هزینه زندگی در کدام استان کانادا ارزان تر است؟

منبع: همگردی

100

1399/11/11

11:18


غرب کانادا بهشت عاشقان طبیعت است. مناظر زیبا که با کوه های باشکوه و اقیانوس آرام از بریتیش کلمبیای زیبا آغاز و سپس به کوه های راکی در مرز آلبرتا و در نهایت به چمنزار های ساسکاچوان و منیتوبا ختم می شود. کانادا شمالی ترین کشور قاره آمریکا و دومین کشور بزرگ جهان بعد از روسیه است. کشور کانادا از 10 استان (ایالت) و 3 ناحیه (قلمرو) تشکیل شده که دارای دولت های محلی هستند و تحت حاکمیت مرکزی دولت فدرال می باشند. چهار استان بریتیش کلمبیا، آلبرتا، ساسکاچوان و منیتوبا و قلمرو یوکان، کانادای غربی را تشکیل می دهند. ما در ادامه به مزایای زندگی در این استان ها می پردازیم...

استان بریتیش کلمبیا

استان بریتیش کلمبیا (British Columbia) غربی ترین استان کاناداست، که در کنار اقیانوس آرام قرار دارد. این استان یکی از مقصد های محبوب مهاجران است که حدود 52 شهر دارد. ویکتوریا پایتخت آن، همچنین ونکوور و گرین وود به ترتیب بزرگترین و کوچکترین شهرهای آن هستند. بریتیش کلمبیا بیش از پنج میلیون نفر جمعیت دارد و سومین استان پرجمعیت بعد از انتاریو و کبک است.

آب و هوا در بریتیش کلمبیا

ونکوور همواره در بین بهترین شهر های دنیا برای زندگی قرار داشته و دارد. این استان نسبت به سایر استان های کانادا از هوای معتدل تری برخوردار است. بریتیش کلمبیا دارای 4 فصل بوده ولی زمستان های این استان به مراتب ملایم تر از سایر استان های کانادا است. زمستان هایی بارانی و تابستانی گرم و بدون باران دارد. دمای تابستان ها بین 18 تا 28 درجه و دمای زمستان بین 0 تا 10 درجه است.

میانگین هزینه زندگی در بریتیش کلمبیا

اجاره: 1885 دلار کانادا در ماه
مواد غذایی: 142 دلار کانادا در ماه
حمل و نقل عمومی: 101 دلار کانادا در ماه
تفریحات و سرگرمی: 240 دلار کانادا

گرانترین شهر ایالت بریتیش کلمبیا

ونکوور (Vancouver)، تا همین اواخر، رتبه ی یک گرانترین شهر در آمریکای شمالی را داشت. این شهر اکنون در جایگاه دوم و بعد از تورنتو قرار گرفته است.

هزینه زندگی در ونکوور 7 درصد گرانتر از هزینه ای است که می توان در شهر ویکتوریا، پایتخت این استان پرداخت کرد، اما همچنان پنج درصد ارزان تر از تورنتو است. متوسط هزینه زتدگی در ونکوور، 38 درصد بالاتر از میانگین هزینه های زندگی در کاناداست.

ارزانترین شهر استان بریتیش کلمبیا

ابوتسفورد ( Abbotsford)، ارزانترین و مقرون به صرفه ترین شهر استان است. هزینه زندگی در این استان 17 درصد درصد ارزان تر از ونکوور است.

تجربیات زندگی در ساسکاچوان

استان ساسکاچوان (Saskatchewan) از لحاظ جغرافیایی در کنار منیتوبا از سمت شرق و آلبرتا از سمت غرب قرار گرفته است. مرکز ساسکاچوان، رجینا و بزرگترین شهر این استان ساسکتون نام دارد. این استان دارای چندین فرهنگ مختلف است که نتیجه مهاجرت اقوام گوناگون به این منطقه می باشد.

آب و هوای ساسکاچوان

این استان یکی از پر آفتاب ترین استانهای کاناداست که در ناحیه ی سرسبز کانادا واقع شده است. بیشتر شهرهای کشور کانادا تابستان های خیلی گرمی دارند که دمای هوا در آن ها می تواند به بالای سی درجه سانتی گراد برسد. بااین حال، تقریباً تمام بخش های کانادا در زمستان و زمانی که دما به زیر 20 و حتی زیر 30 درجه سانتی گراد برسد، می تواند بسیار سرد شود.

میانگین هزینه زندگی در ساسکاچوان

اجاره: 1026 دلار کانادا در ماه
مواد غذایی: 115.5 دلار کانادا
حمل و نقل عمومی: 86 دلار کانادا در ماه
سرگرمی: 224 دلار کانادا

هزینه زندگی در استان ساسکاچوان، 4 درصد بالاتر از متوسط هزینه کشوری است.

میانگین هزینه زندگی در ساسکاچوان

گرانترین شهر ایالت ساسکاچوان

ساسکاتون (Saskatoon) بزرگترین شهر این استان است. هزینه زندگی در ساسکاتون حدود 14 درصد بیشتر از متوسط ​​کشور است.

