عادت های طلایی و اشتباه پوست و مو+ تونرهای معجزه آسا

منبع: ناز وب

77

1399/11/11

07:55


عادت های طلایی و اشتباه پوست و مو+ تونرهای معجزه آسا

مراقبت از پوست و مو جهت حفظ سلامت و زیبایی آن دغدغه بسیاری از افراد است. مراقبت های پوست و مو Skin and hair care برای هر کس متفاوت است و پوست هر فرد ویژگی های خاصی دارد. در این بخش از نازوب به شما عزیزان مراقبت های پوستی و مو را خواهیم گفت لطفا با ما همراه باشید.

 

نکات طلایی آرایشی و مراقبت پوست و مو سالم

 

 

عادت های طلایی و اشتباه پوست و مو+ تونرهای معجزه آسا

 

1. شستن موها با آب داغ ممنوع

آب داغ یکی از دلایل ریزش مو است، دمای بالای آب به ریشه مو و پوست سر آسیب میزنه و با باز کردن منافذ کف سر و حذف چربی طبیعی اون باعث ریزش موها میشود.

آب داغ موها رو تمیزتر نمیکند، برخلاف باور عموم آب داغ نه تنها باعث تمیز شدن موها نمیشه، بلکه با از بین بردن چربی طبیعی سر، باعث تحریک غدد چربی و فعالیت بیشتر اونها میشود. این فرآیند به مرور موهای شما رو چرب تر میکند.

آب داغ باعث ایجاد وز و موخوره میشه، وقتی با آب داغ حمام میکنید، کوتیکول یا همون لایه بیرونی ساقه موهاتون باز و رطوبت داخل تار مو تبخیر میشود. توی این حالت، موهاتون سبک، بی وزن و وز شده و به خاطر همین خوشکی زیاد مستعد موخوره میشود.

موهاتون را با آب ولرم بشویید، تا موهایی خوش حالت تر و زیبا داشته باشید. فراموش نکنید که خیلی از همین عادت های اشتباه، باعث بروز بسیاری از مشکلات و وارد شدن آسیب به موهاتون میشود.

 

2. تاثیر جنس شانه و برس بر مو

بهترین جنس شانه و برس چوب خیزران و بامبو Bamboo and bamboo combs and brushes هست که باعث پخش شدن یکنواخت چربی روی پوست سر و جلوگیری از آسیب به ساقه مو میشود. استفاده از شانه و برس های فلزی منجر به ریزش و موخوره و برس های پلاستیکی باعث به وجود آمدن الکتریسیته ساکن و وز مو میشوند.

به طور کلی فاصله دندانه ها باید در حدی باشد که موها بین دندانه ها گیر نکند و اصطلاحا کشیده نشود. بنابراین برای موهای فر و مجعد باید فاصله دندانه ها بیشتر از شانه های معمولی باشد.

نوک دندانه های شانه باید گرد و مدور باشد تا کمترین آسیب رو به پوست سر وارد کند. توپک های گرد روی دندانه های برس هم، با ماساژ پوست سر باعث خونرسانی بیشتر و افزایش سرعت رشد موها میشود.

 

3. بالا دادن موها هنگام خواب

خانم هایی که موی بلندی دارند، می دانند که چقد راحت خوابیدن با این موها سخت است پس بهتر است که تا صبح از شر این کش ها و سنجاق های سفت خلاص باشید. متاسفانه، بالا بستن موها در خواب باعث ریزش و ضعف مو می شود که می تواند در کوتاه مدت موها را بریزاند و اگر موهای انبوه و شلخته در صبح شما را ناراحت می کند، بهتر است که قبل از خواب موها را شانه بزنید.

 

4. فشار دادن قلم ریمل داخل مواد

زمانی که ریمل ما در حال تمام شدن است، مایلیم که تا قطره آخر از آن استفاده کنیم و اگر ریمل را مدام داخل مواد بزنیم، باعث می شود که هوا داخل آن جریان پیدا کند و باکتری ها نیز به آن راه یابند بنابراین بهتر است خودتان را در معرض عفونت های چشم قرار ندهید و به جای این کار قلم ریمل را به آرامی در داخل مواد بچرخانید تا جریان کمتری وارد آن شود.

 

5. شانه کردن موهای خیس

یکی از نبایدهای بزرگ که در بخش نکات مراقبت از مو در سلامت نمناک کامل توضیح دادیم ؛ طبیعی است که دلتان بخواهد موهای خیس را شانه کنید اما بهتر است که تا زمان خشک شدن این کار را انجام ندهید.

منافذ پوست سر شما معمولا باز هستند و بعد از دوش گرفتن نیز بازتر نیز می شوند و به همین دلیل بیشتر در معرض آسیب قرار می گیرند پس بهتر است که در انتهای حمام کمی روی سرتان آب سرد بریزید و قبل از شانه کردن آن را خشک کنید.

 

6. تر کردن لب هایتان با آب دهان

تر کردن مکرر لب ها، سبب خشکی لب می شود. لب های خشک و ترک خورده تان را قبل از خواب با وازلین چرب کنید تا اینگونه از زبان زدن به لب ها جلوگیری نمایید . برای داشتن لب های نرم، آنها را لایه برداری کنید، اینگونه که هر شب قبل از خواب به مدت یک هفته، کمی شکر دایره وار به لب هایتان بمالید و اجازه دهید حدود 2 دقیقه شکر روی لب هایتان بماند، سپس آنها را بشویید.

 

7. شستشوی هر روز موها

شستن دائمی موها، موجب از دست رفتن چربی های طبیعی سر Loss of natural scalp fat می شود و موها را خشک و وز می کند پس بهتر است افرادی که موهای بلند دارند، یک روز در میان موهایشان را بشویند.

 

8. دستکاری جوش ها

جوش ها، منافذ بسته شده پر از باکتری هستندپس دستکاری آنها سبب صدمه زدن به پوست تان و ماندن جای جوش روی صورت خواهد شد.

چندین بار در سلامت نمناک عنوان کرده ایم که برای درمان جوش از راهنمایی های متخصص پوست دارو استفاده کنید و یا یک روز در میان، مقدار کمی روغن درخت چای را روی جوش ها بمالید تا تورم جوش ها کاهش یابد و جوش ها کوچک و درمان شود.

 

9. آرایش موها با دمای بالا

بیشتر ما از اتوی مو، بابلیس و سشوار استفاده می کنیم تا مدل آن باب میلمان شود. استفاده از این لوازم در طولانی مدت باعث می شود که موخوره موها نیز افزایش پیدا کند و همزمان با این لوازم باید از نگهدارنده های گرما استفاده کنید.

 

10. عوض نکردن روکش بالش

اگر از مشکلات شدید پوستی رنج می برید، شاید ساده تر آنچه که فکرش را کنید بتوانید آن را برطرف کنید. روکش بالش را هر دو یا سه روز عوض کنید که عرق، روغن، آب دهان و هر باکتری روی آن از بین برود و به پوستتان منتقل نشود. افرادی که آکنه دارند، پیشنهاد می کنم که هر روز روکش بالش را عوض کنید.

 

نکات و ترفندهای موثر جهت مراقبت از مو و حفظ زیبایی آن

اگر نمی خواهید که موی خشک و چرب داشته باشید، موهای خود را دائم نشویید. شستشوی هر روزۀ موها باعث از بین رفتن چربی های طبیعی شده و موی شما را کثیف خواهد نمود.

برای موی عادی، شما میتوانید برای زیبا نمودن آن از تخم مرغ استفاده کنید. رزدۀ قرمز رنگ تخم مرغ موی شما را مرطوب خواهد کرد و از خشکی و کاهش حجم مو Dryness and reduction of hair volume جلوگیری میکند. سفیدۀ تخم مرغ از موی چرب شما محافظت خواهد کرد.

از ماست برای ماساژ مو به منظور مرطوب نمودن بسیار مؤثر آن استفاده کنید. آن را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی مو قرار دهید و سپس با آب بشویید.

جهت حل مشکل موی چرب، می‌توانید از آب لیمو مخلوط با olive oil روغن زیتون برای ماساژ مو استفاده کنید. آب لیمو ناپاکی موجود بر روی پوست را حذف خواهد کرد و روغن زیتون نیز موی شما را تقویت خواهد نمود. به منظور دستیابی به بهترین نتیجه این خمیر را هر هفته بکار ببرید.

برای موی فرفری، می توانید از آووکادوها برای مرمت موهای آسیب دیده و تقویت آن استفاده کنید. نصف آووکادو را پوره کنید و آن را در موها قرار دهید و به مدت ۱۵ دقیقه ماساژ دهید و بعد با آب بشویید. می توانید آووکادو را با تخم مرغ، سس مایونز یا ماست مخلوط کنید تا به بهترین نتیجه دست یابید.

ماساژ مو باعث تقویت جریان خون و برانگیختن رشد موی تان خواهد شد. از شانه کردن بسیار زیاد مو و همچنین در شانه کردن آن در هنگامی که مرطوب است، اجتناب کنید. موی خود را به صورت طبیعی خشک کنید و آن را شانه بزنید. این روش از افتادن موها و شکسته شدن آنها جلوگیری خواهد کرد.

 

مراقبت از پوست و مو با مصرف مکمل

مکمل های بسیار زیادی وجود دارد، که به سلامت پوست کمک می کنند، مانند: ویتامین A که به ترمیم و تقویت غشاهای مخاطی و بافت پوست کمک می کند و از آن در برابر ویروس ها، باکتری های مضر محافظت می کند و از خشک شدن، پوست پوست شدن و چین و چروک نیز جلوگیری می کنند.

کلسیم نیز باعث سلامت پوست می شود، سطح پایین کلسیم باعث افزایش احتمال بروز پیری زودرس و خطر ابتلا به سرطان پوست می شود.

ویتامین C نیز برای بدن و پوست حیاتی است و در تشکیل کلاژن سازی و درمان زخم های زایمان و مبارزه با رادیکال های آزاد کمک میکند.

روغن های ماهی و روغن دانه کتان با اسیدهای چرب امگا ۳ که دارد، به هیدراته کردن و رطوبت رسانی به سلولهای پوستی کمک می کند.

مکمل های اسید هیالورونیک نیز به طور باورنکردنی باعث جذب آب بیشتر به سلول های پوستی می شود.

 

روتین پوستی

مرحله اول:

اگر روی صورت آرایش دارید صورتتان رو با پاک کننده های آرایشی پاک کنید و بعد از شوینده با پایه آب مناسب پوستتان استفاده کنید. اگر آرایش ندارید فقط از شوینده با پایه آب مناسب پوستتان استفاده کنید.

 

مرحله دوم: استفاده از تونر مناسب پوست

پوست را آبرسانی میکند. کثیفی باقی مانده روی پوست و منافذ پوست را پاکسازی میکند که همین باعث کوچک شدن منافذ خواهد شد. بعضی از تونرها با توجه به اینکه ازچه مواد اولیه ای ساخته شده اند خاصیت درمانی نیز دارند.

 

مرحله سوم: استفاده از مرطوب کننده مناسب پوست

مرطوب کننده مانند یه سد دفاعی روی پوست از رطوبت پوست محافظت میکند و اجازه نمیدهد رطوبت از پوست خارج شود. مرطوب کننده میتواند خاصیت درمانی داشته باشد اما سرم بیشترین تاثیر درمانی را در روتین پوستی دارد.
حتما حتما از مرطوب کننده مناسب پوستتان در انتهای روتین پوستی قبل از ضدآفتاب استفاده کنید.

 

مرحله چهارم: استفاده از ضدآفتاب

20 الی 30 دقیقه قبل از در معرض اشعه نور خورشید Exposed to sunlight قرار گرفتن از ضدآفتاب مناسب استفاده کنید. ضدآفتاب از چین و چروک، سرطان پوست، آکنه و لک که از مضرات اشعه خورشید می باشد جلوگیری می کند.

 

بهترین تونر خانگی برای هر جنس و نوع پوستی

 

عادت های طلایی و اشتباه پوست و مو+ تونرهای معجزه آسا

 

 

تونر خانگی برای پوست های خشک:

1/ تونر پوست نعناع:

این تونر به خنک و تمیز شدن پوست کمک می کند و همچنین باعث حفظ رطوبت پوست خواهد شد.

مواد لازم:

• یک فنجان برگ تازه نعناع

• یک فنجان و نیم آب

• یک قاشق غذاخوری عسل

طرز تهیه و طریقه استفاده:

ابتدا برگ نعنا را درون آب بجوشانید. سپس عسل را به آن بیفزایید ، اجازه دهید تا خنک شود و درون یخچال بگذارید. تونر را به آرامی با یک تکه پنبه روی صورتتان اعمال کنید و به مدت 2 دقیقه ماساژ دهید و در صورت نیاز به آب خنک شستشو دهید.

 

2/ تونر سرکه سیب و گلاب:

اگر پوست خشکی دارید ، سرکه سیب یکی از بهترین مواد برای تمیز شدن آن خواهد بود و افزودن گلاب و یک نوع روغن به آن نیز پوست را صاف و درخشان خواهد کرد.

مواد لازم:

• یک قاشق غذاخوری سرکه سیب

• 200 میلی لیتر گلاب

• 4 قطره روغن گیاهی گل رز

طرز تهیه و طریقه استفاده:

تمام مواد را با یکدیگر ترکیب کرده و درون یک بطری اسپری ریخته و داخل یخچال قرار دهید.
تونر را به آرامی با یک تکه پنبه روی صورتتان اعمال کنید و به مدت 2 دقیقه ماساژ دهید و در صورت نیاز به آب خنک شستشو دهید.

 

تونر خانگی برای پوست های چرب

1/ تونر لیمو و بابونه:

این تونر ناخالصی های پوست را از بین برده و باعث نرم و صاف شدن آن خواهد شد . همچنین دارای خاصیت ضد باکتری است.

مواد لازم:

• یک فنجان چای بابونه

• 2 قاشق غذاخوری روغن لیمو

• 6 قطره روغن اسطوخودوس

طرز تهیه و طریقه استفاده:

ابتدا بابونه را دم کرده و روغن ها را به آن بیفزایید و درون یک بطری اسپری بریزید و درون یخچال قرار دهید . تونر را به آرامی با یک تکه پنبه روی صورتتان اعمال کنید و به مدت 2 دقیقه ماساژ دهید و در صورت نیاز به آب خنک شستشو دهید.

 

2/ تونر صورت سرکه سیب:

سرکه سیب یکی از بهترین مواد برای پوست های چرب است که به درمان آکنه و جای جوش Treat acne and pimples کمک می کند و ترکیب آن با روغن زیتون نیز باعث صافی و درخشندگی پوست خواهد شد.

مواد لازم :

• 3 قاشق غذاخوری سرکه سیب

• یک قاشق غذاخوری روغن زیتون

• 200 میلی لیتر آب تصفیه شده

طرز تهیه و طریقه استفاده:

تمام مواد را تمام مواد را با یکدیگر ترکیب کرده و درون یک بطری اسپری ریخته و داخل یخچال قرار دهید . تونر را به آرامی با

یک تکه پنبه روی صورتتان اعمال کنید و به مدت 2 دقیقه ماساژ دهید و در صورت نیاز به آب خنک شستشو دهید.

 

تونر برای پوست های نرمال و ترکیبی

1/ تونر نعناع و ریحان:

این تونر حاوی ترکیباتی است که برای پوست بسیار عالی هستند . پوست را تمیز کرده و باعث نرمی و تازه شدن آن خواهند شد.

مواد لازم :

• یک فنجان برگ های تازه نعنا

• یک فنجان برگ های ریحان

• یک قاشق غذاخوری گلیسیرین

• دو فنجان آب

طرز تهیه و طریقه استفاده :

تمام مواد را تمام مواد را با یکدیگر ترکیب کرده و درون یک بطری اسپری ریخته و داخل یخچال قرار دهید. تونر را به آرامی با یک تکه پنبه روی صورتتان اعمال کنید و به مدت 2 دقیقه ماساژ دهید و در صورت نیاز به آب خنک شستشو دهید.

 

2/ تونر خیار و نعناع تند:

این تونربه تغذیه پوست کمک کرده ، ناخالصی ها را از بین برده و باعث صاف و براق شدن پوست Smooth and shiny skin خواهد شد.

مواد لازم:

• 200 میلی لیتر آب خیار

• یک قاشق غذاخوری گلاب

• 5 قطره روغن گیاهی نعناع تند

• یک قاشق چای خوری روغن گلیسیرین

طرز تهیه و طریقه استفاده:

تمام مواد را با یکدیگر ترکیب کرده و درون یک بطری اسپری ریخته و داخل یخچال قرار دهید.
تونر را به آرامی با یک تکه پنبه روی صورتتان اعمال کنید و به مدت 2 دقیقه ماساژ دهید و در صورت نیاز با آب خنک شستشو دهید.

 

روش های مراقبت از موهای رنگ شده

مراقبت پوست به سبک خانم های بازیگر ایرانی + (عکس)

روش های غلط و رایج مراقبت از پوست! مراقبت های روتین

مراقبت های لازم از موهای خشک،معمولی و چرب

 

Common and wrong habits of skin and hair + beauty tips and care

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو