رفع لکه های جوش با ۱۳ ترفند طبیعی و امتحان پس داده در منزل

رفع لکه های جوش با ۱۳ ترفند طبیعی و امتحان پس داده در منزل


منبع: آرگا

176

1399/11/11

00:00


اگر صورت شما بسیار جوش می زند و بعد از آن لکه های بسیاری روی صورت شما مانده است می توانید از روش های خانگی و دارویی برای از بین بردن لکه ها استفاده کنید. در این مطلب چندین روش برای این کار را به شما پیشنهاد می دهیم.

رفع لکه های جوش با ۱۳ ترفند طبیعی و امتحان پس داده در منزل

جوش ها به دلایل بسیار مختلفی روی صورت و نواحی مختلفی از بدن نمایان می شوند. بهتر است بدانید که معمولا بعد از کندن و یا از بین رفتن جوش ها لکه هایی روی صورت شما باقی می ماند که این لکه ها به راحتی از بین نمی روند و ممکن است باعث نارضایتی شما از پوستتان شوند. در ادامه تکنیک هایی که می توانید از آن ها برای رفع لکه های جوش استفاده کنید را برایتان بیان می کنیم.

روش های درمان لکه های جوش در منزل

رفع لکه های جوش

روش های درمان جوش گونه، درمان جوش بینی  و درمان جوش صورت را در مطالب قبلی برایتان بیان کردیم و در ادامه قصد داریم راهکار هایی را برایتان بیان کنیم که با استفاده از آن ها بتوانید جای جوش هایی که در بدن شما ایجاد شده اند را از بین ببرید. در واقع این لکه ها بعد از آسیب پوستی و یا آکنه ها روی پوست می مانند. جوش زمانی ایجاد می شود که منافذ پوست با چربی های اضافی پر شده باشد بنابراین یکی از راه هایی که می توانید از ایجاد جوش های صورت و بدن خود جلوگیری کنید شستشوی منظم است. زمانی که جوش روی پوست شما ایجاد می شود یک دست بودن بافت پوست را از بین می برد و حالتی مانند زخم ایجاد می کند و اگر شما نتوانید آن را به خوبی درمان کنید لکه های آن ها روی صورتتان باقی می ماند.

استفاده از آبلیمو

آبلیمو خاصیت بسیار زیادی برای پوست دارد و می تواند به روشن شدن و شفاف شدن پوست شما کمک کند. این ماده دارای آلفا هیدروکسی اسید است که از این اسید به عنوان یک برطرف کننده جای جوش در کرم ها و دارو های درمان کننده جای جوش به کار می رود و شما می توانید با اندکی هزینه پوست خود را ترمیم کرده و دوباره جوانی را به آن هدیه کنید. البته باید دقت داشته باشید که آبلیمو های بسته بندی شده چون مواد نگهدارنده دارند نمی توانند به خوبی عمل کنند و یا حتی ممکن است حساسیت های پوستی را برایتان ایجاد کنند بنابراین بهتر است از آبلیمو تازه استفاده کنید و خودتان آب لیمو ها را بگیرید.

طرز استفاده

  • آب لیمو تازه را بگیرید و آن را با کمی آب رقیق کنید.
  • از یک تکه پنبه استفاده کنید و آبلیمو را روی جای جوش هایتان بمالید.
  • اجازه بدهید این مواد روی پوستتان خشک شود و حدودا باید ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صبر کنید.
  • سپس می توانید صورت خود را با آب سرد بشویید.
  • بعد از هر بار استفاده باید از مرطوب کننده استفاده کنید تا پوستتان بیش از حد خشک و آسیب پذیر نشود.
  • از این روش می توانید سه بار در هفته استفاده کنید تا به راحتی در عرض چند ماه از تیرگی هایی که در اثر جای جوش روی صورت شما ایجاد شده است رها شوید.

استفاده از آبلیمو برای درمان لکه های پوستی

جوش شیرین

جوش شیرین فواید بسیار زیادی دارد و شما می توانید برای کار های بسیار زیادی از آن استفاده کنید. باید بدانید که این ماده پرخاصیت لایه بردار بسیار خوبی می باشد و می تواند بهتر از لایه بردار های بازار عمل کند و پوست شما را بسیار شفاف و تمیز می کند به طوری که بعد از چند بار استفاده دیگر جای جوش و آکنه روی صورت شما مشاهده نمی شود. در استفاده از این روش باید مرتب از این ماده استفاده کنید تا بعد از چند هفته پوستی شفاف و لطیف داشته باشید.

طرز استفاده

  • مقداری جوش شیرین را در ظرفی بریزید و با کمی آب آن را مخلوط کنید تا ماده ای خمیری تشکیل شود. در نظر داشته باشید که خمیر شما باید یک دست باشد.
  • این خمیر را روی جای جوش خود بگذارید و اجازه بدهید این خمیر یک شب تا صب روی صورت شما بماند.
  • صبح روز بعد می توانید صورت خود را با آب سرد بشویید.
  • همانطور که گفته شد این ماده دارای خواص بسیار زیادی می باشد و می تواند پوست شما را جوان تر، شاداب تر و درخشان تر کند بنابراین اگر می خواهید از این فواید بهره مند شوید باید به جای آب از گلاب استفاده کنید.
  • شما می توانید از این روش هر روز استفاده کنید و بعد از یک هفته نتیجه اثر بخشی این ماده را خواهید دید.

درمان لکه های صورت با جوش شیرین

استفاده از عسل

عسل کاربرد های بسیار زیادی دارد و افراد بسیاری هستند که این ماده را شفا بخش می دانند و سعی می کنند برای درمان بیماری ها از آن کمک بگیرند. این ماده درمان بسیار خوبی برای آکنه ها بوده و توانایی درمان و رفع لکه های جوش را دارد و همچنین می تواند جوش های شما را نیز درمان کند. عسل خاصیت ضد باکتریایی دارد و می تواند برای بسیاری از مشکلات پوستی درمان بسیار خوبی باشد. اگر می خواهید جای لکه ها و جوش های صورت خود را از بین ببرید باید بتوانید عسل طبیعی و خام تهیه کنید. بسیاری از عسل ها دارای مواد نگهدارنده می باشند و ممکن است پوست شما دچار حساسیت شده و مشکلات دیگری برایتان ایجاد شود بنابراین اگر قصد دارید از این روش استفاده کنید باید از سالم و طبیعی بودن عسل اطمینان پیدا کنید وگرنه مشکلات پوستی دیگری برای شما ایجاد خواهد شد.

طرز استفاده

  • مقداری عسل طبیعی و خام تهیه کنید.
  • این عسل را روی لکه های جوش ها قرار بدهید.
  • این ماده باید شب تا صب روی صورت و لکه های جوش شما بماند و روز بعد می توانید صورت خود را با آب سرد بشویید.
  • برای اثر بخشی این روش می توانید هر روز از آن استفاده کنید تا بتوانید به سرعت از دست جوش های خود رهایی یابید.

رفع لکه های جوش

آب سیب زمینی

اگر دوست دارید روش های بسیار آسان و بدون هزینه ای را برای رفع لکه های جوش خود به کار بگیرید می توانید از آب سیب زمینی استفاده کنید. زمانی که بدن شما دارای لکه های تیره می باشد بهترین درمان برای آن آب سیب زمینی است و شما می توانید با این روش لکه های موجود روی پوست خود را به صورت دائمی از بین ببرید.

طرز استفاده

برای استفاده از آب سیب زمینی و رفع لکه های جوش دو روش وجود دارد که آن دو روش را برایتان بیان می کنیم.

روش اول :

  • برای این روش باید یک عدد سیب زمینی را به صورت بسیار نازک برش بدهید و آن برش ها را روی لکه های صورت خود قرار بدهید.
  • این برش ها را حدودا ۱۰ الی ۲۰ دقیقه روی صورت خود نگه دارید و سپس آن ها را برداشته و صورت خود را با آب سرد بشویید.

روش دوم :

  • یک عدد سیب زمینی را رنده کرده و آب آن را از پوره هایش جدا کنید.
  • برای اثر گذاری بیش تر این روش بهتر است از مقداری عسل نیز کمک بگیرید و آب سیب زمینی ها را با مقداری عسل مخلوط کرده و یک ماسک تهیه کنید.
  • این ماسک را حدود ۲۰ دقیقه روی صورت و نواحی تیره بدن قرار بدهید و سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید.
  • این روش را می توانید روز در میان تکرار کنید تا نتیجه بخشی آن را ببینید.

از بین بردن جای جوش با استفاده از آب سیب زمینی و عسل

آب خیار

خیار یکی از میوه هایی می باشد که اثر گذاری بسیار زیادی برای ترمیم و التیام پوست دارد و این روش یکی از بهترین روش های رفع لکه های جوش می باشد و افراد بسیار زیادی از آن استفاده می کنند. خیار یکی از موادی می باشد که دارای پتاسیم و ویتامین A است و می تواند عارضه های پوستی بسیاری را درمان کند. در بسیاری از سالن های زیبای برای رفع تیرگی زیر چشم از تکه های خیار استفاده می کنند.

طرز استفاده

  • دو عدد خیار را تمیز بشویید و آب آن ها را با استفاده از رنده کردن بگیرید.
  • این آب را مستقیما بر روی صورت خود بمالید و اجازه بدهید یک شب تا صبح روی صورت شما بماند.
  • روز بعد می توانید صورت خود را با آب سرد بشویید.

نکته : در نظر داشته باشید که اثر گذاری این روش کمی طولانی تر از روش های قبلی می باشد و نمی تواند یک روزه تمام خواسته های شما را برطرف کند بنابراین زمانی که از این روش استفاده می کنید باید صبور باشید و در انجام روزانه این روش کوتاهی نکنید.

آب خیار برای درمان جای جوش

استفاده از آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی از گیاهانی می باشد که ممکن است برخی از افراد به آن حساسیت داشته باشند و باعث ایجاد جوش های بیش تر در صورت آن ها شود. برای جلوگیری از این روش باید ابتدا مقداری از آن را بر روی ناحیه ای از بدن تست کنید و در صورتی که مشکلی برای شما ایجاد نشد می توانید برای رفع لکه های جوش از آن ها استفاده کنید. از خواص بسیار زیاد این ماده می توان به داشتن مواد مغذی، آنزیم ها و پلی ساکارید ها و خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی آن اشاره کرد. این ماده برای دو منظور به کار می رود یکی برای از بین بردن جای جوش و دیگری برای درمان جوش ها کاربرد دارد. در واقع زمانی که صورت شما جوش می زند می توانید از این ماده استفاده کنید و از ایجاد شدن جای جوش و لکه های تیره پوست جلوگیری کنید.

طرز استفاده از آلوئه ورا

  • یک برگ تازه و با طراوت آلوئه ورا را از عطاری ها تهیه کنید.
  • ژل این گیاه را از آن خارج کنید. برای این کار می توانید از یک شانه استفاده کنید.
  • از یک پنبه کمک بگیرید و این ژل را بر روی جای جوش های خود قرار بدهید و اجازه بدهید این ژل روی لکه های پوست شما خشک شود.
  • از این روش می توانید هر سه روز یک بار استفاده کنید و بعد از یک هفته جای جوش های شما به صورت طبیعی و مقرون به صرفه از بین خواهند رفت.

آلوئه ورا و درمان جای جوش

زرد چوبه

از زمان های قدیم از زردچوبه برای از بین بردن لکه های جوش استفاده می کردند و حتی این ماده پرخاصیت در موارد بسیار زیادی خال ها و کک و مک های صورت افراد را از بین می برد. امروزه هم از این ماده استفاده های بسیاری می شود و افراد بسیار زیادی به توانایی های آن ایمان دارند. شما می توانید برای رفع لکه های جوش از این ماده استفاده کنید.

طرز استفاده

  • مقداری زردچوبه را با شیر و آب لیمو ترکیب کنید تا ماده خمیری شکلی تشکیل شود.
  • این ماده خمیری را روی صورت خود قرار بدهید و اجازه بدهید ۵ الی ۱۵ دقیقه بماند تا به خوبی خشک شود.
  • بعد از خشک شدن این ترکیب می توانید صورت خود را با آب ولرم بشویید.
  • این نوع درمان خانگی ضرری برای شما ندارد و می توانید به صورت روزانه از آن استفاده کنید.

نکته :  یکی دیگر از روش هایی که می توانید از زردچوبه برای از بین بردن لکه های صورت خود استفاده کنید ترکیب زردچوبه و روغن زیتون می باشد. این ترکیب را هم باید مانند روش گفته شده استفاده کنید تا اثر بخشی آن را بعد از چند هفته مشاهده کنید.

رفع لکه های جوش

استفاده از گلاب و گلیسیرین

اگر از لکه های روی صورت خود ناراضی می باشید می توانید از ترکیب گلاب و گلیسیرین استفاده کنید. بسیاری از افراد هستند که از مزایای گلیسیرین بی اطلاع اند و نمی دانند که این ماده چه اثرات بسیار مهمی بر روی پوست دارد. در واقع گلیسیرین می تواند زخم های شما را درمان کرده و جای هرگونه زخم و جوشی را از بین ببرد. این روش بسیار سریع می باشد و اگر شما دوبار در روز از این ماسک استفاده کنید تمامی لکه های صورت شما از بین خواهند رفت. گلیسیرین خاصیت اشباع کنندگی دارد و می تواند به پوست شما فرصت تنفس کردن را بدهد و از اشباع شدن منافذ توسط چربی ها و ذرات دیگر خودداری می کند. علاوه بر این ها یکی دیگر از فواید بسیار زیاد این ماده در این است که می تواند با بیماری های مسری پوست مقابله کند و در موارد بسیار زیادی آن ها را مهار می کند.

طرز استفاده از گلیسیرین و گلاب

  • دو قاشق چای خوری گلاب را با یک قاشق چای خوری گلیسیرین ترکیب کنید.
  • این ترکیب را روی جای جوش و لکه های صورت خود ماساژ بدهید.
  • بعد از ۱۵ دقیقه می توانید صورت خود را با آب سرد بشویید.

نکته : یکی دیگر از روش های استفاده از این ترکیب این است که آن ها را به نسبت یک به دو مخلوط کرده و درون اسپری آب پاش بریزید و آن را روی صورت خود اسپری کنید.

گلیسیرین و خواص آن برای پوست

سفیده تخم مرغ

یکی دیگر از موادی که می تواند به شما در رفع لکه های جوش کمک کند سفیده تخم مرغ می باشد.  این ماده دارا خواص بسیار زیادی می باشد و می تواند به ترمیم کنندگی پوست شما کمک بسیار زیادی کند بنابراین اگر دارای لکه های پوستی هستید بهتر است این روش را امتحان کنید.

طرز استفاده

  • یک عدد تخم مرغ را بردارید و سفیده و زرده آن را جدا کنید.
  • سفیده تخم مرغ را آنقدر هم بزنید که کف کند.
  • کف های سفیده تخم مرغ را روی پوست خود بمالید و ماساژ بدهید.
  • چند دقیقه ای صبر کنید تا این سفیده ها روی پوست شما خشک شوند. زمانی که سفیده تخم مرغ خشک شد شما روی صورت خود احساس کشیدگی می کنید.
  • می توانید صورت خود را با آب سرد بشویید و تمامی تخم مرغ ها را از صورت خود پاک کنید.
  • این روش را می توانید دوبار در روز انجام بدهید.

نکته : در صورتی که دارای پوست حساس و خشک می باشید بعد از این روش می توانید برای چرب شدن پوست خود از روغن زیتون و یا سایر کرم هایی که استفاده می کنید کمک بگیرید.

درمان جای جوش ها با سفیده تخم مرغ

دانه شنبلیله

یکی دیگر از روش های رفع لکه های جوش استفاده از دانه شنبلیله می باشد. این ماده به علف یونانی مشهور است و از قدیم برای درمان بسیاری از آسیب ها مورد استفاده مردم بوده است. این ماده سرشار از آنتی اکسیدان ها می باشد و می تواند مشکلات پوستی را به خوبی درمان کند. البته باید بدانید که آزمایشات علمی دقیقی روی این ماده انجام نشده است ولی باز هم این روش تاثیر بسیار زیادی در درمان جای جوش و لکه های پوستی دارد.

طرز استفاده

  • یک قابلمه بسیار کوچک را بردارید و آن را روی شعله گاز قرار بدهید.
  • دو فنجان آب درون این قابلمه بریزید و دو قاشق غذا خوری شنبلیله به آن اضافه کنید.
  • زمانی که آب جوش آمد و دانه کمی نرم شدند آن ها را بکوبید و خمیری نرم تهیه کنید و اجازه بدهید سرد شود.
  • این خمیر را بر روی لکه های پوستی خود قرار بدهید و اجازه بدهید ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بر روی جوش هایتان بماند.
  • بعد از این مدت می توانید صورت خود را با آب گرم بشویید.

رفع لکه های جوش

روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از مرطوب کننده های طبیعی می باشد و مزایای دیگری هم دارد و می تواند برای رفع لکه های جوش بسیار موثر و مفید باشد. برای استفاده از این روغن کافی است مقداری از آن را روی دست خود بریزید و به آرامی روی پوست خود بمالید. سعی کنید بیش تر ماساژ های شما در بخش هایی باشد که لکه های جوش وجود دارند. اجازه بدهید این روغن یک شب تا صبح بر روی پوست شما بماند. این روش را تا زمانی که بتوانید تمامی لکه های صورت خود را از بین ببرید ادامه دهید.

سیر

سیر دارای مزایای بسیار زیادی می باشد و شما می توانید از آن برای درمان جوش و لکه های ناشی از آن استفاده کنید. برای استفاده از این روش باید ۵ حبه سیر را له کرده و جای جوش ها بمالید و اجازه بدهید ۳۰  دقیقه بماند. سپس می توانید صورت خود را با آب سرد بشویید.

نکته : در نظر داشته باشید که اگر سیر مدت زمان بسیار زیادی بر روی پوست بماند ممکن است باعث سوزش و آسیب های پوستی شود و اگر پوست شما مستعد آکنه و یا بسیار حساس است سعی کنید از این روش استفاده نکنید.

درمان لکه های پوستی با روش های متفاوت

خمیر دندان و رفع لکه های جوش

خمیر دندان ها تاثیرات بسیار زیادی بر پوست دارند و می توانند با کوچک کردن جوش های صورت شما روند درمان آن ها را سریع تر کنند و از طرف دیگر ممکن است کمی سوزش در پوست شما ایجاد کنند و آسیب های بسیاری بر پوست وارد کند. بنابراین این روش علاوه بر مزایایی که دارد می تواند معایبی هم داشته باشد و بهتر است برای همه صورت از آن استفاده نکنید و با استفاده از گوش پاک کن ها مقداری از این مواد را روی همان جوش هایتان قرار بدهید.

استفاده از روغن زیتون

روغن زیتون دارای مواد معدنی بسیار زیادی می باشد و به شما کمک می کند تا بتوانید سلامت و نرمی پوست خود را حفظ کنید و از بیماری های پوستی که در اثر خشکی پوست ایجاد می شود دوری کنید. برای استفاده از این ماسک باید چند ماده دیگر را از بیرون تهیه کنید که شامل آهک و عسل و شکر می باشد.

طرز استفاده

  • آهک، عسل، آب، روغن زیتون و شکر را با یک دیگر مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا دانه های شکر باز شوند.
  • صورت خود را با یک پاک کننده ملایم تمیز کنید و این مواد ترکیب شده را روی صورت خود ماساژ بدهید.
  • اجازه بدهید ۱۰ الی ۱۵ دقیقه این مواد روی صورت شما بماند و سپس صورت خود را با آب سرد بشویید.
  • این روش را باید یک بار در هفته انجام بدهید تا اثرات آن را بر روی پوست خود ببینید.

نکته : این روش بی خطر بوده و شما می توانید در دوران بارداری هم از آن استفاده کنید.

رفع لکه های جوش

البته روش های دیگری هم هستند که می توانید از آن ها برای رفع لکه های جوش استفاده کنید و لکه های پوستی خود را به راحتی از بین ببرید. از این روش ها می توان به لیزر کردن، استفاده از میکرودرم، ماسک های شیمیایی لایه برداری، صابون های مخصوص درمان جوش، و کرم های مخصوص درمان جای جوش که دارای موادی مانند ویتامین C، ویتامین A، کوجیک اسید، ویتامین E و همچنین کرم هایی بر پایه کورتیزون می باشند استفاده کنید ولی از یاد نبرید که این کرم ها و روش های گفته شده شیمیایی ی باشند و ممکن است عوارضی برای پوست شما داشته باشند بنابراین بهتر است روش های خانگی استفاده کنید و هزینه بسیار زیادی را بر خود تحمیل نکنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو