جنگل ارواح نسکوئین؛ مکانی پر از کنده درخت های قدیمی

جنگل ارواح نسکوئین؛ مکانی پر از کنده درخت های قدیمی


منبع: همگردی

120

1399/11/11

10:01


جنگل ارواح نسکوئین آمریکا، رازآلودترین جنگل جهان بوده که از کنده درخت هایی با قدمت حدود 2000 سال شکل گرفته است. با ما در این مقاله خواندنی و جالب همراه باشید تا بدانید جنگل ارواح نسکوئین کجاست و با اسرارش آشنا شوید.

جنگل ارواح نسکوئین

طوفان عظیم

در بخش تیلاموک، شهر ساحلی کوچکی وجود دارد به نام نسکوئین. حدود 300 سال، باقی مانده های جنگل صنوبر قدیمی تیسکا زیر شن ها مخفی بودند تا اینکه، در زمستان 98-1997 و زمانیکه طوفانی شدید ساحا اورگن را فرا گرفت، از زیر شن و ماسه ها هویدا شدند. طوفان بخشی از ساحل را از بین برد. در این زمان بود که بیش از صد کنده درخت که روکشی از صدف داشتند، نمایان گشتند. تا پیش از آشکار شدن کنده ها در آن زمستان، کنده ها تنها افسانه ای بودند که به گفته ساکنان محلی، هر چند دهه یکبار آنهم برای مدت کوتاهی ظاهر می شدند. اما از زمستان سال 1998 تاکنون، جنگل ارواح به عضوی ثابت و دائمی از ساحل تبدیل شد.

طوفان عظیم

سونامی

تخمین محققین این است که کنده های جنگل نسکوئین ارواح تقریبا 2000 سال قدمت داشته و در زمان حیات، ارتفاعی حدود 60-45 متر داشته اند. عمرسنجی با کربن هم نشان می دهد که این جنگل بین سالهای 1680 تا 1720 از بین رفت. نظر پژوهشگران این است که دلیل نابودی جنگل، زمین لرزه و سونامی در شمال غربی بود. پژوهشگران با مراجعه به نسخه های خطی قدیمی ژاپنی دریافتند که فقط یک سونامی در سالهای بین 1680 تا 1720 اتفاق افتاد که همان باعث غرق شدن تعداد زیادی روستا هم شد.

سونامی

مکانی جذاب و پر بازدید

اکنون ثابت شده که زلزه و زمین لرزه عظیمی که در سال 1700 با ساحا اورگن برخورد کرد، موجب غرق شدن درختان جنگل نسکوئین در میان گل و لای شد. سپس، زمان کوتاهی پس از برخورد شدید و سخت موج بزرگی از آب با درختان، آنها تا نزدیکی پایه هایشان قطع شدند. در طول زمان، لجن های بوجود آمده بر اثر جزر و مد و شن به کنده های درختان چسبیده و آنها را در برابر پوسیدگی اکسیژن و باکتری ها حفظ کردند. تا اینکه در سال 1998 این کنده ها از زیر آب نمایان شدند. جنگل ارواح اگرچه از شهرت و معروفیت زیادی برخوردار نیست، ولی مکانی بسیار جذاب و دیدنی است.

مکانی جذاب و پر بازدید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو