امیلیا کلارک

نام "امیلیا کلارک" پس از بازی در هشت فصل سریال "بازی تاج‌وتخت" (Game of Thrones) برای همیشه با "دنریس تارگرین" گره خورده، اما او اولین بازیگری نبود که برای بازی در نقش "مادر اژدها" انتخاب شد. پیش از او "تمزین مرچنت" در اپیزود آزمایشی قبلی سریال برای شبکه‌ی HBO جلوی دوربین رفت. وقتی که شبکه اپیزود اول را دوباره تولید کرد، کلارک جانشین مرچنت شد که مدت‌ها در مورد سابقه‌ی بازی در این مجموعه سکوت کرده بود. اما او به تازگی در مصاحبه با "اینترتینمنت ویکلی" از تجربه‌ی بازی در اپیزود آزمایشی لغو شده سریال گفته است.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، مرچنت می‌گوید:‌ "فیلمبرداری اپیزود اول درس واقعاً بزرگی به من داد. اثبات کرد که باید به ندای درونی‌ام گوش کنم و آن را دنبال کنم، زیرا سعی کردم از آن وضعیت بیرون بیایم، در فرایند امضای قرارداد سعی کردم کنار بکشم. برخی از افراد تشویقم کردند که بازگردم. سپس خودم را برهنه و مرعوب در مراکش یافتم و سوار بر اسبی که به وضوح هیجان‌زده‌تر از من بود."

مرچنت می‌گوید: "این درس را به من آموخت که اگر دلم به من بگوید که یک داستان برای بازگو شدن هیجان‌انگیز نیست، آن‌گاه نباید سعی کنم که هیجان‌زده شوم تنها به این علت که چند نفر به من می‌گویند باید هیجان‌زده باشم. به عنوان یک بازیگر هیچ تجربه‌ای نداشتم و تنها باید ندای درونم را دنبال می‌کردم. و اینکه چیزی که مرا هیجان‌زده می‌کند و محرک من است داستان و شخصیتی جذاب است. بنابراین "بازی تاج‌وتخت" برای من هرگز چنین چیزی نبود. فکر می‌کنم باید از "امیلیا کلارک" ستایش کرد که این نقش را به‌یادماندنی کرد – بدیهی است که او برای بازگویی این قصه هیجان‌زده بود و انتخابی عالی و باشکوه. اما من برای بازگویی آن مشتاق نبودم."

وقتی که کلارک جانشین مرچنت شد، هیچ‌کس انتظار نداشت که سریال به یکی از پرخرج‌ترین و انقلابی‌ترین عناوین تلویزیونی قرن بیست و یکم تبدیل شود. مرچنت به یاد می‌آورد: "جالب بود که با اتوبوس‌هایی برای انجام تست بازیگری می‌رفتم که چهره‌ی "امیلیا کلارک" بر روی آن نقش بسته بود."

مرچنت از اینکه "بازی تاج‌وتخت" را کنار گذاشته حسرت نمی‌خورد و معتقد است: "اگر به اجبار به بازی در سریال ادامه می‌دادم آن فرد خلاقی که امروز هستم نمی‌بودم." او اضافه می‌کند:‌ "از این گذشته، اگر بسیار ثروتمند و مشهور می‌شدم، وقت انجام کارهایی که روحم به آن‌ها نیاز دارد را پیدا نمی‌کردم. بیان خود با هنر نیازی است مهم‌تر از هر میزان ثروتی که می‌توانستم از آن نقش به دست آورم. اگر انجامش می‌دادم فکر می‌کنم فقط برای خودم مزاحمت ایجاد می‌کردم – اما تنها من این‌گونه فکر می‌کنم، نه افراد دیگر. به نظر من "امیلیا کلارک" شگفت‌انگیز است. من با پذیرش نقش نمی‌توانستم آن فرد خلاقی که امروز هستم باشم. بسیار خوشحالم که مسیر خودم را مطالبه کردم تا خودم ایجادش کنم."