ارزانترین شهر استان ساسکاچوان

یورکتون (Yorkton)، در جنوب شرقی استان ساسکاچوان و ششمین شهر بزرگ کانادا است. هزینه زندگی در این شهر 2 درصد بالاتر از متوسط کشور است ولی نسبت به ساسکاتون، هزینه زنذگی در این شهر بسیار پایین است.

زندگی در آلبرتا کانادا

استان آلبرتا (Alberta) یکی از اقتصادی ترین استان های کاناداست. این استان به دلیل پیشرو بودن در صنعت نفت و گاز و اقتصادی با رشد سریع ، به عنوان استان انرژی کانادا شناخته می شود. شهرهای مهم آلبرتا کلگری (بزرگترین شهر) و ادمونتون (مرکز استان آلبرتا) هستند. این استان دارای تقاضای کار بالا و سطح بیکاری کم است که به معنای درآمد بالاتر خانواده و هزینه های زندگی پایین نسبت به سایر استان ها است.

آب و هوای آلبرتا کانادا

بیشتر شهرهای ایالت آلبرتا تابستان های بسیار گرمی دارند که دمای هوا در آن ها به بالای 30 درجه سانتی گراد می رسد. با این حال اکثر مناطق این ایالت در زمستان با کاهش دما تا سی یا حتی چهل درجه زیر صفر می توانند خیلی سرد شوند.

میانگین هزینه زندگی در آلبرتا

اجاره: 1249 دلار کانادا در ماه
مواد غذایی: 115 دلار کانادا در ماه
حمل و نقل عمومی: 103 دلار کانادا در ماه
سرگرمی: 253 دلار کانادا

گرانترین شهر ایالت البرتا

گرانترین شهر ایالت البرتا

کلگری (Calgary) بزرگترین شهر آلبرتا است. این شهر از غرب با بریتیش کلمبیا، از شرق با ساسکاچوان و از شمال با سرزمین های شمال غربی و ایالات متحده هم مرز است. این شهر بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد و بیشترین هزینه زندگی را در این ایالت دارد. کلگری پنجمین شهر گران قیمت در کانادا است. هزینه زندگی کلگری 23 درصد بیشتر از مناطق متوسط ​​کشور است.

ارزانترین شهر استان آلبرتا

بروکس (Brooks) در جنوب شرقی آلبرتا واقع شده است و هزینه زندگی آن 1 درصد کمتر از متوسط کل ​​کشور است. همچنین، هزینه های زندگی در این شهر بسیار کمتر از هزینه های زندگی در کلگری و هر شهر دیگر در آلبرتا است.

استان منیتوبا کانادا

استان منیتوبا (Manitoba) با انتاریو و ساسکاچوان مرز مشترک دارد. این استان دارای اقتصادی قوی و پایدار و هزینه های پایین زندگی در کانادا است. پنجمین استان پرجمعیت کانادا و دارای بیش از یک میلیون نفر ساکن است.

بزرگترین شهر این استان وینیپگ و بعد از آن براندون دومین شهر بزرگ استان منیتوباست. استان منیتوبا در سالهای اخیر شمار زیادی مهاجر به خود جذب کرده و در تلاش است که سالانه تا 10000 نفر مهاجر جدید جذب نماید. صنایع اصلی این استان معدن و تولید و کشاورزی محسوب می شود. شغل سنتی این استان ماهیگیری و زمین های کشاورزی زیادی در این استان وجود دارد.

میانگین هزینه زندگی در منیتوبا

اجاره: 1278 دلار کانادا در ماه
مواد غذایی: 114.34 دلار کانادا در هر ماه
حمل و نقل عمومی: 100 دلار کانادا در ماه
سرگرمی: 195.61 دلار کانادا

گرانترین شهر استان منیتوبا

شهر وینیپگ (Winnipeg) پایتخت و بزرگترین شهر منیتوبا است. هزینه زندگی در این شهر، 10 درصد بیشتر از متوسط ​​هزینه زندگی ملی است.

ارزان ترین شهر ایالت منیتوبا

وینکلر (Winkler)، شهر کوچکی در جنوب مانیتوبا و ششمین شهر بزرگ استان است. این شهر یک قطب منطقه ای برای کشاورزی، صنعت و تجارت است. هزینه زندگی در این شهر 6 درصد کمتر از میانگین کشوری است و یکی از ارزانترین شهرهای کانادا است.

اگر قصد سفر به کانادا را دارید و یا برای مهاجرت به کانادا می خواهید اقدام کنید، جهت مشاوره رایگان می توانید با کارشناسان ما در دفتر وکالت اپلو در ارتباط باشید:

وب سایت دفتر وکالت اپلو https://aplolaw.com

آدرس ایران: تهران، خیابان نیاوران، خیابان مقدسی (مژده)، پلاک 64، طبقه سوم، واحد 8
آدرس کانادا: تورنتو، خیابان یانگ، پلاک 3080، واحد 6060

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو