کم رنگ شدن لکه ها، محل را با یک پارچه سفید یا حوله کاغذی پاک کنید. وقتی لکه از بین رفت، با پارچه ای که در آب ساده آغشته شده است، محل را پاک کنید تا باقیمانده صابون پاک شود. با پاک کردن با یک پارچه سفید خشک کار را تمام کنید و اجازه دهید تا لباس در هوا خشک شود.

لکه ها را تمیز کنید

اگر لکه روغنی است، ممکن است لازم باشد از یک حلال تمیز کننده خشک استفاده کنید. دستورالعمل های محصول را با دقت دنبال کنید و از حداقل محلول تمیز کننده استفاده کنید.

2. طراوت دهی لباس

برای طراوت دادن به یک لباس پولک دار، از اسپری خوشبو کننده پارچه فقط در قسمت داخلی لباس استفاده کنید. هرگز نواحی پولک دار را اسپری نکنید زیرا اسپری می تواند پولک ها را خراب کند.

طراوت دهی لباس

آموزش طرز شستن لباس های بافتنی با دست و ماشین لباسشویی + عکس

3. لباسهای مجلسی پولک دار را با دست بشویید

شستن لباس پولک دار با دست لطیف ترین روش برای تمیز کردن پیراهن، ژاکت، بالش یا پتو پولک دوزی است. تمام دکمه یا زیپ ها را ببندید و لباس را از داخل برگردانید. یک سینک ظرفشویی را با آب خنک و یک قاشق چای خوری ماده شوینده ملایم که برای شستشو دست طراحی شده پر کنید.
لباس را کاملاً درون آب قرار دهید و آن را آرام چنگ بزنید. زیاد چنگ نزنید و لباس را محکم نپیچید. تحریک بیش از حد می تواند پولک ها را خم یا شکسته کند.
اجازه دهید حداقل پنج دقیقه لباس خیس بخورد. آب صابون را تخلیه کرده و حوضه را با آب تمیز دوباره پر کنید. آب را به آرامی فشرده کنید.

لباسهای مجلسی پولک دار را با دست بشویید

4. شستشوی لباس مجلسی با ماشین لباسشویی

چرخه آرام و دمای آب سرد را انتخاب کنید. میزان چرخش را روی کمترین سرعت تنظیم کنید تا از آسیب رساندن به پولک جلوگیری کند.
یک شوینده ملایم اضافه کنید. از نرم کننده استفاده نکنید.
دکمه یا زیپ لباس را حتما ببندید. لباس را به داخل برگردانید تا از پولک محافظت شود.

شستشوی لباس مجلسی با ماشین لباسشویی

5.لباس را در هوا خشک کنید

خشک کن را رها کنید. هرگز لباسهای پولکی را در خشک کن اتوماتیک قرار ندهید زیرا پولک یا چسب می تواند ذوب شود.
اگر لباس از پارچه ای بافته شده باشد، می توان آن را آویزان کرد تا در هوا خشک شود.
وسایل بافتنی با پولک و هر نوع لباس مخصوصاً سنگین باید صاف خشک شود.

لباس را در هوا خشک کنید

آموزش طرز اتو کردن پارچه مخمل به روش ساده و بدون هیچ آسیبی

6.رفع چین و چروک

هرگز لباس های پولک دار را اتو نکنید. حتی اتو کشیدن پشت لباس با پارچه می تواند باعث ذوب پولک یا چسب شود. اگر باید چین و چروک های لباس خود را برطرف کنید، از بخارشوی لباس استفاده کنید. از پشت لباس بخار داده شده و میله بخار را حداقل دوازده اینچ از پارچه دور نگه دارید.

همچنین می توانید چین و چروک های لباس های پولک دار را با حلق آویز کردن آنها در حمام قرار دهید و بخار حمام به مدت 30 دقیقه باعث از بین رفتن چروک ها می شود. قبل از پوشیدن اجازه دهید لباس کاملا خشک شود تا از ایجاد چین و چروک بیشتر جلوگیری شود.

لباس را در هوا خشک کنید

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو